Αρχική Ασθένειες & Θεραπείες 5 κοινά προβλήματα υγείας του καλοκαιριού

5 κοινά προβλήματα υγείας του καλοκαιριού

5 κοινά προβλήματα υγείας του καλοκαιριού

Μίνι οδηγός υγείας για να προστατευτείτε από τις πιο συχνές ασθένειες κατά τη διάρκεια των «καυτών» μηνών.5 κοινά προβλήματα υγείας του καλοκαιριού

♥ της Μαρίας Γκέκα

Το καλοκαίρι αποτελεί μακράν την πιο αγαπημένη εποχή πολλών από εμάς, αλλά είναι σίγουρα και η πιο κουραστική περίοδος του χρόνου για το σώμα μας. Το καλοκαίρι είναι ήλιος, θάλασσα, εξοχή, διασκέδαση, χαρά, ανεμελιά…Μαζί, όμως, με όλες αυτές τις όμορφες εικόνες και εμπειρίες, που μας ανανεώνουν και μας χαρίζουν ενέργεια και αισιοδοξία, υπάρχουν και τα απρόοπτα που συχνά συνοδεύουν τις καλοκαιρινές διακοπές.5 κοινά προβλήματα υγείας του καλοκαιριού

Με τα επίπεδα υδραργύρου να ανεβαίνουν στα ύψη, αυξάνονται κατακόρυφα διάφορα προβλήματα υγείας, οι λεγόμενες απειλές του καλοκαιριού.

Πώς θα προλάβουμε ή θα αντιμετωπίσουμε ηλιακά εγκαύματα, ηλίαση και θερμοπληξία, αφυδάτωση, μυκητιάσεις του δέρματος, κ.α.

5 κοινά προβλήματα υγείας του καλοκαιριούΘερμοπληξία

Η θερμοπληξία είναι μια σοβαρή μορφή υπερθερμίας και προκαλείται λόγω της υπερβολικής απορρόφησης της θερμότητας από το σώμα. Η θερμοπληξία μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος στους 40 ° C. Με την αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, κοινά συμπτώματα αποτελούν η ναυτία, ο έμετος και οι πονοκέφαλοι. Αν διαπιστώσετε αυτά τα συμπτώματα πρέπει να δράσετε άμεσα: Ένα άτομο που πάσχει από θερμοπληξία πρέπει να μεταφερθεί αμέσως σε δροσερό μέρος, να αφαιρεθούν τα ρούχα του και να καταβληθούν προσπάθειες για να πέσει άμεσα η θερμοκρασία του σώματος: ψεκάζοντας κρύο νερό ή τοποθετώντας το σε μια μπανιέρα κρύου νερού.

Πώς να αποφύγετε τη θερμοπληξία

Φορέστε ρούχα που είναι ελαφριά και χαλαρά, ώστε να υπάρχει αρκετή κυκλοφορία αέρα στο σώμα. Η κατανάλωση πολλών υγρών είναι επίσης απαραίτητη για να είναι ενυδατωμένο το σώμα και να διατηρείται σε κανονική θερμοκρασία. Όσοι εργάζονται σε εξωτερικούς χώρους πρέπει να πίνουν συχνά υγρά και να ξεκουράζονται σε δροσερά σημεία ανά διαστήματα.Τα δαμάσκηνα, ο κόλιανδρος, ο χυμός φύλλων μέντας και ο χυμός αλόης βέρα βοηθούν στην πρόληψη της θερμοπληξίας.

Διαβάστε επίσης ⇒ Υπόταση, η θερμοκρασία ανεβαίνει, η πίεση πέφτει

5 κοινά προβλήματα υγείας του καλοκαιριούΑφυδάτωση

Η αφυδάτωση προκαλείται όταν η απώλεια υγρών από το σώμα είναι μεγαλύτερη από την πρόσληψη. Η αφυδάτωση είναι το πιο κοινό πρόβλημα υγείας το καλοκαίρι, καθώς συνεχώς χάνουμε πολύ νερό από το σώμα, είτε λόγω υπερβολικής εφίδρωσης είτε λόγω ούρησης. Το κύριο σύμπτωμα της αφυδάτωσης είναι η δίψα. Η σοβαρή αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, εμετό, επίμονη κόπωση και σε ακραίες περιπτώσεις, επιληπτικές κρίσεις και διάρροια.

Πώς να αποφύγετε την αφυδάτωση

Η πιο αποτελεσματική πρόληψη και θεραπεία κατά αφυδάτωσης είναι να πίνετε άφθονο νερό και βοτανικά υγρά τσάγια. Υγρά, όπως: χυμός κρεμμυδιού, βουτυρόγαλα και νερό καρύδας είναι επίσης χρήσιμα στην πρόληψη της αφυδάτωσης. Το βουτυρόγαλα (buttermilk) είναι οξινισμένο αποβουτυρωμένο γάλα και ωφελεί πάρα πολύ στην υγεία της καρδιάς. Το όνομά του είναι κάπως παραπλανητικό, καθώς δεν περιέχει βούτυρο.

Για να φτιάξετε βουτυρόγαλα στο σπίτι, θα χρειαστείτε λίγο γάλα και ένα οξύ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε είδος γάλακτος. Για το οξύ, χρησιμοποιήστε φρέσκο ​​χυμό λεμονιού. Ξεκινήστε βάζοντας σε ένα μπολ 1 κουταλιά της σούπας ​​χυμό λεμονιού προσθέτοντας 1 φλιτζάνι γάλα. Στη συνέχεια, ανακατέψτε καλά το μείγμα και αφήστε το στην άκρη έως 10 λεπτά πριν το χρησιμοποιήσετε. Υπάρχουν πολλές επιστημονικές μελέτες που αποδεικνύουν ότι το γάλα που έχει υποστεί ζύμωση συμβάλλει στη βελτίωση της καρδιακής υγείας.

Σύμφωνα με επιστημονικά ευρήματα, το βουτυρόγαλα και άλλα γαλακτοκομικά που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το κεφίρ, περιέχουν μόρια που μειώνουν την παραγωγή χοληστερόλης και άλλων επικίνδυνων λιπιδίων στο αίμα. Αυτό οδηγεί σε χαμηλότερο κίνδυνο εμφράγματος.

Ηλιακό έγκαυμα

Τα ηλιακά εγκαύματα είναι κόκκινες, πρησμένες κηλίδες του δέρματος που προκαλούνται λόγω της υπερβολικής έκθεσης σε υπεριώδεις ακτίνες από τον ήλιο. Τα ηλιακά εγκαύματα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, καθώς αποτελούν σημαντικό παράγοντα για καρκίνο του δέρματος. Σε περιπτώσεις σοβαρού ηλιακού εγκαύματος υπάρχουν συμπτώματα πυρετού, ρίγη, ναυτία και εμετός στον ασθενή.

Πώς να αποφύγετε το ηλιακό έγκαυμα;

Τα αντιηλιακά που διατίθενται στο εμπόριο είναι το ασφαλέστερο μέσο για να αποφευχθεί η έκθεση του σώματος στις επιβλαβείς ακτίνες UV του ήλιου. Εφαρμόστε τα 15 έως 30 λεπτά πριν από την έκθεση στον ήλιο. Και φυσικά όπως έχουμε πει πολλές φορές αποφύγετε τον ήλιο τις μεσημεριανές ώρες.

Διαβάστε επίσης ⇒ Πώς η υπερέκθεση στον ήλιο προκαλεί καρκίνο του δέρματος;

Εξανθήματα

Το καλοκαίρι είναι η κατ’ εξοχήν εποχή των εξανθημάτων, αφού το δέρμα είναι πιο εκτεθειμένο. Το εξάνθημα από τη ζέστη (ή θερινή ιδρώα) είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά. Οφείλεται στον υγρό, ζεστό καιρό. Προκαλείται από την απόφραξη των πόρων των ιδρωτοποιών αδένων μέσα από τους οποίους διέρχεται ο ιδρώτας για να φτάσει στην επιφάνεια του δέρματος και να εξατμιστεί για να το δροσίσει. Η απόφραξη έχει ως αποτέλεσμα να «παγιδεύεται» ο ιδρώτας κάτω από την επιδερμίδα και να δημιουργούνται πολυάριθμες μικροσκοπικές φλύκταινες (σπυράκια) που προκαλούν κνησμό.

Τα φλεγμονώδη εξανθήματα θερμότητας είναι συχνά σε άτομα που ιδρώνουν πολύ και σε παιδιά των οποίων οι ιδρώτες δεν έχουν αναπτυχθεί σωστά. Τα εξανθήματα αυτά μπορεί να επηρεάσουν τον μηχανισμό ρύθμισης της θερμότητας του σώματος και να προκαλέσουν σοβαρή εξάντληση.

Πώς να αποφύγετε τα εξανθήματα

Φοράτε ελαφρά ρούχα, από υφάσματα που «αναπνέουν» (100% βαμβακερά, όχι συνθετικά). Να αποφεύγετε το καλοκαίρι τις «βαριές» καλλυντικές κρέμες ή αλοιφές που μπορεί να αποφράξουν τους πόρους των ιδρωτοποιών αδένων. Επίσης κάνετε συχνά ντους και στη συνέχεια σκουπίστε το σώμα σας με απαλή πετσέτα χωρίς να το τρίβετε.

Αν δεν υποχωρήσουν σε 3-4 ημέρες, ή αν συνοδεύονται από συμπτώματα όπως πυρετός ή πόνος, απευθυνθείτε αμέσως στο γιατρό.

Δερματοφυτιάσεις

Οι δερματοφυτιάσεις είναι επίσης πολύ συνηθισμένες το καλοκαίρι. Οφείλονται σε μύκητες. Η πιο γνωστή απ’ όλες είναι το «πόδι του αθλητή», που συνήθως αναπτύσσεται ανάμεσα στα δάκτυλα των ποδιών. Μελέτες έχουν δείξει ότι ποσοστό έως και 17% των ατόμων που συχνάζουν σε πισίνες το εκδηλώνουν, το οποίο είναι επίσης πολύ συνηθισμένο σε όσους περπατούν ξυπόλητοι στα γυμναστήρια. Το πόδι του αθλητή είναι μεταδοτικό.

Η εμφάνιση της συγκεκριμένης δερματοφυτίασης είναι πολύ χαρακτηριστική: ανάμεσα στα δάκτυλα εμφανίζονται ρωγμές στο δέρμα, το οποίο ξεφλουδίζει, μπορεί να σχηματίζει φλύκταινες με κρούστα και μπορεί να έχει διαφυγή υγρού. Η περιοχή είναι επίσης κόκκινη και προκαλεί κνησμό.

Πώς να τις αντιμετωπίσετε

Αν παρουσιάσετε τέτοια συμπτώματα, πρέπει να κάνετε αντιμυκητισιακή θεραπεία με ειδική αλοιφή που χορηγείται και χωρίς ιατρική συνταγή. Αν όμως το εξάνθημα αρχίσει να εξαπλώνεται στις πτέρνες ή μολύνει τα νύχια ή αν τα συμπτώματά σας επιμένουν επί περισσότερο από μία-δύο εβδομάδες, πρέπει να επισκεφτείτε δερματολόγο.

Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε απολυμαντικό παπουτσιών για να καθαρίζετε τα παπούτσια σας τακτικά.

Πηγή: Naturanrg#121o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΦυσική ισορροπία και πώς να την πετύχετε!
Επόμενο άρθροGreenlights: το νέο βιβλίο του Matthew McConaughey