strawberries

Τρέφομαι σωστά & εποχιακά τον Απρίλιο

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής.

Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ!!! 

Λαχανικά: Κολοκυθάκια, κουκιά, ράπα (τελευταία), αγκινάρες, αβοκάντο, άνηθο, αρακάς, καρότα, κουνουπίδια, κρεμμύδια φρέσκα, λάχανα, λαχανάκια Βρυξελλών, μαϊντανός, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πράσο, ραδίκια, σπαράγγια, σέσκουλο, σπανάκι, νεροκάρδαμο.
Φρούτα: Φράουλες, λεμόνια, πορτοκάλια.

Κουκιά  

Άλλο ένα όσπριο που μας έρχεται από την Ασία. Η Κίνα ήταν και παραμένει η πρώτη παραγωγός στον κόσμο. Ανήκει στην οικογένεια των ψυχανθών, του γένους Βικία που καλλιεργείται για τους καρπούς του. Το ύψος του φυτού φτάνει το 1 μέτρο. Ο καρπός είναι κοντόχοντρος και χωρίς μίσχο. Περιέχει έως 10 μεγάλα ογκώδη σπόρια τα γνωστά κουκιά. Η θρεπτική αξία των κουκιών είναι μεγάλη αφού είναι πλούσια σε πρωτεΐνες. Κάθε καρπός περιέχει νερό 72%, πρωτεΐνες 8%, υδατάνθρακες 20%, φυτικές ίνες 5%, φυτικά έλαια 1%. Είναι πλούσια σε φολικό οξύ (104 mg ανα 100 γρμ), φωσφόρο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, χαλκό, κάλιο, νάτριο, σίδηρο. Περιέχει επίσης λιπαρά οξέα ω6 152 mg/100γρ και ω3 12.0 mg/100γρ. Ο φόβος για την κυάνωση (ασθένεια που προκαλούν τα ξερά κουκιά σε ορισμένα άτομα που πάσχουν από έλλειψη του ενζύμου G6PT) είναι ελεγχόμενος αφού πλέον είναι μια εξέταση ρουτίνας που γίνεται κατά τη γέννηση ενός παιδιού. Τρώγονται μαγειρεμένα χλωρά ή ξερά. Τα πολύ φρέσκα λουβιά αποτελούν έναν υπέροχο μεζέ αν τηγανιστούν ολόκληρα.

Φράουλες  

Οι Ρωμαίοι εκτιμούσαν τις άγριες φράουλες για τις ιαματικές και αφροδισιακές τους ιδιότητες, αλλά και για την υπέροχη γεύση τους. Αποτελούν εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως οι ανθοκυανίνες. Σύμφωνα μάλιστα με το USDA (United States Department of Agriculture), οι φράουλες έρχονται δεύτερες σε περιεκτικότητα αντιοξειδωτικών (στην πρώτη θέση βρίσκονται τα μούρα). Οι φράουλες μας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες, άρα από τη γήρανση. Επίσης, μας προστατεύουν από τις εκφυλιστικές ασθένειες και τον καρκίνο.
Είναι επίσης πλούσιες σε διαιτητικές ίνες και περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C – αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ένα φλιτζάνι την ημέρα, που αντιστοιχεί σε 5-8 μεγάλες φράουλες προσδίδει περισσότερη βιταμίνη C από την συνιστώμενη ημερήσια δόση. Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη Α, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο και σελήνιο.

Κολοκυθάκια

Είναι πλούσια σε νερό, σε φυτικές ίνες και επίσης αποτελούν εξαιρετική πηγή χαλκού και μαγγανίου, πολύ καλή πηγή μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου, βιταμίνης C, Α, φυλλικού οξέος, όπως και των υπόλοιπων βιταμινών του συμπλέγματος Β και της βιταμίνης Κ. Περιέχουν, επίσης, β-καροτένιο και άλλα καροτενοειδή.

Πηγή: NaturaNrg #05

Sas-endiaferei_arrow

Βιταμίνη C: Δεν υπάρχει μόνο στο πορτοκάλι!

Παγωμένο γιαούρτι με φράουλες και κόκκινα σταφύλια

Χυμοί λαχανικών, Η θρεπτική δροσιστική επιλογή