fit-man

Τι τύπος άσκησης είσαι;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Fitness, Ευεξία.

Του Δημήτρη Αθανασιάδη, διαιτολόγου, διατροφολόγου (MSc)

Αν τα τελευταία χρόνια επαναλαμβάνετε το ίδιο πρόγραμμα γυμναστικής ξανά και ξανά, τότε ήρθε η ώρα να αλλάξετε τη γυμναστική σας ρουτίνα, για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ηλικίας σας. Ένα πρόγραμμα γυμναστικής, για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να προσαρμόζεται στις αδυναμίες και στις ανάγκες που έχει το σώμα σας κάθε περίοδο της ζωής σας.

Άλλωστε, άσκηση δεν σημαίνει απαραίτητα τρέξιμο στο διάδρομο ή προπόνηση με μηχανήματα στο γυμναστήριο. Yπάρχουν πάρα πολλές επιλογές που μπορεί να μην γνωρίζετε ότι σας ταιριάζουν ή να μη σας δόθηκε η ευκαιρία να τις γνωρίσετε…
Παρακάτω θα αναλύσουμε έναν έναν τους παράγοντες που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τη σωστή επιλογή άσκησης. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη σας είναι η ηλικία.

1. Ηλικία

vari• 20-30 ετών: Από τα 20 μέχρι τα 30, το νευρικό σύστημα είναι ώριμο ώστε να ανταποκριθεί στις ασκήσεις υψηλής έντασης, οι καρδιακοί σφυγμοί μπορούν να φτάσουν πολύ ψηλά και οι μύες μπορούν να αποδώσουν την καλύτερη δυνατή ισχύ! Εκμεταλλευτείτε το και προτιμήστε αθλήματα ή δραστηριότητες υψηλής έντασης. Ο στίβος, η ποδηλασία, οι πολεμικές τέχνες, το squash, η προπόνηση με βάρη και η ορειβασία είναι καλές επιλογές.

• 30-40: Ωριμάζοντας, το σώμα σας χρειάζεται έμφαση στον τομέα της αντοχής, στη διατήρηση της μυϊκής μάζας και της ελαστικότητας στις αρθρώσεις. Τένις, πιλάτες, τρέξιμο, κολύμβηση, έντονος χορός, πεζοπορία, αεροβική. Αυτές είναι μορφές άσκησης που θα βελτιώσουν αρκετά την καρδιοπνευμονική σας λειτουργία. Επίσης, η προπόνηση με βάρη σε αυτές τις ηλικίες μπορεί να προσφέρει ασφάλεια της μυϊκής μάζας και του ποσοστού λίπους!

• 40-60: Ο στόχος σε αυτές τις ηλικίες είναι η διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης, η σωστή στάση σώματος και η πρόληψη διαφόρων παθήσεων. Συστήνονται ήπιες μορφές άσκησης, όπως αεροβική χαμηλής έντασης, γοργό περπάτημα, κολύμβηση, πεζοπορία, χορός, γιόγκα, πιλάτες.

Να θυμάστε ότι η άσκηση δεν έχει ηλικία!

2. Το ιδανικό για κάθε φύλο

Για τους άνδρες

Το ανδρικό σώμα από τη φύση του είναι πιο μυώδες και δυνατό από το γυναικείο. Επενδύστε σε ασκήσεις δύναμης και δώστε έμφαση στο κάτω μέρος του σώματός σας. Επενδύστε χρόνο σε κάποιο άθλημα ή μια δραστηριότητα και αφήστε τις απλές ασκήσεις του γυμναστηρίου οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά. Ασχοληθείτε με μια δραστηριότητα που σας ταιριάζει και είναι εξελίξιμη, π.χ. τένις, πολεμικές τέχνες, ορειβασία και ομαδικά αθλήματα,όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο βόλεϊ. Αυξήστε την απόδοσή σας συνδυάζοντας το άθλημα αυτό με ασκήσεις με βάρη.

pilatesΓια τις γυναίκες

Όσον αφορά στο «ευαίσθητο» φύλο, η καλλίγραμμη σιλουέτα είναι ο στόχος. Δώστε έμφαση στους γλουτούς και στον κορμό και σε δραστηριότητες που ενεργοποιούν όλο το μυϊκό σύστημα αρμονικά.
Ο χορός, το πιλάτες, η κολύμβηση είναι πολύ καλές επιλογές. Οι ασκήσεις με αντιστάσεις μια φορά τη βδομάδα συστήνονται για τη διατήρηση της μυικής μάζας.

3. Ιδιοσυγκρασία

Ένας ακόμα παράγοντας που καθορίζει ποια άσκηση σας ταιριάζει είναι ο χαρακτήρας σας. Αν είστε κοινωνικός τύπος, μπορείτε να δοκιμάσετε κάποια ομαδική δραστηριότητα, όπως ο χορός, η zumba, ομαδικά προγράμματα στο γυμναστήριο ή να γυμναστείτε με παρέα, π.χ. τένις, τζόκινγκ. Για τους πιο «μοναχικούς» ταιριάζει η κολύμβηση, η ποδηλασία, κ.ά.

4. Ομάδα Αίματος

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, κάποιες ομάδες αίματος επωφελούνται περισσότερο από συγκεκριμένες μορφές άσκησης. Πιο αναλυτικά:

running0. Η έντονη μορφή άσκησης λειτουργεί ευεργετικά στον οργανισμό και ενάντια στο στρες σε όσους έχουν ομάδα αίματος 0. Aν ανήκετε σε αυτήν την ομάδα αίματος, επιλέξτε ασκήσεις με αντιστάσεις / βάρη, τρέξιμο, ποδηλασία, γρήγορο κολύμπι.

Α και ΑΒ. Οι χαλαρωτικές ήπιας έντασης μορφές άσκησης είναι ευεργετικές για το νευρικό σύστημα ατόμων με ομάδα αίματος Α και ΑΒ. Επιλέξτε πεζοπορία, κολύμπι, γιόγκα, πιλάτες, ποδηλασία.

tennisΒ. Την ιδανική ισορροπία για την ομάδα αίματος Β προσφέρουν οι δραστηριότητες μέτριας έντασης, όπως η αεροβική και το τένις. Επιλέξτε μια μορφή άσκησης, που να μπορεί να γίνει μέρος της καθημερινότητάς σας. Το μέρος που πρέπει να γυμνάζεστε θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμο, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, μποτιλιαρίσματος κ.λπ. Γενικά, φροντίστε να είναι κοντά στο σπίτι σας, ώστε να μην αναβάλλετε την άσκηση.

Ποιός είναι ο στόχος σας;

Άσκηση για ευεξία και πρόληψη; Άσκηση για μείωση του βάρους; Άσκηση για βελτίωση της σωματικής απόδοσης; Όποιος και αν είναι αυτός… αρκεί να ασκείστε με ευχαρίστηση. Διαλέξτε κάτι που όντως θέλετε να κάνετε και μην ξοδεύετε τα χρήματά σας άσκοπα. Για να εγγραφείτε σε ένα γυμναστήριο, μπείτε σε ένα πρόγραμμα άσκησης με στόχους και μεθοδικότητα. Ως πρώτο βήμα, ασκηθείτε με παρέα, μπείτε στα ομαδικά γκρουπ εκγύμνασης, σε αθλητικό σύλλογο. Οι πιο απαιτητικοί, εμπιστευτείτε έναν προσωπικό γυμναστή!
Σε συνδυασμό πάντα με μια ισορροπημένη διατροφή τα αποτελέσματα που θέλετε, θα έρθουν πολύ πιο γρήγορα!

Πηγή: NaturaNrg #68