Αρχική NrgHealth 10 τρόποι να ενισχύσετε την υγεία των οστών σας

10 τρόποι να ενισχύσετε την υγεία των οστών σας

10 τρόποι να ενισχύσετε την υγεία των οστών σας

Σε αντίθεση με ό, τι μπορεί να φαντάζεστε, τα οστά δεν μοιάζουν καθόλου με τα σκληρά, νεκρά απολιθώματα που θα συναντούσατε σε ένα μουσείο δεινοσαύρων. Τα οστά είναι φτιαγμένα από ζωντανά κύτταρα που αναπτύσσονται συνεχώς και επιδιορθώνονται, ενώ επικοινωνούν και με άλλα μέρη του σώματος. Είναι 206(!) σε αριθμό και είναι καθοριστικής σημασίας να βρίσκονται όλα σε άριστη κατάσταση. 10 τρόποι να ενισχύσετε την υγεία των οστών σας .

♦ Της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Η οστική απώλεια είναι σιωπηλή και συμβαίνει σταδιακά με ελάχιστες έως καθόλου ορατές παρενέργειες – έως ότου εμφανιστεί ένα σπασμένο οστό! Τα καλά νέα είναι ότι το 40% της οστικής μάζας καθορίζεται από επιλογές του καθημερινού τρόπου ζωής. Με λίγα λόγια δηλαδή, σημαντικό μέρος της υγείας των οστών σας βρίσκεται στα χέρια σας!

Από τι είναι φτιαγμένα τα οστά;

Τα οστά αποτελούνται από μέταλλα (κατά κύριο λόγο ασβέστιο), κολλαγόνο και ένα μικρό ποσοστό νερού – 25% για την ακρίβεια. Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που υπάρχει σε όλο το σώμα: στο δέρμα, το πεπτικό σύστημα, τον συνδετικό ιστό και αλλού. Στην πραγματικότητα, το κολλαγόνο παρέχει έναν μαλακό πυρήνα στα οστά, ενισχυμένο από το ασβέστιο που λειτουργεί ως σκληρυντικό πλαίσιο γύρω από το κολλαγόνο. Τα οστά αποθηκεύουν το 99% του ασβεστίου του οργανισμού και το 85% του φωσφόρου, και απελευθερώνουν αυτά τα μέταλλα ανάλογα με τις ανάγκες των άλλων σημείων του σώματος.

Αυτός ο συνδυασμός κολλαγόνου και ασβεστίου καθιστά τα οστά τόσο εύκαμπτα, όσο και αρκετά ισχυρά για να υποστηρίζουν το βάρος του σώματος και να μην σπάνε υπό πίεση. Όταν χάνουμε οστική μάζα καθώς μεγαλώνουμε, χάνουμε ασβέστιο και κολλαγόνο. Η έλλειψη κολλαγόνου προκαλεί ευαισθησία στα οστά, όπως και απώλεια ασβεστίου. Ωστόσο, αυτό δεν ανιχνεύεται από τα τεστ οστικής πυκνότητας, τα οποία εξετάζουν μόνο την περιεκτικότητα των οστών σε μέταλλα. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η εξάντληση των επιπέδων κολλαγόνου στα οστά μπορεί να οδηγήσει σε μικρά κατάγματα, ακόμη και αν υπάρχει επαρκής οστική πυκνότητα. Έτσι, ακόμη και αν έχετε καλό αποτέλεσμα στο τεστ οστικής πυκνότητας, τα μειωμένα επίπεδα κολλαγόνου μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη συνολική υγεία των οστών σας.

Γιατί χρειάζεστε δυνατά οστά;

osteoporosis-men-naturanrg-Οστεοπόρωση: κι όμως «χτυπάει» και τους άνδρες!Σε νεαρή ηλικία, τα οστά είναι σταθερά, αλλά και κάπως εύκαμπτα. Αυτή η ευελιξία παρέχει ουσιαστικά τη δύναμή τους. Ωστόσο, τα οστά γίνονται πιο εύθραυστα με το πέρασμα των χρόνων και σπάνε πολύ πιο εύκολα από τα εύκαμπτα οστά της νεαρής ηλικίας. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται οστεοπόρωση ή

Η οστική απώλεια συμβαίνει σταδιακά, συχνά χωρίς συμπτώματα έως ότου εμφανιστεί ένα κάταγμα. Επιπλέον, με τα χρόνια οι διαδικασίες επούλωσης του οργανισμού μειώνονται, επομένως αν υπάρξει τραυματισμός ενός οστού, χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αποκατασταθεί. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο θέλετε δυνατά κόκαλα!

Ποια είναι η λειτουργία των οστών;

Τα οστά είναι τόσο ισχυρά όσο ο χυτοσίδηρος, αλλά τόσο ελαφριά όσο το ξύλο. Μπορεί να θεωρείτε δεδομένη την ύπαρξή τους, ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το 90% των ζώων δεν έχει στην πραγματικότητα κανένα οστό! Γιατί τα έχει λοιπόν ο άνθρωπος; Ο σκελετός, που αποτελείται από όλα τα κόκαλα, είναι απαραίτητος για να υποστηρίζει όλα τα συστήματα και τα όργανα του σώματος και όχι μόνο!

Υποστήριξη:

Ο σκελετός παρέχει ένα ισχυρό σύστημα υποστήριξης, για σχεδόν ολόκληρο το σώμα, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς, των πνευμόνων και του νωτιαίου μυελού. Τα οστά επιτρέπουν επίσης στο σώμα να διατηρεί το σχήμα του και να στέκεται όρθιο.

Προστασία:

Τα οστά σχηματίζουν ένα ισχυρό, προστατευτικό στρώμα γύρω από πολλά όργανα, διατηρώντας τα ασφαλή σε περίπτωση πτώσης. Για παράδειγμα, τα οστά του ισχίου προστατεύουν τη μήτρα στις γυναίκες, ενώ ο εγκέφαλος προστατεύεται από το παχύ οστό του κρανίου.

Κίνηση:

Τα οστά συνδέονται μεταξύ τους με έξι διαφορετικούς τύπους αρθρώσεων, οι οποίες συνδέονται με τους μυς και τους συνδέσμους για να παρέχουν κινητικότητα σε όλα τα άκρα.

Σχηματισμός αιμοσφαιρίων:

Ο μυελός των οστών, που αποτελεί το πιο εσωτερικό στρώμα των οστών, περιέχει μια σημαντική ομάδα κυττάρων που ονομάζονται βλαστοκύτταρα. Αυτό είναι το μόνο τμήμα του σώματος που μπορεί να παράγει ερυθρά και λευκά αιμοσφαίρια. Τα ερυθρά αιμοσφαίρια μεταφέρουν οξυγόνο και αιμοπετάλια, απαραίτητα για την πήξη του αίματος, ενώ τα λευκά αιμοσφαίρια καταπολεμούν τις λοιμώξεις.

Αποθήκευση:

Τα οστά αποθηκεύουν λίπος και σημαντικά μέταλλα όπως ασβέστιο και φώσφορο, έτσι ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμα όταν το σώμα τα χρειάζεται. Αυτά τα μέταλλα ανακυκλώνονται συνεχώς μέσω των οστών, εναποτίθενται και στη συνέχεια διανέμονται μέσω της κυκλοφορίας του αίματος για να φτάσουν σε άλλα μέρη του σώματος που τα έχουν ανάγκη.

Άμυνα:

Τα οστά εξισορροπούν επίσης την όξινη ανισορροπία στο σώμα και παγιδεύουν επικίνδυνα μέταλλα, όπως τον μόλυβδο.

10 τρόποι να ενισχύσετε την υγεία των οστών σας

Πώς μπορείτε να ενισχύσετε την υγεία των οστών;

Υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να διασφαλίσετε ότι τα οστά σας θα διατηρούν τα απαραίτητα επίπεδα ασβεστίου και κολλαγόνου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σας. Ποντάροντας στην κατάλληλη διατροφή και με σωστές προσαρμογές του τρόπου ζωής σας, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τους παράγοντες κινδύνου, ώστε να μην έρθετε ποτέ αντιμέτωποι με την οστεοπόρωση ή την ασθένεια εύθραυστων οστών.

10 τρόποι να ενισχύσετε την υγεία των οστών σας

1. Ακολουθείτε προπόνηση ενδυνάμωσης

fitness_woman

Η προπόνηση ενδυνάμωσης, ή η άσκηση με βάρη, βελτιώνει την οστική πυκνότητα ασκώντας πίεση στα οστά. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα. Όμως, και οι πολλές επαναλήψεις με χαμηλότερα βάρη είναι αποτελεσματικές για την ενίσχυση της οστικής μάζας. Ακόμα και οι ασκήσεις με το βάρος του σώματος, όπως τα push-ups και το περπάτημα, βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των οστών.

2. Διατηρείτε ένα υγιές σωματικό βάρος

Να θυμάστε ότι το να είστε πολύ αδύνατοι βλάπτει τα κόκαλα. Ειδικά στις γυναίκες, η υπερβολική απώλεια βάρους ή το πολύ χαμηλό σωματικό βάρος μπορεί να προκαλέσει μείωση των επιπέδων των οιστρογόνων και να επηρεάσει αρνητικά την υγεία των οστών. Την ίδια στιγμή, πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι και η παχυσαρκία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την οστική μάζα. Διατηρήστε λοιπόν ένα φυσιολογικό σωματικό βάρος.

3. Επιλέγετε φρούτα και λαχανικά που παρέχουν κάλιο

Το κάλιο μπορεί να εξουδετερώσει τα οξέα που αφαιρούν το ασβέστιο από το σώμα, προστατεύοντας την οστική πυκνότητα. Καλές πηγές καλίου είναι η μπανάνα, το αβοκάντο και το σπανάκι.

4. Καταναλώνετε τρόφιμα με πολυφαινόλες

Οι πολυφαινόλες μειώνουν το οξειδωτικό στρες, καθώς δρουν ως αντιοξειδωτικά και μειώνουν τις φλεγμονές, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης.

Διαβάστε επίσης ⇒ Άσκηση στη φύση: Βιταμίνη D και ευεξία

5. Λαμβάνετε αρκετό ασβέστιο και βιταμίνη D

vitamin_d

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το λάχανο και οι σαρδέλες, ενώ θα μπορούσατε να λαμβάνετε και ένα συμπλήρωμα ασβεστίου σε συνεννόηση με τον γιατρό σας. Να θυμάστε ότι η επάρκεια σε βιταμίνη D (αλλά και Κ2) βοηθούν το σώμα να απορροφάει το ασβέστιο. Για την ενίσχυση των επιπέδων της βιταμίνης D, θα μπορούσε να βοηθήσει η έκθεση στον ήλιο, αλλά και ένα συμπλήρωμα D3.

6. Ποντάρετε στον σίδηρο

Η πρόσληψη αρκετού σιδήρου συμβάλλει επίσης στην υγεία των οστών. Ο σίδηρος συμμετέχει στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων που παράγουν κολλαγόνο. Καλές πηγές σιδήρου είναι το σπανάκι, το λάχανο, τα στρείδια και το συκώτι.

7. Καταναλώνετε πρωτεΐνη που ενισχύει τα οστά

Χρειάζεστε πρωτεΐνες για το χτίσιμο γερών οστών. Καλές πηγές πρωτεΐνης είναι το βιολογικό κρέας, οι ξηροί καρποί, τα αυγά και τα λιπαρά ψάρια, όπως ο άγριος σολομός.

8. Κόψτε το κάπνισμα

Η νικοτίνη εμποδίζει τη λειτουργία των οστεοβλαστών, που είναι υπεύθυνοι για να δημιουργούν οστικό ιστό. Σταματήστε το κάπνισμα το συντομότερο δυνατό.

9. Ελαχιστοποιήστε το αλκοόλ

Το αλκοόλ εντείνει την παραγωγή της παραθυρεοειδούς ορμόνης, η οποία εκλύει ασβέστιο από τα οστά. Ενισχύει επίσης την παραγωγή κορτιζόλης, η οποία μειώνει τον σχηματισμό των οστικών ιστών και αντιθέτως αυξάνει τη διάσπασή τους.

10. Δοκιμάστε ένα συμπλήρωμα κολλαγόνου

Το κολλαγόνο είναι η βασική πρωτεΐνη πάνω στην οποία χτίζονται τα οστά, οπότε η εξασφάλιση επαρκούς πρόσληψης κολλαγόνου είναι κρίσιμη για τη διατήρηση της υγείας τους. Συζητήστε με τον γιατρό σας τη λήψη ενός συμπληρώματος κολλαγόνου για να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε άφθονο κολλαγόνο για υγιή οστά (και τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια σας θα σας ευγνωμονούν επίσης)!

Φροντίστε τα οστά σας για να συνεχίσουν να σας φροντίζουν!

Πηγή: Naturanrg#118owww.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΚαλλυντικά Vegan & Cruelty-Free
Επόμενο άρθροΣπιτικοί ζωμοί για την υγεία του πεπτικού