figdried

Πώς θα αποξηράνετε τα σύκα!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Συνταγές.

της Εύας Μονοχάρη

Τα σύκα είναι ο τελευταίος καλοκαιρινός καρπός! Πριν αποχαιρετίσουμε όμως το καλοκαίρι, μπορούμε να «διατηρήσουμε» αυτόν τον εκπληκτικό καρπό με τη μέθοδο της αποξήρανσης! Ο τρόπος αποξήρανσης είναι πανεύκολος, εσείς το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να προμηθευτείτε ώριμα σύκα!

Η προετοιμασία

  1. Πλένουμε τα σύκα και τα σκουπίζουμε καλά με απορροφητικό χαρτί. Πιέζουμε τα σύκα με τα δάχτυλά μας, ώστε να ανοίξουν ελαφρά και τα βουτάμε σε βραστό νερό για 30 δευτερόλεπτα.
  2. Αναμειγνύουμε 250 ml φρέσκο χυμό λεμονιού σε 200 ml νερό σε ένα μπολ και αφήνουμε μέσα στο διάλυμα τα σύκα για 10 λεπτά. Απλώνουμε τα σύκα σε καθαρή, λινή πετσέτα και τα αφήνουμε να στεγνώσουν από τα πολλά υγρά.

Η αποξήρανση

1η μέθοδος

Μόλις στεγνώσουν τα σύκα τα απλώνουμε σε μεγάλο ταψί, ψάθινο ή μεταλλικό δίσκο. Ακόμη μπορούμε να τα κάνουμε αρμαθιές, περνώντας τα σε σπάγκο. Σκεπάζουμε με τούλι και τα αφήνουμε σε εξωτερικό χώρο ή χώρο που αερίζεται, ηλιόλουστο και χωρίς υγρασία. Αφήνουμε τα σύκα περίπου 10 ημέρες μέχρι τα σύκα να χάσουν κάθε σταγόνα υγρασίας και να γίνουν σκληρά αλλά ευλύγιστα σαν «πετσί».

2η μέθοδος

Ανάβουμε το φούρνο στους 60°C Κελσίου στη λειτουργία του αερόθερμου. Τοποθετούμε τα σύκα σε μεταλλικό ταψί και αφού τα βάλουμε στο χαμηλότερο ράφι, τα αφήνουμε για 4-5 ώρες, ώστε να χάσουν κάθε σταγόνα υγρασίας και να γίνουν σκληρά αλλά ευλύγιστα σαν «πετσί». Στη συνέχεια τα αφήνουμε στην άκρη για 12 ώρες, διατηρώντας τα μακριά από υγρασία.

Η αποθήκευση

Τα αποξηραμένα σύκα μπορούμε να τα αποθηκεύσουμε είτε σε αποστειρωμένα βάζα, είτε σε κουτιά που κλείνουν αεροστεγώς, αφού πρώτα τα τυλίξουμε με καθαρή λινή πετσέτα. Κατόπιν τα διατηρούμε σε ψυγείο ή σε δροσερό, σκοτεινό μέρος  μακριά από υγρασία!
Διατηρούνται έως 12 μήνες!

Tips:

Τα αποξηραμένα σύκα είναι ένα υγιεινό σνακ. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπη και χοληστερόλη και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και μέταλλα. Aποτελούν πολύ καλή πηγή ασβεστίου και μαγνησίου, χαλκού και μαγγανίου. Έχουν υψηλή αντιοξειδωτική δράση και συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας του δέρματος. Η αυξημένη συγκέντρωση διαλυτών φυτικών ινών βοηθάει την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, ευνοεί τη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης και  προάγει τον κορεσμό. Τα 100γρ. αποξηραμένα σύκα προσδίδουν 270  θερμίδες, δηλαδή 1 σύκο δίνει 21 θερμίδες.

Πηγή: NaturaNrg #41