Roasted-Asparagus

Στρώστε ανοιξιάτικο τραπέζι

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής.

Επειδή δεν λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή, αυτό το μήνα στο τραπέζι μας κυριαρχούν τα νηστίσιμα πιάτα και φυσικά τα πρώτα ανοιξιάτικα λαχανικά έχουν την τιμητική τους. Έχουμε λοιπόν τα ίδια λαχανικά με το Φεβρουάριο, με την πρόσθεση των ραδικιών των σπαραγγιών και της αγκινάρας που φτηναίνει κάπως. Βγαίνουν τα φρέσκα κρεμμυδάκια, άπειρα τα εσπεριδοειδή, τα μανταρίνια όμως έχουν σχεδόν εξαφανισθεί.

Μάρτιος

Λαχανικά: Σπαράγγια λευκά και πράσινα, αγκινάρες, άνηθος, αντίδια, καρότα, κουνουπίδια, λάχανα, λαχανάκια Βρυξελλών, μαϊντανός, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πράσο, ραδίκια, ράπα, ραπανάκι, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο.
Φρούτα: πορτοκάλια, λεμόνια.

asparagusΣπαράγγι

Το σπαράγγι, το ντελικάτο λαχανικό με τα άφθονα θρεπτικά στοιχεία, θεωρείται ο προάγγελος της άνοιξης. Το σπαράγγι ήταν γνωστό από τους αρχαίους χρόνους ως ένα σπάνιο έδεσμα που μπορούσαν να γευθούν μόνο οι υψηλές κοινωνικές τάξεις. Τα εδώδιμα μέρη του σπαραγγιού (αυτά δηλ. που τρώγονται) είναι τα τρυφερά κορυφαία τμήματα από τους νεαρούς βλαστούς, πριν αρχίσουν να ξυλοποιούνται.. Τα σπαράγγια ήταν από τα εκλεκτά εδέσματα των Αρχαίων Ελλήνων. Περιέχουν μαγνήσιο, φώσφορο, ασβέστιο, κάλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο, βιταμίνες-κυρίως Β και C – και την ασπαραγίνη η οποία έχει διουρητικές ιδιότητες (αυτή δίνει και την χαρακτηριστική οσμή στα ούρα). Τρώγονται βραστά σαλάτα (με μπόλικο λάδι και λεμόνι), σε ομελέτα, σε σούπες κ.λ.π

dill-09Άνηθος

Το φυτό αυτό έχει μακρόχρονη ιστορία, στη θεραπευτική αλλά και στην κουζίνα. Στις ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιείται πάρα πολύ στις σαλάτες και στα φαγητά με ψάρι. Αυτό γιατί, εκτός από το ότι αρωματίζει, διευκολύνει και την πέψη. Αποτελεί καλή πηγή ανόργανων συστατικών, όπως ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, μαγνήσιο. Κυρίως, θεωρείται καλή πηγή ασβεστίου, και είναι πολύτιμος  ειδικά στα άτομα που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα. Αν θέλετε να αρωματίσετε τα φαγητά σας με άνηθο, προσθέστε τον λίγο πριν τελειώσει το μαγείρεμα γιατί ο βρασμός τον καταστρέφει τη θρεπτική του αξία. Μπορείτε επίσης να βάλετε 2-3 κλωνάρια άνηθου και 1 δεντρολίβανου σε 1 μπουκάλι λάδι (ή ξύδι) και να το χρησιμοποιήσετε αφού το αφήσετε λίγες μέρες. Αν πάλι υποφέρετε από κακοσμία του στόματος μπορείτε να μασήσετε σπόρους άνηθου.

butter-lettuceΜαρούλι

Ένα από τα πιο διαδεδομένα λαχανικά, που καταναλώνεται ευρέως στη χώρα μας, είναι το μαρούλι. Σπουδαίο σαν σαλατικό που τρώγεται ωμό. Το μαρούλι περιέχει σημαντικές ποσότητες καροτενοειδών (α- και β-καροτένιο, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη). Επίσης, είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, μαγγάνιο και χρώμιο.  Επιπρόσθετα, υψηλή είναι η περιεκτικότητα του μαρουλιού και σε φυτικές ίνες. Υπολογίζεται πως σε μια μερίδα μαρουλιού περιέχονται πάνω από 2,1 γρ. φυτικών ινών. Σύμφωνα όμως με έρευνες, σημαντική παρουσιάζεται να είναι η επίδραση του μαρουλιού και στο μεταβολισμό της χοληστερόλης.  Έτσι, φαίνεται πως η κατανάλωσή του είναι δυνατόν να συνεισφέρει στην προστασία από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Πηγή: NaturaNrg #04