probiotics-naturanrg-10 λόγοι να πάρω προβιοτικά

10 λόγοι να πάρω προβιοτικά

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ασθένειες & Θεραπείες, Βιταμίνες & Συμπληρώματα, Διατροφή, Ευεξία, Ολιστικές Θεραπείες, Υγεία

Γιατί να πάρω προβιοτικά; 10 λόγοι τουλάχιστον… Πρόκειται για τα «καλά» ή «φιλικά» βακτήρια που αποτελούν τους φυσιολογικούς κατοίκους των εντέρων. Αν και η λέξη «βακτήρια» συνήθως συνδέεται µε παθογένειες, τα φιλικά βακτήρια βοηθούν το σώµα να διατηρείται υγιές και να καταπολεµά τις ασθένειες. 

της Νταουτίδου Έρικας, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc

Τα προβιοτικά είναι πλέον γνωστό ότι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την ανθρώπινη υγεία. Η κλασική ιατρική, που μέχρι πρότινος άφηνε μόνο τους εναλλακτικούς να ασχολείται μαζί τους, τα έχει βάλει στο επίκεντρο των επιστημονικών ερευνών. Για το λόγο αυτό, εμπεριέχονται σε όλο και περισσότερα τρόφιμα, αλλά και σε συμπληρώματα διατροφής. Τι είναι όμως τα προβιοτικά και πώς μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε αυτά;

Γιατί τα χρειάζεσαι;

Περισσότερα από 400 διαφορετικά είδη και πάνω από 100 τρισεκατομμύρια βακτήρια ζουν συνολικά στο πεπτικό μας σύστημα. Η ισορροπία μεταξύ των φιλικών και παθογόνων βακτηρίων είναι ευαίσθητη και διαρκώς μεταβαλλόμενη, καθώς συναγωνίζονται για την επικράτηση.
Το εντερικό περιβάλλον επηρεάζεται από την ηλικία, τον τρόπο ζωής και διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες. Όπως η κακή διατροφή, το στρες, το χλωριωμένο νερό, οι ασθένειες, τα αντιβιοτικά που λαμβάνουμε μέσω τροφών ή για ιατρικούς λόγους, το αλκοόλ, οι ασθένειες των ταξιδιωτών κ.ά., ελαττώνοντας τον πληθυσμό των φιλικών βακτηρίων.

1. Αρρωσταίνεις συχνά;

Ο οργανισμός μας είναι συχνά ευάλωτος σε λοιμώξεις από διάφορους παθογόνους μικροοργανισμούς. Τα προβιοτικά μπορούν να μας θωρακίσουν εμποδίζοντας την ανάπτυξή τους. Επιπλέον, παράγουν ουσίες, όπως το γαλακτικό οξύ και τις βακτηριοκίνες (αντιβακτηριακές ουσίες). Αυτές διατηρούν σε ελεγχόμενα επίπεδα τον πληθυσμό των «κακών» βακτηρίων προστατεύοντάς μας από πληθώρα ασθενειών.

2. Έχεις δυσκοιλιότητα;

Τα προβιοτικά αυξάνουν τον όγκο του περιεχομένου του εντέρου και την κινητικότητά του. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται η συχνότητα των κενώσεων. Βελτιώνεται η υφή των κοπράνων, ενώ μας ανακουφίζουν από τα δυσάρεστα συμπτώματα που συνοδεύουν τη δυσκοιλιότητα (φούσκωμα, επίπονες κενώσεις, αίσθημα ατελούς κένωσης).

3. Λαμβάνεις αντιβίωση;

Η συχνή χρήση αντιβιοτικών σκοτώνει τη μικροχλωρίδα του εντέρου, επιτρέποντας την ανάπτυξη παθογόνων μικροοργανισμών. Η πρόσληψη όμως των προβιοτικών μπορεί να προλάβει ή και να αντιμετωπίσει την εξέλιξη αυτή. Ειδικότερα για τα προβιοτικά του γένους Lactobacillus, τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Επιπλέον, ορισμένα προβιοτικά, όπως το Lactobacillus bulgaricus, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο διάρροιας λόγω αντιβίωσης.

4. Πάσχεις από Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ);

Πολυάριθμες έρευνες συνηγορούν ότι τα προβιοτικά ρυθμίζουν αποτελεσματικά τις εναλλαγές στην κινητικότητα του εντέρου (διάρροια ή/και δυσκοιλιότητα) που συνήθως χαρακτηρίζουν το ΣΕΕ, γνωστό και ως σπαστική κολίτιδα, μειώνουν την ένταση του κοιλιακού πόνου και ανακουφίζουν σημαντικά από τα φουσκώματα και το μετεωρισμό.

5. Δυσανεξία στη λακτόζη;

Η δυσανοχή στη λακτόζη είναι η αδυναμία μεταβολισμού της λακτόζης, του σακχάρου δηλαδή που περιέχεται στο γάλα και στα παράγωγά του. Τα άτομα που εμφανίζουν αυτήν τη διαταραχή, δεν παράγουν τη λακτάση, το ένζυμο που διασπά τη λακτόζη. Τα κυριότερα συμπτώματα που συνοδεύουν συνήθως την κατανάλωση γάλακτος είναι φούσκωμα, αέρια, πόνος ή και διάρροιες. Οι έρευνες δείχνουν πως τα προβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη να την ανέχονται περισσότερη, μειώνοντας τα δυσάρεστα συμπτώματα.

6. Ταξιδεύεις συχνά;

Πολύ συχνό φαινόμενο για ανθρώπους που ταξιδεύουν στις αναπτυσσόμενες χώρες είναι να προσβληθούν από τη διάρροια του ταξιδιώτη, νόσος που οφείλεται στην κατανάλωση μολυσμένης τροφής ή νερού. Έχει φανεί πως η λήψη προβιοτικών μπορεί να είναι χρήσιμη στη θεραπεία της διάρροιας των ταξιδιωτών που προκαλείται από το βακτήριο E. Coli.

7. Εμφανίζεις αλλεργίες;

Αλλεργικές αντιδράσεις, όπως η ατοπική δερματίτιδα και το άσθμα είναι πολύ συχνές στις βιομηχανοποιημένες χώρες. Κι επειδή, η ανισορροπία στην εντερική χλωρίδα είναι συνηθισμένο φαινόμενο σε όσους αντιμετωπίζουν αλλεργίες, εδώ έρχονται τα προβιοτικά για να σώσουν την κατάσταση.

8. Αυξημένη χοληστερίνη;

Μελέτες έχουν αναδείξει τη δράση ορισμένων γαλακτικών βακτηρίων, στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης, πιθανώς λόγω της παρεμπόδισης της επαναπρόσληψής της από τον εντερικό σωλήνα. Επίσης, η μακροχρόνια κατανάλωση προϊόντων με προβιοτικά, αυξάνει τη συγκέντρωση της καλής χοληστερίνης (HDL) στο αίμα, βελτιώνοντας το λόγο LDL (κακή χοληστερίνη)/HDL (καλή χοληστερίνη).

9. Παθαίνεις συχνά ουρολοιμώξεις;

Η δράση των προβιοτικών έναντι των ουρολοιμώξεων στις γυναίκες εντοπίζεται στην αναστολή της ανάπτυξης παθογόνων μικροοργανισμών στον εντερικό σωλήνα, που μπορεί δυνητικά να μεταναστεύσουν στο ουροποιητικό, λόγω λανθασμένων πρακτικών υγιεινής. Η κατανάλωση προϊόντων με προβιοτικά μπορεί επιπλέον να προστατεύσει και την εντερική μικροχλωρίδα, κατά τη λήψη αντιβιοτικών για την καταπολέμηση της ουρολοίμωξης.

10.  Στην εγκυμοσύνη 

Η χορήγηση προβιοτικών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού έχει βρεθεί ότι ενισχύει την ανοσοπροστατευτική δράση του μητρικού γάλακτος προστατεύοντας από την εμφάνιση ατοπικού εκζέματος στα μωρά. Επιπλέον, τα προβιοτικά ενισχύουν τη μικροχλωρίδα του κόλπου, καθώς η διαταραχή στην ισορροπία του έχει σχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου τοκετού και περιγεννητικών διαταραχών.

Πηγή: NaturaNrg #40

Sas-endiaferei_arrow

Προβιοτικά = υπέρ της ζωής

Τροφές – φυσικές πηγές προβιοτικών

«Το γάλα με πειράζει». Μήπως πάσχετε από δυσανεξία στη λακτόζη;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *