λαχανικά & φρούτα εποχής

Τρέφομαι σωστά & εποχιακά το Φεβρουάριο

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής.

Μπορεί να βρίσκουμε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά, πλέον, όλες τις εποχές του χρόνου, χάρη σε θερμοκήπια και ορμόνες, αλλά αν θέλουμε τα λαχανικά και τα φρούτα μας να είναι νόστιμα, θρεπτικά και αγνά (όσο γίνεται) για το μήνα Φεβρουάριο πρέπει να ποντάρουμε στα παρακάτω…

Φεβρουάριος:

Λαχανικά: αγκινάρα, άνηθος, καρότο, αντίδια, κουνουπίδια, λάχανα, λαχανάκια Βρυξελλών, μαϊντανό, μαρούλια, μπρόκολο, παντζάρι, πράσα, ραδίκια, ράπα, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο, αβοκάντο, ραδίκια, κουκιά, κρεμμύδια.

Φρούτα: πορτοκάλια, λεμόνια, μανταρίνια, γκρέιπφρουτ, μήλα ψυγείου (συγκομιδή Οκτωβρίου).

Αγκινάρα

Η αγκινάρα ήταν γνωστή από την αρχαιότητα, όπου χρησιμοποιούνταν ως αφροδισιακό για βελτίωση της σεξουαλικής επίδοσης. Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν αρκετές ποικιλίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των αγριαγκινάρων, όπου στην Κρήτη, τις μαζεύουν σαν τα αγριόχορτα και τις σερβίρουν βραστές με λεμόνι και ελαιόλαδο.
Ωμή ή μαγειρεμένη θεωρείται σπουδαία διαιτητική και υγιεινή τροφή. Περιέχει σημαντικές ποσότητες καροτενοειδών (β-καροτένιο, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη). Επιδημιολογικές έρευνες συσχέτισαν την υψηλή πρόσληψη αυτών των καροτενοειδών με μειωμένα επεισόδια καρκίνων του πνεύμονα, μαστού, τραχήλου, δέρματος και στομάχου. Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, καλίου, κλπ. Καθαρίζει το αίμα, μειώνει τη χοληστερίνη, τονώνει την καρδιά, ωφελεί τα νεφρά, το συκώτι και βοηθά στην αντιμετώπιση της αρτηριοσκλήρυνσης, των ρευματισμών και της παχυσαρκίας.
Τα 100 γραμμάρια ωμής ή βραστής αγκινάρας έχουν μόλις 44 θερμίδες, γι’ αυτό και συνιστάται για την απώλεια κιλών.

κουνουπίδιΚουνουπίδι

Την τελευταία δεκαετία, το κουνουπίδι, θεωρείται ως το λαχανικό με αρκετές βιολογικά ενεργές διατροφικές ουσίες που βοηθούν στην πρόληψη και καταπολέμηση πολλών νοσημάτων φθοράς. Τα συστατικά που περιέχει  ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθώντας την αντίσταση του οργανισμού στις ασθένειες. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, παράλληλα, το φυλλικό οξύ που περιέχει βοηθάει τις εγκυμονούσες και προσφέρει προστασία από τα καρδιακά νοσήματα.
Είναι ιδανικό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους, καθώς προσφέρει λίγες θερμίδες και μεγάλη ποσότητα βιταμινών και φυτικών ινών. Ακόμη, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι περιέχει υψηλά επίπεδα της ουσίας γλυκοζιδάσης, η οποία όταν διασπάται στον οργανισμό παράγει μια άλλη ουσία (ισοθιοκινάτες) που αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους αντικαρκινικούς παράγοντες στη διατροφή. Είναι προτιμότερο να μην το τηγανίσουμε, γιατί η βιταμίνη C καταστρέφεται και βέβαια αποδίδει περισσότερες θερμίδες.

παντζάριΠαντζάρι

Το παντζάρι αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών και ιχνοστοιχείων, λόγω της περιεκτικότητάς του σε φώσφορο, σίδηρο, ιώδιο, θείο, ασβέστιο, μεταλλικά άλατα, βιταμίνη Β. Έχει θεραπευτικές ιδιότητες, συγκεκριμένα συμβάλλει στην καταπολέμηση της γρίπης, της βρογχίτιδας και της αναιμίας. Επίσης, βοηθάει και στην ανάρρωση από γαστρορραγία, ενώ ο χυμός του είναι ευεργετικός για προβλήματα υπέρτασης, καρδιαγγειακά και αρτηριοσκλήρωση. Καταναλώνεται κυρίως βραστό σαν σαλάτα, αλλά περιλαμβάνεται σε διάφορα πιάτα και σαλάτες.

 Πηγή: NaturaNrg #03

Sas-endiaferei_arrow

Χυμοί λαχανικών, Η θρεπτική δροσιστική επιλογή

Τροφές που «καίνε» το λίπος

Χορτοφαγική ωμοφαγία Θέλει αρετή και τόλμη!

Χορτοφαγία: στάση ζωής!

12 Foods to Eat organic