5 [τουλάχιστον] λόγοι για να τρώτε τη σαλάτα στην αρχή του γεύματος

5 [τουλάχιστον] λόγοι για να τρώτε τη σαλάτα στην αρχή του γεύματος

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Διατροφή, Ευεξία

Οι περισσότεροι έχουμε συνηθίσει να τρώμε τις σαλάτες συνοδευτικά με το κυρίως πιάτο, ως συμπλήρωμα. Ωστόσο, αυτή η πρακτική είναι εντελώς λανθασμένη. Η σαλάτα πρέπει να τρώγεται στην αρχή ως πρώτο πιάτο και οι λόγοι είναι τουλάχιστον πέντε, τους οποίους και παραθέτουμε ευθύς αμέσως.

της Μαρίας Γκέκα

♦ Τα ωμά λαχανικά μειώνουν το μηχανισμό της «πεπτικής λευκοκυττάρωσης», δηλαδή την αύξηση του αριθμού των λευκοκυττάρων (λευκά αιμοσφαίρια) που εμφανίζεται μετά την κατάποση των μαγειρεμένων φαγητών (μελέτη του dr. Paul Kouchakoff, Ρωσικό βραβείο Νόμπελ). H πεπτική  λευκοκυττάρωση είναι μια απάντηση σε μια κατάσταση στρες που αισθάνεται το σώμα μας όταν τρώμε μαγειρεμένα φαγητά. Κι αυτό γιατί ο άνθρωπος γεννήθηκε ωμοφάγος και μόνο μετά την ανακάλυψη της φωτιάς άρχισε να τρώει ψημένες τροφές.

♦ Απορροφώνται καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά των λαχανικών, επειδή το στομάχι μας είναι άδειο και έτοιμο για την υποδοχή τους. Αντίθετα, αν τρώμε τα λαχανικά ενδιάμεσα του γεύματος, τα ενεργά συστατικά τους δεν απορροφώνται καθ’ ολοκληρίαν από τον οργανισμό μας, γιατί ανταγωνίζονται με ό,τι φάγαμε νωρίτερα.

Aκόμη

♦ Η κατανάλωση των ωμών λαχανικών διευκολύνει τη διαδικασία της πέψης, γιατί περιέχουν τα κατάλληλα ένζυμα που διευκολύνουν τη διάσπαση των τροφών και την ταχεία αφομοίωσή τους από τον οργανισμό.

♦ Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Internal Medicine έδειξε ότι οι άνθρωποι τείνουν να τρώνε περισσότερο φαγητό από το πρώτο πιάτο που σερβίρεται στο τραπέζι. Τρώγοντας λοιπόν πρώτα τη σαλάτα μας δίνουμε προτεραιότητα σε μια υγιεινή τροφή, χορταίνουμε και έτσι δεν διακινδυνεύουμε να «πέσουμε με τα μούτρα» στο κυρίως πιάτο. Έτσι γλιτώνουμε θερμίδες, περιττά λιπαρά και φυσικά επιπλέον κιλά.

♦ Δεδομένου ότι τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Στην πραγματικότητα οι φυτικές ίνες σχηματίζουν ένα εμπόδιο για τη μείωση του ρυθμού απορρόφησης των σακχάρων από τα ζυμαρικά, το ψωμί και γενικότερα τους υδατάνθρακες.

Είναι γνωστό ότι τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη προκαλούν την απότομη και μεγάλη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Αντίθετα, τα τρόφιμα χαμηλού ΓΔ λόγω της αργής απορρόφησής τους, αυξάνουν σταδιακά τα επίπεδα ινσουλίνης και το σάκχαρο στο αίμα, και έτσι συμβάλλουν σε καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο στους διαβητικούς.
πηγή: www.naturanrg.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *