Αυξήστε τη βιταμίνη D για να χάσετε Βάρος!

Αυξήστε τη βιταμίνη D για να χάσετε Βάρος!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Δίαιτα, Όλα για την υγεία.

Η ανακάλυψη και ανακοίνωση νέων δεδομένων για τις δράσεις της βιταμίνης D είναι καταιγιστική. Η σημασία της βιταμίνης D για την υγεία μας έχει αναγνωριστεί ευρέως και η μέτρηση των επιπέδων της στο αίμα άρχισε πλέον να γίνεται μέρος των εξετάσεων ρουτίνας σε σημαντικό αριθμό ιατρικών ειδικοτήτων. – Αυξήστε τη βιταμίνη D για να χάσετε Βάρος! –

Dr. Δημήτρης Τσουκαλάς, MD, Πρόεδρος του European Institute of Nutritional Medicine, E.I.Nu.M

Η μέτρηση των επιπέδων της συνταγογραφείται πλέον συχνά από ενδοκρινολόγους, παιδιάτρους, νευρολόγους, ρευματολόγους, ορθοπαιδικούς, παθολόγους και άλλους. Παράλληλα, όλο και περισσότεροι γιατροί χορηγούν βιταμίνη D στην προσπάθεια να αποκαταστήσουν την έλλειψή της. Πρόκειται για μια τεράστια πρόοδο που μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της υγείας εύκολα και αποτελεσματικά.

Γνωρίζαμε ότι τα παχύσαρκα άτομα έχουν χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D στο αίμα τους. Φαίνεται όμως ότι αυτή η πανίσχυρη ορμόνη, που αποκαλούμε βιταμίνη, παίζει πιο σημαντικό ρόλο από ό,τι μέχρι σήμερα πιστεύαμε στη διαχείριση των αποθεμάτων λίπους του ανθρώπινου οργανισμού.

Η Βιταμίνη D ενισχύει την Απώλεια Βάρους

Σε μελέτη που αφορούσε τη σχέση των επιπέδων της βιταμίνης D στο αίμα και την απώλεια βάρους, ερευνητές βρήκαν ότι όσο αυξάνονταν τα επίπεδα της βιταμίνης D στα άτομα που βρίσκονταν υπό παρακολούθηση και δίαιτα, τόσο μεγαλύτερη ήταν και η απώλεια βάρους.

Η συγκεκριμένη έρευνα έγινε για το Εθνικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας των ΗΠΑ και παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ενδοκρινολογικής Εταιρείας.

Τα ευρήματα, κατά τη διάρκεια έντεκα εβδομάδων, αναφέρουν ότι για κάθε μονάδα αύξησης της βιταμίνης D στο αίμα των ατόμων που πήραν μέρος στη μελέτη, αντιστοιχούσε απώλεια βάρους 0,2 κιλών επιπλέον αυτών που έχαναν λόγω της δίαιτάς τους.

Επιπρόσθετα, όσο υψηλότερα ήταν τα επίπεδα της βιταμίνης D τόσο μεγαλύτερη ήταν και η απώλεια λίπους γύρω από την κοιλιά.

Ο Dr. Sibley, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, δήλωσε ότι: «Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι πιθανά η προσθήκη βιταμίνης D σε μια δίαιτα θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη και πιο εύκολη απώλεια βάρους».

Οι Μεσογειακές Χώρες έχουν χαμηλότερα επιπέδα D!

Παρ’ ότι ζούμε σε μια μεσογειακή χώρα και η βιταμίνη D παράγεται στο σώμα μας από την έκθεση στον ήλιο, τα επίπεδά της στον ελληνικό πληθυσμό είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Είναι μάλιστα χαμηλότερα από τα αντίστοιχα πληθυσμών που ζουν σε βόρειες χώρες, γιατί σε αυτούς γίνεται εμπλουτισμός των τροφών τους για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Σε μετρήσεις που πραγματοποιήσαμε εγώ και συνεργάτες τα τελευταία 5 χρόνια, τα επίπεδα της βιταμίνης D [(OH) 25 D3], σε δείγμα άνω των 4000 ατόμων, αφορούν ανεπαρκή επίπεδα στη συντριπτική τους πλειοψηφία. Είναι σπάνια η ανεύρεση τιμών άνω των 30 ng/ml σε άτομα που δεν λαμβάνουν βιταμίνη D συμπληρωματικά.

Ο Robert Heaney παγκόσμια αυθεντία στην έρευνα σχετικά με τη βιταμίνη D αναφέρει ότι οι ιδανικές τιμές θα πρέπει να κυμαίνονται από 60-80 ng/ml με ελάχιστο αποδεκτό όριο τα 50 ng/ml.

Ένα πρόσφατο στοιχείο σχετικά με την απορρόφηση της D ρίχνει περισσότερο φως στην κατανόηση της δράσης της. Η βιταμίνη D παράγεται στο δέρμα μας έπειτα από έκθεση στον ήλιο. Xρειάζονται 48 ώρες ώστε να απορροφηθεί η βιταμίνη από το δέρμα στο αίμα. Σε αυτό το διάστημα αν κάποιος πλυθεί με σαπούνι τη διαλύει και έτσι τα επίπεδα της δεν ανεβαίνουν παρ’ ό,τι μπορεί να έχουμε εκτεθεί επαρκώς στον ήλιο (10-20 λεπτά την ημέρα αρκούν).

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα το γεγονός ότι οι παλαιότεροι φρόντιζαν να «μένουν με το αλάτι» ύστερα από το μπάνιο στη θάλασσα, αφού είχαν παρατηρήσει ότι αν το έκαναν αυτό κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μείωναν σημαντικά την πιθανότητα να αρρωστήσουν κατά τους χειμερινούς μήνες.

Στις μέρες μας κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και σε συνδυασμό με την αποφυγή της έκθεσης στον ήλιο και τη χρήση αντηλιακών που αναστέλλουν σχεδόν ολοκληρωτικά την παραγωγή της D, η πλειοψηφία του πληθυσμού διατηρεί χαμηλά επίπεδα αυτής της ζωτικής βιταμίνης. Οπότε το «Μεσογειακό Παράδοξο» δεν είναι και τόσο παράδοξο τελικά.

Πόση είναι η D μου;

Η διατήρηση υψηλών επιπέδων βιταμίνης D στο αίμα μας είναι βασική προϋπόθεση για να είμαστε υγιείς και να έχουμε ένα καλαίσθητο σώμα.

Τώρα που μπορούμε εύκολα να μετρήσουμε τα επίπεδα της με μια εξέταση αίματος, ενώ αναδεικνύεται συνεχώς η σπουδαιότητα της, καλό θα ήταν να ζητήσουμε από το γιατρό να μας κάνει αυτή την εξέταση ώστε να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες.

Η συμπλήρωση της διατροφής μας με βιταμίνη D με στόχο την επίτευξη τιμών τουλάχιστον άνω των 50 ng/ml, καλό θα είναι να συνοδεύεται και με τη λήψη ασβεστίου και μαγνησίου που είναι οι σημαντικότεροι συνεργάτες της σε βιοχημικό επίπεδο.

Η διατήρηση σε ιδανικά επίπεδα των τιμών της βιταμίνης D είναι σημαντική για την επίτευξη βέλτιστης υγείας.

Πηγή Natura Nrg#82