15 πράγματα που θα προσέξετε κάτω από τον ήλιο

15 πράγματα που θα προσέξετε κάτω από τον ήλιο

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ευεξία, Ομορφιά

 

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την αντηλιακή προστασία σε 15 σημεία. Γιατί, τελικά, τα παιχνίδια με τον ήλιο αποτελούν μια πολύ σοβαρή υπόθεση –ειδικά, την πιο ανέμελη εποχή του χρόνου…

της Βενετίας Σίμου

1. Χρησιμοποιήστε αντηλιακό προϊόν που προστατεύει τόσο από τις ακτίνες UVB, όσο και από τις UVA. Οι πρώτες προκαλούν εγκαύματα, ενώ οι δεύτερες διεισδύουν βαθιά στο δέρμα, προκαλώντας σοβαρές βλάβες στα κύτταρα.
2. Ειδικά στις αρχές του καλοκαιριού (οπότε και ξεκινάει η συστηματική έκθεσή μας στον ήλιο) επιλέξτε αντηλιακό με υψηλούς δείκτες προστασίας UVA/UVB (15 και άνω) για το πρόσωπο, το σώμα, ακόμη και για τα μαλλιά.
3.Αναζητήστε προϊόντα νέας γενιάς, δηλαδή προϊόντα που απλώνονται εύκολα, στεγνώνουν γρήγορα και δεν ασπρίζουν στο δέρμα.
4. Απλώστε το αντηλιακό σε κάθε εκτεθειμένο σημείο του δέρματος. Προσοχή: Μην παραλείπετε ευαίσθητα ή «δύσκολα» σημεία όπως το ντεκολτέ, τα αυτιά, ο αυχένας, η πλάτη κ.ά.
6. Απλώστε το αντηλιακό ομοιόμορφα, 20 με 30 λεπτά πριν ξεκινήσει η έκθεσή σας στον ήλιο, ώστε να προλάβουν να ενεργοποιηθούν εγκαίρως τα φίλτρα που αυτό περιέχει.

Aκόμη

7. Φροντίστε να απλώνετε το αντηλιακό σας σε στεγνό δέρμα. Γενικά, λάβετε υπόψη ότι το αντηλιακό πρέπει να ανανεώνεται τακτικά. Πόσο τακτικά; Πολλαπλασιάστε το δείκτη προστασίας του εκάστοτε αντηλιακού επί τα λεπτά που αντέχει κάθε τύπος δέρματος στον ήλιο και θα έχετε μια καλή εικόνα. Για παράδειγμα, κάποιος που κοκκινίζει μετά από παραμονή 20 λεπτών στον ήλιο, μπορεί να μείνει στον ήλιο 100 λεπτά αν έχει επαλειφθεί με αντηλιακό που διαθέτει δείκτη προστασίας 5.
8. Προσοχή στην ποσότητα: Μη επαρκής ποσότητα αντηλιακού ισοδυναμεί με μειωμένο δείκτη προστασίας –άρα με ελλειπή προστασία από τον ήλιο.
9. Μπορεί ο δείκτης προστασίας που αναγράφεται στις συσκευασίες να φτάνει έως και το 45, όμως στην πραγματικότητα ο ανώτερος δείκτης δεν ξεπερνά σχεδόν ποτέ το 30. Ο λόγος που οι εταιρείες μας λένε αυτό το «ψεματάκι»; Μα, για να πετύχουν μεγαλύτερες πωλήσεις φυσικά!

Τέλος,

10. Χρησιμοποιείστε αντηλιακό κάθε φορά που εκτίθεστε στο ηλιακό φως, ασχέτως εποχής και περίστασης -για παράδειγμα, στις αθλητικές δραστηριότητές σας, στα ψώνια, στη βόλτα σας, στην οδήγηση κ.ο.κ. Εξάλλου, ο ήλιος δεν υπάρχει μόνο το καλοκαίρι αλλά… 365 ημέρες το χρόνο.
11. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε αντηλιακά που σας έχουν ξεμείνει από το προηγούμενο καλοκαίρι -τα φίλτρα τους, είτε θα έχουν εξασθενήσει, είτε θα έχουν αχρηστευτεί εντελώς. Ακόμη και το ακριβότερο αντηλιακό, εφόσον έχει ανοιχτεί από τη συσκευασία του, δεν διαρκεί για παραπάνω από τέσσερις μήνες.
12. Το αντηλιακό που θα επιλέξετε πρέπει να ταιριάζει με τις ανάγκες της επιδερμίδας σας και με την περίσταση. Υπάρχουν αντηλιακά σε μορφή κρέμας, gel και spray, ενώ υπάρχουν ακόμη και make – up που προσφέρουν αντηλιακή προστασία.
13. Προτιμήστε προϊόντα που περιέχουν εκτός από αντηλιακά φίλτρα και ισχυρά αντιοξειδωτικά συστατικά που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες. Σχετικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα αντιοξειδωτικά συστατικά μεγιστοποιούν την αντοχή του δέρματος στον ήλιο, χάρη στην αντιφλεγμονώδη και επανορθωτική τους δράση.
14. Περιορίστε το χρόνο που εκτίθεστε απευθείας στον ήλιο και θυμηθείτε: Ο χρόνος έκθεσης στον ήλιο λειτουργεί αθροιστικά. Οι σοβαρές βλάβες του δέρματος που εμφανίζονται στους ενήλικες, ξεκινούν από την παιδική ηλικία.
15. Τέλος, τονώστε την άμυνα του οργανισμού σας στον ήλιο… τρώγοντας, αφού η σωστή αντηλιακή προστασία ξεκινάει από τη διατροφή, όσο ισχυρό και αν είναι το προϊόν που εν τέλει θα επιλέξετε. Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες A,C,E και αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως ωμά λαχανικά, φρούτα, ψάρια και δημητριακά, και πίνετε πολύ νερό.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον ήλιο

Ευεργετικές ιδιότητες

  • Βοηθά στη δημιουργία βιταμίνης D από τον οργανισμό -απαραίτητης για την υγεία των οστών.
  • Ενισχύει τον μεταβολισμό.
  • Προσφέρει καλή διάθεση και ευεξία.

Βλαβερές συνέπειες

  • Κοκκίνισμα του δέρματος/Δημιουργία ηλιακού εγκαύματος.
  • Πρόωρη γήρανση και αλλοίωση της ποιότητας της επιδερμίδας, κάνοντας το δέρμα μας ξηρό, τραχύ, θαμπό και χωρίς ελαστικότητα.
  • Δημιουργία ρυτίδων, ευρυαγγειών και δυσχρωμιών (κηλίδες, πανάδες κ.ο.κ)
  • Διαστολή σμηγματογόνων αδένων
  • Μακροπρόθεσμα, αλλοιώσεις του DNΑ των κυττάρων, που μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και σε καρκίνο του δέρματος.

Πηγή: NaturaNrg #07

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *