Ταΐστε τα βακτήρια του εντέρου NaturaNrg

Ταΐστε τα… βακτήρια του εντέρου

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Vegan, Διατροφή, Όλα για την υγεία, Υγεία.

Ερευνητές έχουν συνδέσει άμεσα τη διαταραγμένη φυσιολογική χλωρίδα του εντέρου με διάφορες ασθένειες, μεταξύ άλλων η ελκώδης κολίτιδα, η νόσος του Crohn άλλα και πιο σοβαρες, όπως ο καρκίνος, ο σακχαρώδης διαβήτης και η παχυσαρκία. Τι μπορείτε να κάνετε; Ταΐστε τα… βακτήρια του εντέρου.

Της Σοφίας Κανέλλου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc, www.siniditidiatrofi.gr

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η προσκόλληση σε μια δυτικού τύπου διατροφή, με την υπερκατανάλωση κρέατος και ταυτόχρονα με τη χαμηλή πρόσληψη φυτικών ινών από φρούτα, λαχανικά, όσπρια, φαίνεται να αποδυναμώνει τον εντερικό «στρατό» μας. Το άγχος και κυρίως οι λανθασμένες διατροφικές επιλογές ή η χρήση αντιβιοτικών, οδηγούν σε διαταραχή της χλωρίδας του εντέρου. Έτσι αναπτύσσονται παθογόνοι μικροοργανισμοί που εκδηλώνονται συχνά με αέρια, δυσπεψία, φούσκωμα, πονοκέφαλο, κόπωση και αλλαγή της διάθεσης.

Είναι γεγονός ότι το DNA των βακτηρίων που βρίσκονται φυσιολογικά στο πεπτικό μας σύστημα είναι 150 φορές περισσότερο από το DNA που βρίσκεται σε όλα μας τα κύτταρα. Από αυτό καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι πολλά από αυτά, ευθύνονται για την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και την πέψη των τροφών. Έτσι, από μη επαρκή απορρόφηση (δυσαπορρόφηση) θρεπτικών συστατικών επηρεάζεται όλο το σώμα και κάθε όργανο χωριστά.

Τα προβιοτικά είναι οι καλοί μικροοργανισμοί του πεπτικού μας συστήματος που βοηθούν στη σωστή λειτουργία του και παίζουν το ρόλο των στρατιωτών ενάντια στα παθογόνα όπως η Candida.

Την άνοιξη είναι η καλύτερη εποχή να φτιάξουμε προϊόντα ζύμωσης, αφού οι θερμοκρασίες ευνοούν τις ζυμώσεις και ταυτόχρονα αποτρέπουν την υπέρμετρη ανάπτυξη παθογόνων.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε;

  1. Nα τρώμε τροφές ανεπεξέργαστες, πλούσιες σε φυτικές ίνες (πρεβιοτικά), όπως τα δημητριακά ολικής άλεσης στα περισσότερα γεύματα. Έτσι δίνουμε τροφή στα «φιλικά» βακτήρια.
  2. Nα μειώσουμε την κατανάλωση ζάχαρης που δίνει τροφή σε παθογόνα βακτήρια και μύκητες, όπως η Candida.
  3. Να αυξήσουμε την κατανάλωση προϊόντων ζύμωσης, όπως είναι το ψωμί με προζύμι, το γιαούρτι (φυτικό), το κεφίρ (νερού ή χυμού), η κομπούχα, το miso, το tempeh, τα τουρσιά γαλακτικής ζύμωσης (χωρίς ξίδι).
  4. Να πάψουμε να ζούμε σε αποστειρωμένο περιβάλλον και να τηρούμε απλούς κανόνες υγιεινής χωρίς υπερβολές και αποστειρώσεις στην τροφή μας αλλά και το σπίτι.

Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό, που θα σας καθοδηγήσει σε έναν υγιεινότερο τρόπο ζωής και διατροφής, και θα εξετάσει εμπεριστατωμένα τα συμπτώματα δυσβίωσης του εντέρου σας.

Διαβάστε τη συνταγή » Dip από miso, γλυκοπατάτα και ταχίνι» 

Διαβάστε τη συνταγή «Ντιπ και σούπα με miso«

 

Αναφορές:
Yazici C, Wolf PG, Kim W, et al.(2017) Race-dependent association of sulfidogenic bacteria with colorectal cancer. Gut.
Jardine M.(2016) “Nutrition considerations for microbiota health in diabetes”. Diabetes Spectr.29:238-244.
Jardine M. (2015) The role of microbiota in obesity and diabetes. On the Cutting Edge: Diabetes Care and Education. Academy of Nutrition and Dietetics.35:10-14.
Chan, Yee Kwan; Estaki, Mehrbod; Gibson, Deanna L. (2013). «Clinical consequences of diet-induced dysbiosis». Ann. Nutr. Metab. 63 (suppl2): 28–40

Πηγή: NaturaNrg #81