managing-stress

10 τρόποι για να ελέγξεις το στρες

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Άγχος, Προσωπική Ανάπτυξη, Ψυχολογία

«Το άγχος βλάπτει σοβαρά την υγεία», λένε συνέχεια οι ειδικοί χωρίς όμως οι περισσότεροι από εμάς να τους ακούμε γιατί δεν προλαβαίνουμε! Αναγνώρισέ το, έλεγξέ το και μετάτρεψέ το σε δημιουργικότητα.

της Έφης Παφίλη

Η λέξη στρες προέρχεται από τη λατινική stringere που σημαίνει σφίγγω. Παλαιότερα η λέξη αυτή χρησιμοποιούνταν για να περιγράψει την κακουχία, τον πόνο ή την αδιαθεσία. Σήμερα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και συχνότερα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας. Υπάρχει στη ζωή όλων μας, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, από το μαθητή του σχολείου και το φοιτητή, μέχρι το μεσήλικα και τον συνταξιούχο.

10 επιπτώσεις του στρες στην υγεία

Καρδιαγγειακό:

Το στρες βλάπτει την καρδιά και τα αγγεία, καθώς αυξάνει την πίεση, το σπασμό των στεφανιαίων αγγείων, την καρδιακή συχνότητα.

Γαστρεντερικό:

Ευθύνεται για ορισμένες παθήσεις του γαστρεντερικού συστήματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, ενώ φαίνεται ότι η γαστρίτιδα, το έλκος του στομάχου και η δυσπεψία επηρεάζονται από το στρες.

Εγκέφαλος:

Όταν τα επίπεδα των ορμονών του στρες, παραμένουν υψηλά για μεγάλο διάστημα, φθείρουν τα κύτταρα του εγκεφάλου και βλάπτουν τον ιππόκαμπο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μνήμη και η κρίση να επηρεάζονται αρνητικά και να προκαλούνται διαταραχές της προσοχής.

Ύπνος:

Το να χάνεις τον ύπνο σου όταν είσαι αγχωμένος είναι συνηθισμένο, αφού το στρες επηρεάζει τη δυνατότητα να κοιμηθείς.

Δέρμα:

Αν βιώνεις μια στρεσογόνο κατάσταση, αυτό «καθρεφτίζεται» και στο δέρμα σου. Η ξηρότητα, οι λεπτές γραμμές, τα αδύναμα μαλλιά μαρτυρούν την κατάστασή σου. Μάλιστα, το χρόνιο στρες είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες αλωπεκίασης, ενώ η λεύκη και η ψωρίαση επιδεινώνονται.

Γυναικεία γονιμότητα:

Οι αγχώδεις γυναίκες παρουσιάζουν συχνότερα διαταραχές του κύκλου τους και προβλήματα σύλληψης.

Δόντια:

Το τρίξιμο των δοντιών στη διάρκεια της νύχτας είναι πιο συνηθισμένο στους στρεσαρισμένους ανθρώπους.

Μεταβολισμός:

Η αυξημένη ποσότητα κορτιζόλης επιβραδύνει το μεταβολισμό, συμβάλλοντας στη συσσώρευση περιττών κιλών, ενώ το στρες ευνοεί τη συγκέντρωση λίπους στην κοιλιά. Ακόμα, όσοι στρεσάρονται τείνουν να αντιμετωπίζουν την κατάσταση καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε θερμίδες, αλάτι και λίπη.

Πονοκέφαλος:

Το άγχος αποτελεί προδιαθεσικό παράγοντα για την εκδήλωση κεφαλαλγίας.

Στυτική ικανότητα:

Το άγχος της καθημερινότητας μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει τα προβλήματα στύσης, αλλά και να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του σπέρματος.

Αναγνώρισε τα σημάδια…

Το πρώτο και βασικό στάδιο για να μπορέσεις να νικήσεις το στρες είναι να αναγνωρίσεις τα σημάδια με τα οποία το εκδηλώνεις. Π.χ. Είσαι επιθετικός; Νευρικός; Τρέχεις πανικόβλητος χωρίς στην ουσία να πετυχαίνεις τους στόχους σου; Ή μήπως αυτή η συμπεριφορά σου έχει γίνει συνήθεια και τη θεωρείς απόλυτα φυσιολογική; Τότε ο μόνος τρόπος να αναγνωρίσεις ότι πάσχεις από στρες είναι όταν ο οργανισμός σου θα δείξει τα πρώτα σημάδια, όπως ταχυπαλμίες, πίεση ή κάποια ασθένεια, προειδοποιώντας ότι ήρθε η ώρα να χαλαρώσεις.

Δράσε!

❶ Άλλαξε τρόπο ζωής και αξιολόγησε τις επιλογές σου
❷ Οργανώσου!
❸ Μη θυμώνεις για πράγματα που δεν μπορείς να ελέγξεις
❹ Ρίξε τους ρυθμούς σου
❺ Γίνε λιγότερο ανταγωνιστικός/ή
❻ Άλλαξε τη διατροφή σου
❼ Βρες ένα χόμπι που σε χαλαρώνει
❽ Εφάρμοσε τεχνικές χαλάρωσης
❾ Χαλάρωσε με βότανα από τη φύση
❿  Μην ξεχνάς να γελάς

Πηγή: NaturaNrg #72

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *