HealthyTips-xalvas

Tώρα τη Σαρακοστή, πόσο χαλβά μπορώ να καταναλώνω;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής, Υγεία.

Βρυώνη Σοφία, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Ο χαλβάς παρασκευάζεται με βασικά υλικά το ταχίνι και μια γλυκαντική ουσία που συνήθως είναι σιρόπι ζάχαρης, και σπανιότερα φρουκτόζη, μέλι ή χαρουπόμελο.  Σκέτος, με κακάο ή ξηρούς καρπούς είναι πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σελήνιο και αντιοξειδωτικές ουσίες. Στην πλειονότητά τους τα λιπαρά οξέα είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα. Η λήψη πολυακόρεστων λιπαρών οξέων θεωρείται αναγκαία από τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς αυτός δεν μπορεί να τα συνθέσει. Για αυτούς τους λόγους, ο χαλβάς αποτελεί μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή. Όταν ο χαλβάς καταναλωθεί με τρόφιμα που περιέχουν λυσίνη, όπως οι ξηροί καρποί και τα όσπρια, η πρωτεΐνη που προκύπτει είναι υψηλής βιολογικής αξίας και διαθεσιμότητας, καθώς προσεγγίζει τη βιολογική αξία των ζωικών πρωτεϊνών. Ωστόσο, προσδίδει υψηλό ενεργειακό περιεχόμενο (τα 30 γρ. αποδίδουν 175 θερμίδες). Είναι σημαντικό επομένως να καταναλώνεται στη σωστή ποσότητα, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής.

Πηγή: NaturaNrg #58

Sas-endiaferei_arrow

Χαλβάς από ταχίνι: ένα υγιεινό γλυκό

Νηστεία. Ευκαιρία για αποτοξίνωση και εγκράτεια.

Σουσάμι… άνοιξε τα μυστικά σου!