10 τροφές σύμμαχοι κατά της ακμής

10 τροφές σύμμαχοι κατά της ακμής

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Διατροφή, Ομορφιά, Πρόσωπο - Σώμα

Πριν από κάποια χρόνια, οι επιστημονικές μελέτες δε συσχέτιζαν τη διατροφή με την ακμή. Υπήρχε η υπόνοια, από ατομικές μαρτυρίες, ότι κάποιες τροφές, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, η σοκολάτα και τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο επιδεινώνουν την ακμή, αλλά μόλις την τελευταία πενταετία αρχίζουν να «συσσωρεύονται» οι μελέτες που το τεκμηριώνουν και επιστημονικά.

Η ακμή φαίνεται πως συσχετίζεται με την κατανάλωση των παρακάτω τροφίμων:

Γαλακτοκομικά προϊόντα:

Κυρίως το γάλα, αλλά λιγότερο και το τυρί, το βούτυρο, το παγωτό, οι κρέμες, καθώς και η σοκολάτα γάλακτος.

Τρόφιμα υψηλού γλυκαιμικού φορτίου:

Τα επεξεργασμένα αλεύρια (όχι το ολικής) και τα τρόφιμα που παράγονται από αυτά, π.χ. λευκό ψωμί, και λευκά ζυμαρικά, όπως επίσης η ζάχαρη και όπου αυτή περιέχεται, όπως σε ροφήματα και γλυκά με αλεύρι και ζάχαρη (αύξηση φλεγμονών).

Ποια άλλα τρόφιμα συσχετίζονται με φλεγμονές;

Όλα τα έτοιμα φαγητά (junk food) που μαγειρεύονται με κακής ποιότητας λάδια και είναι πλούσια σε trans λιπαρά, όπως τηγανητές πατάτες σε πολυακόρεστα λάδια τύπου σπορέλαια και προϊόντα κόκκινου κρέατος με υψηλά κορεσμένα λίπη. Η σόγια επίσης μέσω των φυτοοιστρογόνων που περιέχει φαίνεται πως επηρεάζει την ορμονική ισορροπία.

Τέλος, η ανεπάρκεια σε θρεπτικά συστατικά και κυρίως σε αυτά που αναφέραμε παραπάνω πως βοηθούν το δέρμα (π.χ η βιταμίνη C που έχει ρόλο στη σύνθεση κολλαγόνου), ευθύνεται για αύξηση της ακμής.

10 τροφές σύμμαχοι κατά της ακμής

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες τροφές, υπάρχουν ορισμένες τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν να προλάβετε ή να περιορίσετε τα συμπτώματα της ακμής.

Αβοκάντο:

Περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Β και ειδικά βιταμίνης Β3 (νιασίνη), η οποία είναι εξαιρετικά αντιφλεγμονώδης. Βοηθά στην αντιμετώπιση προβλημάτων, όπως η ροδόχρους ακμή, το έκζεμα, η ψωρίαση και η ακμή. Επίσης τα αβοκάντο είναι μια σημαντική πηγή βιταμινών A, D, Β και Ε, και όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στην αναπλήρωση των κυττάρων του σώματός σας.

Μέντα:

Αυτό το βότανο μπορεί να αντιμετωπίσει τις ατέλειες χωρίς να ξηραίνει το δέρμα. Η μέντα περιέχει μενθόλη και μενθόνη, ενώσεις που μειώνουν την ερυθρότητα και τη φλεγμονή. Η μέντα ενεργεί επίσης ως στυπτικό, απομακρύνει τα σπυράκια που προκαλούνται από την υπερβολική έκκριση λίπους.

Μάραθος:

Περιέχει βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα, τα οποία λειτουργούν ως ρυθμιστές για μία υγιή επιδερμίδα χωρίς σημάδια ακμής.

Καρύδια Βραζιλίας:

Στους συγκεκριμένους ξηρούς καρπούς θα βρεις μεγάλη ποσότητα σεληνίου, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά. Βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, ενώ παράλληλα καταπολεμά και την ακμή.

Κόκκινα σταφύλια:

Η ρεσβερατρόλη, μια ουσία που υπάρχει κυρίως στο κόκκινο κρασί και τα σταφύλια μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη της ακμής.

Το τόφου, το τέμπε και το miso:

Μερικές φορές την εβδομάδα μπορούν να βοηθήσουν στο δέρμα, καθώς περιέχουν ισοφλαβόνες, οι οποίες ενισχύουν το μεταβολισμό των κυττάρων και βοηθούν την επιδερμίδα να δείχνει πιο φωτεινή και ομοιόμορφη.

Σκόρδο:

Είναι γνωστό κυρίως για την ιδιότητά του να νοστιμεύει τα φαγητά αλλά είναι εξαιρετικό και για τον οργανισμό, αφού τον καθαρίζει από τα βακτήρια και τους ιούς.

Αγκινάρα:

Χρησιμοποιείται συχνά σε κρέμες και προϊόντα ομορφιάς καθώς είναι βοηθάει εξαιρετικά στη λάμψη της επιδερμίδας.

Κολοκυθόσποροι:

Η καθημερινή κατανάλωση μιας χούφτας ανάλατων κολοκυθόσπορων είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για τις ενήλικες γυναίκες που έχουν έντονο πρόβλημα ακμής. Οι κολοκυθόσποροι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στην καταπολέμηση των δερματικών μολύνσεων και φλεγμονών που προκαλούνται από βακτήρια, καθώς και σε ψευδάργυρο, ο οποίος διεγείρει την επούλωση του δέρματος και την παραγωγή νέων κυττάρων.

Μούρα:

Όλα τα είδη μούρων (φράουλες, βατόμουρα, σμέουρα, κράνμπερι) αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών. Μια διατροφή που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε πάντα μια λαμπερή, ελαστική ξκαι λεία επιδερμίδα.

Πηγή: Naturanrg#94

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *