pepper_spice heart

Τροφές στην… υπηρεσία του Έρωτα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Δίαιτα, Διατροφή.

του Παρασκευά Παπαχρήστου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν συνδέσει ένα ρομαντικό δείπνο με καλό φαγητό, κρασί και σοκολάτα για την τόνωση της ερωτικής επιθυμίας και δεν έχουν άδικο. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η ερωτική μας διάθεση επηρεάζεται από τη γενικότερη κατάσταση της υγείας μας και πως αν είμαστε υγιείς, τότε η ερωτική μας διάθεση αυξάνεται. Επομένως ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να έχετε μια υγιή σεξουαλική ζωή είναι να προσέχετε τη διατροφή σας και να τρώτε σωστά.

Oι αρχαίοι Έλληνες έδιναν ιδιαίτερη σημασία στην όλη τελετουργία του γεύματος, γι’ αυτό και αφιέρωναν αρκετό χρόνο στο φαγητό. Συμμετείχαν και με τις πέντε αισθήσεις τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα αισθησιακό περιβάλλον. Tα εδέσματα ήταν προσεκτικά διαλεγμένα. Για να διεγείρουν την ερωτική διάθεση, συνήθιζαν να πιάνουν το φαγητό με τα χέρια, υποστηρίζοντας ότι το άγγιγμα προκαλεί ευχαρίστηση, ενώ πίστευαν πολύ στις έντονες μυρωδιές που διεγείρουν τις αισθήσεις. Mεγάλη σημασία δινόταν στην εμφάνιση και στη σειρά που έφταναν τα φαγητά στο τραπέζι, ενώ συνδύαζαν τα γεύματά τους με απαγγελίες ποιημάτων, φιλοσοφικές συζητήσεις και μουσική.

fork_heartΤελικά, ο έρωτας περνάει πρώτα από το στομάχι;

Ερευνητές αναφέρουν ότι η γεύση, το άρωμα, ακόμη και το μέγεθος ορισμένων φαγητών μπορούν να έχουν αφροδισιακή δράση, δημιουργώντας το κατάλληλο υπόστρωμα για τη βελτίωση της ερωτικής διάθεσης. Επίσης, υπάρχουν τροφές που περιέχουν θρεπτικά συστατικά και ουσίες που επιδρούν στη φυσιολογία του οργανισμού με διάφορους τρόπους, όπως τη μείωση των αναστολών και την έκκριση ορμονών που αυξάνουν την ψυχική διέγερση. Έτσι, ο συνδυασμός των διάφορων καταστάσεων που έχει βιώσει κάθε άνθρωπος, τον έχει οδηγήσει στη σύνδεση ορισμένων γεύσεων και αρωμάτων τροφίμων με την αυξημένη ερωτική διάθεση.

Ο εγκέφαλος είναι ο ρυθμιστής όλων των σημάτων από και προς τα υπόλοιπα όργανα. Άρα η τελική σύνδεση οποιουδήποτε τροφίμου με αφροδισιακή δράση προγραμματίζεται από τον εγκέφαλο. H ερωτική διάθεση και η σεξουαλική δραστηριότητα σχετίζονται κυρίως με την εγκεφαλική δραστηριότητα. Σημαντικοί για τη μεταφορά των σεξουαλικών ερεθισμάτων θεωρούνται οι νευροδιαβιβαστές, οι χημικές δηλαδή ουσίες που μεταφέρουν τα μηνύματα από και προς τον εγκέφαλο. Oι νευροδιαβιβαστές συμβάλλουν στην καλή μνήμη και προσοχή, αυξάνουν την καλή διάθεση και την ευφορία, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούν τη σεξουαλική διάθεση.

Η ισορροπημένη διατροφή που παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό είναι το κλειδί για την υγεία του οργανισμού. Τα συχνά γεύματα, χαμηλά σε λιπαρά αποτελούν μια σωστή επιλογή, επειδή είναι πιο εύπεπτα, χωρίς να απασχολείται μεγάλη ποσότητα αίματος στο πεπτικό σύστημα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, σταθεροποιώντας παράλληλα τα επίπεδα γλυκόζης -κύρια καύσιμη ύλη του εγκεφάλου- στο αίμα.

Τροφές που φέρονται ότι τονώνουν τη… λίμπιντο

couple_fruitsH βιταμίνη E προστατεύει τα κύτταρα του αίματος, ενώ έχει άμεση επίπτωση στη γονιμότητα και τη σεξουαλική λειτουργία. Είναι ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία και συμβάλλει στη διατήρηση των αιμοφόρων αγγείων και συνδέεται άμεσα με τη στυτική δυσλειτουργία. Γνωστή και ως «αναπαραγωγική βιταμίνη», συστήνεται για τη θεραπεία της ανδρικής ανικανότητας.

Bιταμίνη E περιέχουν κυρίως οι ξηροί καρποί, το ταχίνι, το ελαιόλαδο και το αβοκάντο. Η ημερήσια ανάγκη του οργανισμού σε βιταμίνη E είναι 15 mg, ποσότητα που αντιστοιχεί σε 1½ αβοκάντο ή 4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και 3 κουταλιές της σούπας καρύδια. Για να επιδράσει όμως στη γονιμότητα, είναι απαραίτητη πολύ μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης E, η οποία είναι πολύ δύσκολο να απορροφηθεί μόνο μέσω της διατροφής.

Tα θαλασσινά και ειδικά τα όστρακα (στρείδια, μύδια) και τα μαλάκια (χταπόδι) είναι πλούσια σε αμινοξέα και ψευδάργυρο, στοιχεία απαραίτητα για την παραγωγή διάφορων ορμονών, όπως τα ανδρογόνα και η τεστοστερόνη. Ειδικότερα για τα στρείδια, τελευταίες έρευνες αποδεικνύουν πως περιέχουν χημικές ουσίες, ασπαρτικό οξύ και υποδοχείς NMDA (Ν-έθυλ-δ-ασπαρτικό οξύ), οι οποίες επιδρούν στον εγκέφαλο ενθαρρύνοντας την απελευθέρωση των σεξουαλικών ορμονών, οιστρογόνα και τεστοστερόνη. Η έλλειψη του ψευδάργυρου είναι πολλές φορές η αιτία για την ανδρική ανικανότητα.

Tα θαλασσινά είναι επίσης καλή πηγή νιασίνης (βιταμίνης B3), η οποία δρα στα άκρα του αγγειακού συστήματος, προκαλώντας τη διαστολή τους και συμβάλλοντας στην καλύτερη αιμάτωση του ανδρικού αναπαραγωγικού συστήματος. Το σελήνιο που περιέχεται επίσης στα θαλασσινά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη σεξουαλική λειτουργία.

Oι ξηροί καρποί (κυρίως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σπόροι κουκουναριού) βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, χάρη στις φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους στοιχεία. Επίσης, οι περισσότεροι ξηροί καρποί περιέχουν ψευδάργυρο, ενώ πολλοί πιστεύουν ότι το άρωμά τους δρα ερεθιστικά στις γυναίκες.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται πως βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και δρουν ευεργετικά στη σεξουαλική λειτουργία. Τροφές πλούσιες σε αυτά τα πολύτιμα στοιχεία είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, ο σολομός, και η τσιπούρα.

Δώστε έμφαση σε

  • Aβοκάντο: σημαντική είναι η περιεκτικότητα του αβοκάντο σε βιταμίνη B6, που συμβάλλει στη δημιουργία ορισμένων νευροδιαβιβαστών. Oι νευροδιαβιβαστές αυτοί επηρεάζουν την ψυχολογική διάθεση και αυξάνουν τη σεξουαλική επιθυμία. Tο αβοκάντο αποτελεί επίσης πολύ καλή πηγή βιταμίνης E, ενώ ταυτόχρονα καθαρίζει τα αγγεία του καρδιοαγγειακού συστήματος, συμβάλλοντας στη σωστή κυκλοφορία του αίματος.
  • Βανίλια: θεωρείται ότι, μέσω της μυρωδιάς της, προκαλεί ένα αίσθημα ευφορίας και επηρεάζει τη σεξουαλική διάθεση.
  • Σέλινο: πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα, περιέχει επίσης και ανδρογόνα, ορμόνες που υπάρχουν στο ανδρικό σώμα και ερεθίζουν το γυναικείο φύλο.
  • Φρούτα (η μπανάνα, ο ανανάς, το σύκο, τα μούρα, οι φράουλες και τα σταφύλια), καθώς και τα καρότα, τα σπαράγγια, τα φασόλια και ο αρακάς είναι τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία.
  • Φυτικές ίνες: βελτιώνουν τη λειτουργία του καρδιοαγγειακού συστήματος, βοηθώντας την αιμάτωση και άρα την καλύτερη υγεία του οργανισμού.
  • Τζίντζερ, μέλι, μουστάρδα και  μοσχοκάρυδο: είναι τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, που συμβάλλουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος. Επίσης, τα πολύ καυτερά μπαχαρικά (τσίλι, κάρι κ.λπ.) ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος, οδηγούν σε υπεραιμία και εντείνουν την κυκλοφορία του αίματος. Προσοχή όμως! H κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με το στομάχι (γαστρικές ευαισθησίες).
  • chocolate_heartAρωματικά φυτά, όπως ο βασιλικός, το γλυκάνισο, το πράσο και το μάραθο περιέχουν πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες, που γεμίζουν τον οργανισμό ενέργεια και δίνουν μια αίσθηση ψυχικής και σωματικής υγείας.
  • Κρασί: σε μικρή ποσότητα μειώνει τις αναστολές του ανθρώπου και τον κάνει πιο διαχυτικό. Eπίσης, το κόκκινο κρασί είναι καλή πηγή φλαβονοειδών, που δρουν αντιοξειδωτικά, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος.
  • Σοκολάτα: δεν θα μπορούσε να λείπει από τον κατάλογο των αφροδισιακών τροφών, αφού έχει ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες λόγω της φαινυλαιθυλαμίνης που περιέχει. Κατά την κατανάλωσή της απελευθερώνονται από τον εγκέφαλο οι ενδορφίνες, φυσικά οπιοειδή τα οποία έχουν αναλγητικές ιδιότητες και βελτιώνουν τη διάθεση.

Τι μειώνει την ερωτική διάθεση;

Η υπερκατανάλωση φαγητού και αλκοόλ μπορεί να μειώσει την ερωτική διάθεση. Η παχυσαρκία και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας είναι δύο κύρια προβλήματα του σύγχρονου τρόπου ζωής που ακολουθείται σήμερα από τον περισσότερο κόσμο και έχει εξίσου αρνητική δράση στην ερωτική διάθεση. Το κάπνισμα, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και τα ναρκωτικά μειώνουν και εμποδίζουν τη σεξουαλική λειτουργία αντίθετα με την άποψη που επικρατεί ότι συμβάλλουν στη βελτίωσή της.

Mία ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες, αλλά και η συχνή άσκηση, που θα σας απαλλάξει από το καθημερινό άγχος, είναι τα εγγυημένα μυστικά για καλή σεξουαλική ζωή.

Πηγή: NaturaNrg #46

 

 

Sas-endiaferei_arrow

Ερωτική ζήλια. Πώς να την αντιμετωπίσετε!

Σοκολάτα για την καρδιά σας και όχι μόνο!

Η καρδιά ως διαχρονικό νόημα και σύμβολο

Sex. O φόβος της συναισθηµατικής εγγύτητας