Natural-Weight

Το αδυνάτισμα δε θέλει… κόπο αλλά τρόπο!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Fitness, Ευεξία.

της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Ποιος είπε ότι τα περιττά κιλά χάνονται μόνο με αυστηρές δίαιτες και εξαντλητικά προγράμματα γυμναστικής; Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα του ειδικού παχυσαρκίας Δρα Τζέιμς Ο’ Χιλ από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, η απόσταση ανάμεσα στο παραπανίσιο βάρος και την καλλίγραμμη σιλουέτα είναι τόσο μικρή, όσο 100 θερμίδες. Οι παρακάτω προτεινόμενες αλλαγές, αν και μοιάζουν απειροελάχιστες, μπορούν να σας φέρουν  πιο κοντά στο πολυπόθητο αποτέλεσμα…

Μιλήστε όρθιοι στο τηλέφωνο

Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι αν μένει κανείς καθιστός για περισσότερη από μισή ώρα, ο μεταβολικός του ρυθμός επιβραδύνεται και τα ένζυμα που έχουν το έργο να διασπούν τα περιβόητα τριγλυκερίδια, αδρανοποιούνται. Γι’ αυτό φροντίστε να σηκώνεστε και να κινείστε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας και θα δείτε τον δείκτη σωματικής σας μάζας να μειώνεται και τα λιπίδια και τα σάκχαρα του οργανισμού σας να επανέρχονται σε πιο φυσιολογικά επίπεδα. Όταν βρίσκεστε στο γραφείο, σηκωθείτε όρθιοι και μιλήστε στο τηλέφωνο. Όσο κάθεστε, καίτε μόλις 83 θερμίδες την ώρα, ενώ αν βολτάρετε με το ακουστικό στο χέρι, θα κάψετε 147!

Μην τρώτε και την τελευταία μπουκιά

Μπορεί η μητέρα σας να σας μεγάλωσε με την ιδέα ότι η τελευταία μπουκιά είναι η «δύναμή» σας, όμως αν θέλετε να χάσετε βάρος, θα πρέπει να την αφήνετε στο πιάτο σας. Αν επαναπροσδιορίσετε τις ποσότητες των γευμάτων σας αφήνοντας κάθε φορά το ένα τέταρτο της μερίδας σας στο πιάτο, τότε θα κόψετε εύκολα 500 θερμίδες από το καθημερινό σας μενού και έτσι θα χάσετε δύο κιλά μέσα σε ένα μήνα. Ακόμα όμως κι αν αφήνετε μονάχα μια-δυο μπουκιές στο πιάτο, θα αποφεύγετε 100 θερμίδες ημερησίως, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για ένα πιο αργό αλλά σταθερό αδυνάτισμα.

Κλείστε την τηλεόραση

Η τηλεόραση όχι μόνο σας εκθέτει σε δελεαστικές εικόνες τροφίμων και ευνοεί την καθιστική ζωή αλλά η συναισθηματική φόρτιση που μεταδίδουν ορισμένα προγράμματά της σας οδηγεί συχνότερα στο ψυγείο κάνοντάς σας να καταναλώνετε τρόφιμα ανεξέλεγκτα. Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη σε άτομα που παρακολουθούσαν τηλεόραση για περισσότερες από τρεις ώρες την ημέρα, έδειξε ότι μειώνοντας αυτόν το χρόνο στο μισό, κατάφεραν να καίνε 119 επιπλέον θερμίδες καθημερινά.

Κόψτε τα σνακ

Ξεχάστε όσα έχετε διαβάσει για την απαραίτητη κατανάλωση ενός δεκατιανού και ενός απογευματινού σνακ καθημερινά, αφού ερευνητές διαπίστωσαν ότι για τους περισσότερους ανθρώπους τα ενδιάμεσα σνακ δεν προλαμβάνουν την υπερφαγία στα κύρια γεύματα. Μπορεί οι υγιεινές επιλογές ανάμεσα στα γεύματα, όπως τα φρούτα και τα γιαούρτια, να ευνοούν μία καλλίγραμμη σιλουέτα, όμως οι περισσότεροι επιλέγουν μπισκότα, σοκολάτες και τσιπς, επιβαρύνοντας έτσι το καθημερινό τους μενού κατά 600 θερμίδες!

woman, diet, scaleΜην αποφεύγετε τη ζυγαριά

Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα που παρακολούθησαν τις συνήθειες ζυγίσματος 3.000 ανθρώπων, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι έπαυαν να ζυγίζονται, έπαιρναν κατά μέσο όρο δύο κιλά μέσα σε δύο χρόνια, ενώ όσοι ανέβαιναν στη ζυγαριά τους καθημερινά, ζύγιζαν 6 κιλά λιγότερο μετά από το ίδιο διάστημα. Γι’ αυτό λοιπόν ορίστε ένα σταθερό ραντεβού με τη ζυγαριά σας – μια φορά την ημέρα ή τη βδομάδα – και φανείτε συνεπείς σε αυτό.

Κοιμηθείτε ένα επτάωρο

Οι επιστήμονες γνωρίζουν πια καλά ότι υπάρχει άρρηκτη σχέση ανάμεσα στον ύπνο και την όρεξη. Όσοι στερούνται ύπνου, παρουσιάζουν μεγαλύτερη έκκριση γρελίνης στον οργανισμό τους, μιας ορμόνης που εντείνει το αίσθημα της πείνας, ενώ αντιθέτως εκκρίνουν λιγότερη λεπτίνη, ορμόνη που ευνοεί το αίσθημα του κορεσμού. Οι ερευνητές συμφωνούν ότι αν κοιμάστε επτά ώρες κάθε βράδυ, ο ύπνος δε θα σαμποτάρει τις προσπάθειές σας να αδυνατίσετε.

Σηκωθείτε τελευταίοι από το τραπέζι

Αφιερώστε τουλάχιστον 30 λεπτά για κάθε κύριο γεύμα σας και θα διαπιστώσετε ότι θα αισθάνεστε χορτάτοι για περισσότερη ώρα αργότερα. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism», έδειξε ότι όσο πιο αργά τρώει κανείς, τόσο μεγαλύτερες ποσότητες των δύο ορμονών που καταστέλλουν την όρεξη εκκρίνονται. Ένα μυστικό; Επιλέξτε τραγανιστά τρόφιμα που απαιτούν περισσότερο μάσημα.

Πηγή: NaturaNrg #08