foods-stress message

Τροφές που καταπολεμούν το στρες

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Το Μήνυμα της Ημέρας.

Μιας και η περίοδος που διανύουμε μάλλον είναι από τις πιο αγχωτικές της χρονιάς, ίσως είναι μια καλή στιγμή να βρούμε τη λύση στο άγχος μέσω της διατροφής.

Σολομός

Ο  σολομός είναι διάσημος για την υψηλή περιεκτικότητα του στα λεγόμενα ως καλά λιπαρά οξέα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα οξέα αυτά συμβάλλουν θετικά στη βελτίωση της διάθεση και στη βέλτιστη λειτουργία του εγκεφάλου. Ιδιαίτερα σε περιόδους έντονου στρες η κατανάλωση του σολομού φαίνεται πως βοηθάει στη διατήρηση των γνωστικών ικανοτήτων του ατόμου, στη θετική σκέψη και στον έλεγχο του άγχους.

Μαύρη σοκολάτα για άμεση ευφορία

Δεν είναι τυχαίο ότι μια μικρή σοκολατένια μπουκιά αρκεί για να μας κάνει να αισθανθούμε αμέσως ευχάριστα. Είναι μια μεγάλη απόλαυση μετά από μια ημέρα γεμάτη ένταση και αρνητικά συναισθήματα. Η μαύρη σοκολάτα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και σε τρυπτοφάνη, που μεταβολίζεται σε σεροτονίνη (ορμόνη η οποία συνδέεται με τη βελτίωση της διάθεσης). Περιέχει, επίσης, σημαντικές ποσότητες σεληνίου και μαγνησίου, που ενισχύουν την καλή διάθεση.

Σπανάκι

Το σπανάκι είναι ένα λαχανικό πλούσιο τόσο πλούσιο σε μικροθρεπτικά συστατικά, που θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση της διατροφής του κάθε ατόμου. Έτσι περιέχει   βιταμίνες Α, C, K και φυλλικού οξέος, αλλά και μέταλλα όπως μαγγάνιο και σίδηρο. σε περιόδους έντονου στρες η κατανάλωση του μπορεί αν είναι ιδιαίτερα ευεργετική καθώς τα αποθέματα βιταμίνης C στον οργανισμό. Αυτό συμβαίνει λόγω της υπερλειτουργίας των επινεφριδίων, τα οποία εκκρίνουν την βασική ορμόνη του στρες.

Μύρτιλλα 

Το Μύρτιλλο (blueberry), είναι μικρό και… θαυματουργό, σίγουρα όμως και δυσεύρετο στη χώρα μας. Οι διατροφικές και φαρμακευτικές χρήσεις του είναι αναμφίβολα πολλές. Χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C, τα blueberries επιδρούν σημαντικά στη μείωση του άγχους. Πλούσια πηγή φυτικών ινών τα μικρά μπλε μούρα, μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης κράμπας και δυσκοιλιότητας ως συνεπακόλουθα όλα του αυξημένου άγχους.

Aβοκάντο

Το αβοκάντο, όχι μόνο μπορεί να συνοδεύσει όλα σας τα γεύματα αλλά μειώνει και την επιθυμία για φαγητό και την κατανάλωση φαγητού που γίνεται λόγω άγχους. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι καταναλώνουν μισό αβοκάντο την ημέρα έχουν μειωμένη επιθυμία να φάνε μέσα στις επόμενες 3 ώρες.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αμινοξέα και ιδίως σε θεανίνη, η οποία επιδρά ηρεμιστικά και κατευναστικά, δημιουργώντας μια αίσθηση ψυχικής και σωματικής χαλάρωσης. Σε περιπτώσεις δε, έντονου άγχους και ανησυχίας, η θειαμίνη βοηθά στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Ακόμη, το πράσινο τσάι, έχει σημαντική αντικαταθλιπτική δράση.

Πορτοκάλια

Άλλη μια πηγή πλούσια σε βιταμίνη C, τα πορτοκάλια έχουν άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα: μεταφέρονται εύκολα, οπότε μπορείτε να τα έχετε πάντα εύκαιρα στη δουλειά ή όπου αλλού το στρες σας ταλαιπωρεί συχνά. Ο φλοιός τους τα προστατεύει και η βιταμίνη τους είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να σας ηρεμήσει.