6 tips για μνήμη ελέφαντα και όχι χρυσόψαρου!

6 tips για μνήμη ελέφαντα και όχι χρυσόψαρου!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ευεξία, Ψυχολογία

Σίγουρα σας έχει τύχει να μιλάτε για κάτι και στη συνέχεια να το ξεχνάτε ή να βλέπετε ένα άτομο που γνωρίζετε, αλλά να μη μπορείτε να θυμηθείτε το όνομά του. Σύμφωνα με τους ειδικούς η μνήμη μας αρχίζει να φθίνει από την ηλικία των 35 και μετά.

Ποτέ δεν είναι αργά για να κάνετε τη μνήμη σας… ξυράφι! Διαβάστε με ποιους εύκολους τρόπους θα τη βελτιώσετε!

1.Κάντε μουντζούρες

Μην αισθάνεστε ενοχές αν κατά τη διάρκεια του meeting ή του μαθήματος κάνετε αφηρημένα σχεδιάκια στο χαρτί. Για την ακρίβεια αυτή η απασχόληση μπορεί να σας βοηθά να συγκεντρώνεστε και να συγκρατείτε τις σημαντικές πληροφορίες.

Πρόσφατη έρευνα βρήκε ότι οι εθελοντές που έκαναν μουτζούρες όταν τους έλεγαν μια λίστα από διάφορα δεδομένα μπορούσαν να τα ανασύρουν από τη μνήμη τους έως και 29% περισσότερα δεδομένα από αυτούς που μόνο άκουγαν. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν ακούτε έναν ομιλητή, συχνά το μυαλό αποσπάται και σκέφτεστε άλλα πράγματα από αυτά του ομιλητή. Όταν όμως απασχολήστε κάνοντας σχέδια σε ένα χαρτί είστε πιο συγκεντρωμένος στον ομιλητή.

Διαβάστε επίσης, τι λένε οι μουντζούρες σας για εσάς;

2. Αποστασιοποιηθείτε

Το καθημερινό άγχος είναι από τις κυριότερες αιτίες για την απώλεια μνήμης. Για να το αποτρέψετε κάντε το απλό τρικ: βρείτε ένα ήσυχο μέρος, κλείστε τα μάτια σας και για πέντε λεπτά φανταστείτε την απόλυτη για εσάς χαλαρωτική στιγμή. Κάντε αυτή τη σκηνή όσο πιο ζωντανή μπορείτε, δηλαδή φανταστείτε τις μυρωδιές, τους ήχους, τις εικόνες.

Πώς θα βοηθήσει αυτό; Όταν είμαστε αγχωμένοι το αριστερό μισό του εγκεφάλου αναλαμβάνει τα ηνία. Δίνοντας σχήμα και εικόνα στις σκέψεις σας όμως χρησιμοποιείτε το δεξί μέρος του εγκεφάλου, το οποίο αφορά τη φαντασία και την ενόραση και σας βοηθά να χαλαρώσετε και να ηρεμήσετε.

3.Περισσότερα μήλα

Συμπεριλάβετε στις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών που τρώτε την ημέρα ένα χυμό, ο οποίος μάλιστα περιέχει μήλο. Ειδικοί νευρολόγοι από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης των Η.Π.Α. υποστηρίζουν ότι αν πίνετε 2 ποτήρια χυμό μήλου κάθε μέρα για 4 εβδομάδες η μνήμη σας θα γίνει ξυράφι!

Τα συστατικά που περιέχει ο χυμός μήλου φαίνεται ότι εμποδίζουν το σχηματισμό συγκεκριμένων πρωτεϊνών στον εγκέφαλο, οι οποίες βρίσκονται συχνά σε ανθρώπους που πάσχουν από Αλτσχάιμερ.

6 tips για μνήμη ελέφαντα και όχι χρυσόψαρου!
Photo by rawpixel on Unsplash

4. Μήπως όταν έχετε περίοδο η μνήμη σας είναι σας του χρυσόψαρου;

Ο εμμηνορροϊκός κύκλος έχει όντως επίδραση στη μνήμη μας, λένε οι ειδικοί. Τα οιστρογόνα έχουν επίδραση στις γνωστικές μας ικανότητες και τα χαμηλά επίπεδα στα οποία βρίσκονται πριν την περίοδο σημαίνουν ότι είναι πολύ πιο εύκολο για εσάς να αποσπάται η προσοχή σας ή να ξεχνάτε.

Σημειώστε κάθε πότε έχετε περίοδο και προσπαθήστε να είστε προσεκτικές με τα ραντεβού και τις υποχρεώσεις σας εκείνες τις ημέρες. Για σιγουριά κρατήστε σημειώσεις…

5. Λιγότερες θερμίδες

Είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθείτε τις αυξομειώσεις τους βάρους σας και όχι μόνο την υγεία σας. Επιλέγοντας ένα μεσημεριανό χαμηλής θερμιδικής αξίας μπορείτε να βελτιώσετε και τη δύναμη της μνήμης σας. Γερμανοί επιστήμονες ανακάλυψαν πρόσφατα ότι αν μειώσουμε την ποσότητα των ημερήσιων θερμίδων που λαμβάνουμε κατά 1/3 για περίπου 3 μήνες, η μνήμη βελτιώνεται κατά 20%!

6. Αγοράζετε καθημερινά εφημερίδα

Αν δεν μπορείτε να επενδύσετε σε κάποια από τα παιχνίδια που βοηθούν στη διατήρηση της μνήμης, τότε δοκιμάστε πιο απλές και οικονομικές λύσεις. Κάθε μέρα πηγαίνοντας στη δουλειά σας αγοράστε μια εφημερίδα και κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος λύστε το σταυρόλεξο!

Σύμφωνα με πειράματα όταν κάνετε παζλ ή λύνετε γρίφους με στυλό και χαρτί βελτιώνετε τη μνήμη σας κατά 33%, ενώ όσοι χρησιμοποιούν τα εν λόγω ηλεκτρονικά μόλις 18%.

Χρησιμοποιήστε λοιπόν τις παραδοσιακές μεθόδους για να εξασκήσετε το μυαλό σας και ακονίστε τη μνήμη σας σώζοντας παράλληλα και την τσέπη σας.

 

Πηγή: Naturanrg.gr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *