Αρχική NATURADaily 6 βότανα για να τονώσετε το ανοσοποιητικό

6 βότανα για να τονώσετε το ανοσοποιητικό

6 βότανα για να τονώσετε το ανοσοποιητικό

Για να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας!

Το φθινόπωρο επιστρέφουμε στις ρίζες μας …Είναι μια εξαιρετική στιγμή για να αποτιμήσουμε τη ζωή και την υγεία μας, να αξιοποιήσουμε την ηλιόλουστη δραστηριότητα που είχαμε το καλοκαίρι και να θρέψουμε το σώμα με έναν βαθύτερο τρόπο. 6 βότανα για να τονώσετε το ανοσοποιητικό

♦ της Μαρίας Γκέκα

Χρειάζεστε έμπνευση; Εδώ είναι μερικά από τα αγαπημένα βότανα της φθινοπωρινής περιόδου, που πρέπει να τα συμπεριλάβετε στο φαγητό σας, στο τσάι και στα ζεστά ροφήματα αλλά και ως συμπληρώματα. 6 βότανα που χρειάζεστε αυτό το φθινόπωρο

Αλλαγή εποχής… αλλαγή τρόπου ζωής

Η Αγιουρβέδα και η παραδοσιακή κινεζική ιατρική μας ενθαρρύνουν να αλλάξουμε τη διατροφή και τον τρόπο ζωής μας μαζί με την αλλαγή των εποχών. Και υπάρχει καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό από τα φθινοπωροκεντρικά φαρμακευτικά βότανα; Συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ριζών και μανιταριών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό στην πιο απαιτητική εποχή του χρόνου. Σε αυτή την εποχή που χρειάζεται να πάρουμε περίσσεια δύναμη και αντοχή για τους επόμενους ψυχρούς μήνες του έτους.

Ακριβώς όπως τα αποτοξινωτικά πικρά και φυλλώδη βότανα (σκεφτείτε: τσουκνίδα, πικραλίδα) σηματοδοτούν την άνοιξη, τα λαμπερά βρώσιμα λουλούδια (όπως η καλέντουλα και το μποράγκο) κοσμούν την καλοκαιρινή διατροφή, η εποχή του φθινοπώρου έχει επίσης παραδοσιακούς βοτανικούς συνδυασμούς, που μας προμηθεύουν με τα σωστά θρεπτικά συστατικά και τις θεραπευτικές ενώσεις που χρειαζόμαστε για να ενισχύσουμε το πολύτιμο ανοσοποιητικό μας!

Διαβάστε επίσης ⇒ Τσάι Essiac και αντικαρκινικά οφέλη

Φαρμακευτικά μανιτάρια

Τα μανιτάρια shiitake είναι ιδιαίτερα ωραία (δεν έχουν όλα τα φαρμακευτικά μανιτάρια τόσο νόστιμα!) Θα ενισχύσουν την ανοσία σας, γιατί επιδεικνύουν σημαντική αντιική δράση. Άλλες επιλογές προσαρμογόνων μανιταριών περιλαμβάνουν reishi και chaga, τα οποία μπορούν να ληφθούν σε μορφή σκόνης, κάψουλας ή βάμματος. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε σκόνες μανιταριών στον καφέ ή τα smoothies σας ή να τα λάβετε ως διατροφικά συμπληρώματα.

 

6 βότανα για να τονώσετε το ανοσοποιητικό

Κολλιτσίδα

Η κολλιτσίδα θεωρείται ως ένα από τα ισχυρότερα τονωτικά βότανα του ήπατος. Περιέχει αιθέρια έλαια και ρητίνη. Ειδικά, η ρίζα περιέχει ένα αιθέριο έλαιο και μέχρι 45% ινουλίνη, καθώς και άλατα καλίου, άμυλο, αρκετό σίδηρο, βιταμίνη Β, θείο και ασβέστιο. Λόγω της εξαιρετικής περιεκτικότητας σε ινουλίνη, η κολλιτσίδα έχει μελετηθεί ευρέως για τις ευεργετικές της επιδράσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Ως ένα εξαιρετικό διουρητικό, βοηθά στην αποβολή των άχρηστων συσσωρευμένων υλικών του οργανισμού και αυξάνει την έκκριση χολής ώστε να αφομοιωθούν καλύτερα τα λιπαρά τρόφιμα. Αυξάνει την αντίσταση του σώματος στις μολύνσεις και λέγεται ότι βοηθάει στην αύξηση των μαλλιών. Χρησιμοποιείται για τα εντερικά φουσκώματα, την κολίτιδα, τη διάρροια, τις αιμορροΐδες και την δυσκοιλιότητα.

 

Αστράγαλος

Ένα βασικό βότανο της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής, είναι ο Αστράγαλος (Astragalus membranaceus). Είναι πλούσιος σε φλαβονοειδή, όπως η κουερσεντίνη και σε φυτοστερόλες. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό και το αναπνευστικό σύστημα.

Οι σύνθετοι πολυσακχαρίτες του βοτάνου λειτουργούν ως ανοσορρυθμιστές ενώ η πλούσια σε θρεπτικά συστατικά ρίζα θρέφει το σώμα σε βάθος. Χρησιμοποιήστε τον εύκολα σε μορφή σκόνης. Φτιάξτε ρόφημα με ζεστό νερό και μέλι ή προσθέστε 1 κ.γ. στο smoothie σας, ή στις σούπες σας.

sampoukos

Σαμπούκος

Ένα βότανο που είναι αγαπημένο τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες με τη μορφή σιροπιού. Ο σαμπούκος είναι το κατάλληλο βότανο για τα πρώτα σημάδια γρίπης. Παραδοσιακά έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς πολιτισμούς για την αντιμετώπιση ιώσεων, μολύνσεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος, καθώς και για την επούλωση πληγών του δέρματος, ενώ αποτελεί από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα θεραπευτικά φυτά.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το εκχύλισμα του σαμπούκου μπορεί να μειώσει σημαντικά τη διάρκεια της γρίπης, μειώνοντας παράλληλα την ανάγκη για άλλα ισχυρά φάρμακα.

6 βότανα για να τονώσετε το ανοσοποιητικόΕχινάκεια

Η εχινάκεια αποτελεί φυτικό φάρμακο πρώτης γραμμής για την τόνωση του ανοσοποιητικού και του λεμφικού συστήματος, γι’ αυτό και αποτελεί την πρώτη επιλογή όταν πρέπει να ενισχυθεί η άμυνα του οργανισμού έναντι των λοιμώξεων του αναπνευστικού.

Είναι ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα βότανα για την πρόληψη του κρυολογήματος και της γρίπης. Έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τόσο τη σοβαρότητα όσο και τη διάρκεια του κρυολογήματος. Μερικές από τις ουσίες που περιέχει και στις οποίες οφείλονται οι ιδιαίτερες ιδιότητές της είναι οι πολυσακχαρίτες, τα φλαβονοειδή, τα αιθέρια έλαια, τα αλκαμίδια και το καφεϊκό οξύ. Εάν ανήκετε λοιπόν σε αυτούς που αρρωσταίνουν κάθε φθινόπωρο –χειμώνα, πάρτε τη εγκαίρως σε μορφή κάψουλας ή ταμπλέτας. Mπορεί να εκπλαγείτε όταν διαπιστώσετε ότι από εδώ και στο εξής σπάνια θα αρρωσταίνετε!

6 βότανα για να τονώσετε το ανοσοποιητικό ginger

Τζίντζερ

Ενώ το ίδιο το τζίντζερ είναι στην πραγματικότητα ένα τροπικό φυτό, η ρίζα του φυτού τζίντζερ έχει χρησιμοποιηθεί για ιατρικούς σκοπούς εδώ και χιλιάδες χρόνια για να ζεστάνει το σώμα, να νικήσει τα ρίγη του κρυολογήματος και να μειώσει μυϊκούς πόνους και πεπτικά συμπτώματα που συνοδεύουν το κρυολόγημα. Το βιολογικό τζίντζερ μπορεί να χρησιμοποιηθεί φρέσκο ​​ή σε σκόνη. Προσθέστε το σε smoothies και άλλες συνταγές ή πιείτε το ως τσάι.

Πηγή:Naturanrg #122o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροpH Control Oil: Ο φίλος του πνεύμονα!
Επόμενο άρθροΤι συμβαίνει με την ενδοοικογενειακή βία;