Apple1

Τρέφομαι σωστά και εποχιακά το Δεκέμβριο

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Μαθήματα διατροφής.

Προτιμήστε τις ντόπιες ποικιλίες και όχι τα ξένα υβρίδια. Για παράδειγμα, αυτή την εποχή οι ντομάτες, οι μελιτζάνες, τα κολοκυθάκια, οι πιπεριές είναι θερμοκηπίου, αφού πρόκειται για κηπευτικά που φυσιολογικά ευδοκιμούν το καλοκαίρι. «Τα λαχανικά εκτός εποχής που καλλιεργούνται στα θερμοκήπια εκτίθενται σε μεγάλες δόσεις φυτοφαρμάκων και δεν έχουν τα θρεπτικά συστατικά που αναπτύσσονται σε κανονικές συνθήκες, π.χ. στον ήλιο» λέει ο καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής του Τομέα Κοινωνικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Αντώνης Καφάτος.

Σπανάκι  

Το σπανάκι είναι ένα από τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι υπερκαλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνες Α και Κ. Έχει παρατηρηθεί ότι η βιταμίνη Κ επενεργεί θετικά στην οστική πυκνότητα και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων. Επίσης, το σπανάκι είναι πλουσιότατη πηγή βιταμίνης C, μαγγανίου, φυλλικού οξέος, και των βιταμινών της ομάδας Β.
Ακόμη, το σπανάκι είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά – μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε αυτό 13 διαφορετικά είδη φλαβονοειδών, τα οποία έχουν σπουδαίες αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

O σίδηρος που περιέχει το σπανάκι είναι σε μια μορφή (μη αιμικός σίδηρος) που δύσκολα απορροφάται από τον οργανισμό. Το μυστικό για να διπλασιάσετε την απορρόφησή του είναι να το συνοδεύσετε με κάποιο τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνη C (π.χ. λεμόνι, ντομάτα).

Δεκέμβριος

Λαχανικά: αντίδι, καρότο, κουνουπίδι, λάχανο, λάχανο Bρυξελλών, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πατάτα, πράσο, ραδίκια, ράπα, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο, αβοκάντο, άνηθος, μαϊντανός.
Φρούτα: μανταρίνια, πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπ φρουτ, μήλα, αχλάδια, κάστανα.

celeryΣέλινο

Το σέλινο είναι ένα λαχανικό με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση καθώς είναι καλή πηγή βιταμίνης C και μιας κατηγορίας φλαβονοειδών που λέγονται κουμαρίνες. Τα φλαβονοειδή αυτά (στα οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό το χαρακτηριστικό του άρωμα) σχετίζονται με ισχυρή δράση κατά των επικίνδυνων ελευθέρων ριζών, δρώντας προστατευτικά εναντίον διαφόρων μορφών καρκίνου.
Ακόμη, περιέχει σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνες A, B1, B2, κάλιο και νάτριο. Θεωρείται ότι έχει φαρμακευτικές ιδιότητες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις υπέρτασης, πυρετού, ουρικού οξέος, ρευματισμών, αρθριτικών, άσθματος και βρογχίτιδας.

maintanosΜαϊντανός  

Ο μαϊντανός είναι ο γαστρονομικός δορυφόρος κάθε τροφής καθώς «πάει» με όλα. Δίκαια ονομάστηκε «φυτό της υγείας», γιατί περιέχει πολύτιμες και πλούσιες βιταμίνες. Ο μαϊντανός είναι πλούσιος σε μεταλλικά άλατα, όπως κάλιο, νάτριο, σίδηρο, και σε βιταμίνες C, Α, Β2. Βοηθά σε καταστάσεις ανάρρωσης από ασθένεια ή από αναγκαστική καθήλωση στο κρεβάτι για οποιονδήποτε λόγο.

Πηγή: NaturaNrg #02