chikpeas-salad

Σαλάτα ρεβύθια με βασιλικό και ντομάτα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Συνταγές.

του Τόνυ Καβαλιέρου

Αν και η καταγωγή τους είναι ασιατική, τα ρεβίθια κατέκτησαν εύκολα και την Ευρώπη με την πλούσια γεύση τους αλλά και τη θρεπτική τους αξία. Τα ρεβίθια είναι πλούσια σε φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο και σίδηρο καθώς και βιταμίνες Β, Κ, Ε, και C. Μάλιστα αποτελούν μια από τις καλύτερες φυσικές πηγές πρωτεΐνης, ανώτερη κι από τους κρέατος. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα ρεβίθια μειώνουν την ολική και κακή χοληστερόλη. Είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, μαγνήσιο και κάλιο. Ως καλή πηγή σιδήρου, καλό είναι να υπάρχουν στο διατροφικό πρόγραμμα ενός αναιμικού. Η καλλιέργεια τους στη χώρα μας γίνεται κυρίως στη Στερεά Ελλάδα, τη Θράκη και τη Μακεδονία.

Τα όσπρια για να είναι κατάλληλα για τη διατροφή μας θα πρέπει να:

  • Έχουν φυσιολογικό χρώμα
  • Να φυλάγονται σε ξηρό και σκοτεινό μέρος
  • Να μη φυλάγονται περισσότερο από ένα χρόνο γιατί γίνονται σκληρά και δύσπεπτα
  • Να είναι βραστερά. Όσπρια που δε βράζουν καλά δεν τρώγονται εύκολα και είναι εξαιρετικά δύσπεπτα
  • Να είναι ακέραια και να μη φέρουν δείγματα από εισβολή εντόμων

Υλικά

  • 200γρ. μαύρες ελιές Καλαμάτας
  • 20 τοματάκια
  • 125γρ. φύλλα baby σπανάκι
  • Φύλλα από δύο κλαδάκια
  • φρέσκου βασιλικού
  • 1 μικρό ματσάκι μαϊντανό φριζέ
  • 1 κ.σ. φρέσκο θυμάρι
  • ημίχονδρο αλάτι
  • μαύρο πιπέρι
  • ελαιόλαδο
  • lime

Εκτέλεση

Αφήνουμε τα ρεβίθια από βραδύς να φουσκώσουν. Σε καθαρό νερό τα βράζουμε μέχρι να μαλακώσουν, περίπου για 45 λεπτά και τα στραγγίζουμε. Κόβουμε τα τοματάκια στη μέση. Κόβουμε το μαϊντανό σε μικρά κομματάκια και το θυμάρι. Αναμειγνύουμε όλα τα υλικά μαζί. Πασπαλίζουμε με αλάτι και μαύρο πιπέρι και γαρνίρουμε με το βασιλικό.

Καλή σας όρεξη!

Πηγή: NaturaNrg #13