6 θαλάσσια σπορ για να χάσεις βάρος

6 θαλάσσια σπορ για να χάσεις βάρος

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Fitness, Ευεξία

Η χώρα μας, με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μεσόγειο και με νερά σε όλες τις αποχρώσεις του μπλε, δικαιούται να συγκαταλέγεται στους κορυφαίους προορισμούς για θαλάσσια αθλήματα.

Αν δεν είστε από αυτούς που χαλαρώνουν στην ξαπλώστρα στην παραλία, αν αγαπάτε τη θάλασσα, την περιπέτεια και τις δυνατές εμπειρίες, αν θέλετε να συνδυάσετε τη διασκέδαση με τον αθλητισμό, ανακαλύψτε τα πιο δημοφιλή watersports.

Θάλασσα, άνεμος και κύματα σε μια μοναδική συμφωνία αρμονίας και ομορφιάς, δημιουργούν τις ευνοϊκότερες συνθήκες για στιγμές συγκίνησης και χαράς στους λάτρεις των θαλασσίων σπορ! Και δεν χρειάζεται να είσαι νέος και εξαιρετικά γυμνασμένος για να τα χαρείς. Ευτυχώς υπάρχουν τα πάντα για όλους! Έτσι, κάποιοι επιδιώκουν να δαμάσουν τα κύματα με την ιστιοσανίδα τους, άλλοι να περάσουν ανάμεσά τους κάνοντας θαλάσσιο σκι, και οι πιο τολμηροί, επιδιώκουν να τα δουν από πολύ ψηλά!

Κάποιοι πάλι προτιμούν να εξερευνούν τον υδάτινο κόσμο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στο μαγευτικό βυθό της! Αλλά υπάρχουν και εκείνοι που δειλά-δειλά αφήνουν το βιβλίο τους στην ξαπλώστρα για να κάνουν μια βόλτα με ένα θαλάσσιο ποδήλατο ή να διασκεδάσουν πάνω στο tubing.

Ας γνωρίσουμε τα πιο δημοφιλή, που θα συναντήσουμε στις περισσότερες ελληνικές παραλίες.

Stand Up Paddle (SUP)

Το Stand Up Paddle (όρθια σανιδοκωπηλασία) έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστό τα τελευταία χρόνια. Ίσως γιατί το μόνο που απαιτείται μια σανίδα και ένα κουπί.

Το θαλάσσιο σπορ εφευρέθηκε στην Πολυνησία και λένε πως οι Χαβανέζοι αρχηγοί χωριών το επινόησαν για να διευκολύνουν την έξοδό τους από τη θάλασσα, όταν δεν ευνοούσε ο καιρός.
Για να διατηρήσετε η ισορροπία πάνω στη σανίδα που επιπλέει στο νερό, απαιτείται δύναμη στα πόδια και ελαφριά κλίση του σώματος δεξιά και αριστερά. Με αυτό τον τρόπο γυμνάζονται οι μυς των ποδιών και οι κοιλιακοί, ενώ κάνοντας κουπί δυναμώνουν τα χέρια και οι ωμοπλάτες.

SUP Yoga

Αν βρείτε σε κοντινή σας παραλία κάποιο οργανωμένο πρόγραμμα, μη διστάσετε να δοκιμάσετε! Η SUP Yoga συνδυάζει τις τεχνικές και αναπνοές της Yoga με το υπέροχο αυτό άθλημα. Για να ισορροπήσετε πάνω στη σανίδα θα ενεργοποιήσετε όλες τις μυικές ομάδες, γυμνάζοντας ταυτόχρονα όλο το σώμα. Βελτιώνει επίσης την αναπνοή, την καρδιακή κυκλοφορία και τη συνολική φυσική κατάσταση.

♠Θερμίδες ανά ώρα: Από 480 με το απλό κανό μέχρι και 700 με το SUP

Θαλάσσιο σκι

Το θαλάσσιο σκι γεννήθηκε στην Αμερική στις αρχές του προηγούμενου αιώνα από μια ομάδα νεαρών που διασκέδαζε στα νερά μιας λίμνης.  Το σκι όπως το γνωρίζουμε σήμερα (με δύο πέδιλα), εμφανίστηκε στην Αμερική και στην Ευρώπη τη δεκαετία του ’20. Απαιτητικό άθλημα που φυσικά είναι απαραίτητη η εκμάθησή του με δάσκαλο. Όταν όμως καταφέρετε να αρχίσετε να σερφάρετε τότε θα κάνετε μια από τις καλύτερες αεροβικές ασκήσεις καθώς το θαλάσσιο σκι γυμνάζει αρκετές μυϊκές ομάδες και στο πάνω και στο κάτω μέρος του σώματος (χέρια, μηρούς, κοιλιακούς).

♠Θερμίδες ανά ώρα: 500 kcal

Windsurf 

Το άθλημα κατάγεται από το surfing (κυματοδρομία), σε συνδυασμό με την ιστιοπλοία, δύο αθλήματα με μεγάλη παράδοση και φανατικούς οπαδούς. Ένας ναυτικός, ο Jom Drake και ένας φίλος του surfing, ο Hoyle Schweizer, είχαν την ιδέα να τοποθετήσουν άλμπουρο και πανί στην σανίδα του surf. Η δυσκολία δεν ήταν στην σύλληψη της ιδέας αλλά στην πρακτική της εφαρμογή. Ο συνδυασμός αυτός σανίδας – πανιού έδωσε ένα πολύ ελαφρό ιστιοπλοϊκό σκάφος, το οποίο μπορεί να ταξιδεύει χωρίς τιμόνι. Βάφτισαν την εφεύρεση τους windsurfer και άρχισαν τη μαζική παραγωγή του στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Σήμερα, το windsurfing έχει φανατικούς και πολυάριθμους φίλους. Υπολογίζεται ότι σήμερα σε όλο τον κόσμο υπάρχουν 40 εκατομμύρια άνθρωποι περίπου που ασκούνται και ο αριθμός αυτός αυξάνεται συνεχώς.

Πρόκειται για ένα διασκεδαστικό σπορ που ανεβάζει την αδρεναλίνη και γυμνάζει ολόκληρο το σώμα, αλλά κυρίως τα χέρια, καθώς και τους κοιλιακούς, την πλάτη και τους μηρούς.

♠Θερμίδες ανά ώρα: 550 kcal

Ιστιοπλοΐα

Σε αυτό το σπορ δεν στέκεστε όρθιοι, αλλά είστε καθιστοί, με αρκετή βέβαια δραστηριότητα μέσα στο σκάφος. Δεν είναι φυσικά καθόλου επικίνδυνο, αρκεί να τηρείτε τους κανόνες και να μην κάνετε του κεφαλιού σας. Ως ιδιαίτερα τεχνικό άθλημα, θα χρειαστεί να πάρετε μαθήματα τόσο θεωρητικής όσο και τεχνικής κατάρτισης σε μια σχολή, ξεκινώντας από μικρά σκάφη, μαζί με τον εκπαιδευτή σας αρχικά και κατόπιν μόνοι σας. Γυμνάζει κατεξοχήν το πάνω μέρος του σώματος, με έμφαση στα χέρια, αλλά και την πλάτη και τους κοιλιακούς.

♠Θερμίδες ανά ώρα: 380 kcal

Hoverboard

Το νέο θαλάσσιο σπορ ακούει στο όνομα Hoverboard και είναι συνδυασμός jet ski και surfing. Νερό υψηλής πίεσης σε ανεβάζει – όχι μόνο ψυχολογικά- αλλά κυριολεκτικά!

Αν σας αρέσουν τα θαλάσσια σπορ και πιστεύετε ότι έχετε δοκιμάσει τα πάντα, τότε το hoverboard ήρθε να «ταράξει τα νερά», ξετρελαίνοντας τους λουόμενους σε όλο τον κόσμο και αναδεικνύοντας το στο σπορ του φετινού καλοκαιριού.

Είναι ουσιαστικά κάτι ανάμεσα σε jet ski και σέρφινγκ, ενώ χρησιμοποιεί μια ροή νερού υψηλής πίεσης για να εκτοξεύσει τη σανίδα και τον αναβάτη της στα ύψη. Αν μάλιστα είστε εξοικειωμένοι με το σέρφινγκ και το σκέιτμπορντ (στη στεριά) τότε είναι σίγουρο ότι θα απολαύσετε μία ιπτάμενη βόλτα με το hoverboard.

Scuba diving

Το scuba diving απαιτεί ειδική εκπαίδευση. Μπορεί κάποιος να κάνει και ένα μάθημα γνωριμίας για να δει αν του αρέσει και να συνεχίσει για την πιστοποίηση. Είναι μοναδική εμπειρία για όσους αγαπούν τη θάλασσα και δεν φοβούνται τον βυθό. Ως αρχάριος δύτης έχεις μια περίεργη αίσθηση την πρώτη φορά. Η στολή είναι σφιχτή επάνω σου, τον εξοπλισμό τον νιώθεις βαρύ, η μάσκα σε στενεύει στο πρόσωπο. Όλα αυτά είναι μια φυσιολογική αίσθηση, που κάθε νέος δύτης θα νιώσει την πρώτη του φορά, ωστόσο, υποβρυχίως υπάρχει ένας βυθός γεμάτος μυστικά που μας περιμένει, για να σας παρασύρει στον μυστήριο κόσμο του. Απαγορεύονται οι καταδύσεις σε περιπτώσεις ασθένειας (π.χ. προβλήματα καρδιάς, υψηλή πίεση κ.α.) ή κατανάλωσης αλκοόλ και φαρμάκων.

♠Θερμίδες ανά 30 λεπτά: 400 kcal

Θαλάσσιο ποδήλατο

Δεν το λες ακριβώς σπορ, αλλά πιο πολύ είναι μια διασκεδαστική δραστηριότητα που συνδυάζει την άσκηση με τη βόλτα στη θάλασσα. Ωστόσο η αντίσταση του νερού είναι πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του αέρα (στο κανονικό ποδήλατο στη στεριά), οπότε ανάλογα μεγαλύτερη είναι και η ένταση, αλλά και η καύση θερμίδων. Φυσικά πρόκειται για μια ακόμη αεροβική άσκηση που προσφέρει  καλή εκγύμναση των μηρών.

♠Θερμίδες ανά ώρα: 450 kcal

Πηγή: Naturanrg#95

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *