Αρχική Διατροφή 7 σούπερ τροφές διεκδικούν τη θέση τους στο τραπέζι μας

7 σούπερ τροφές διεκδικούν τη θέση τους στο τραπέζι μας

7 σούπερ τροφές διεκδικούν τη θέση τους στο τραπέζι μας

7 σούπερ τροφές που ενισχύουν τη έξυπνη υγιεινή διατροφή, γιατί είναι γενναιόδωρα φορτωμένες με σπουδαία αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα.

Της Μαρίας Γκέκα

Τα superfoods είναι από τις τροφές που απασχολούν έντονα τους απανταχού foodies, αλλά και τους φανατικούς του wellness – που αναζητούν ότι καλύτερο για τη διατροφή τους. Βέβαια, κάθε χρόνο (όπως συμβαίνει στη μόδα, την ομορφιά και τον χώρο της εστίασης ανά τον κόσμο) τα trends στα superfoods αλλάζουν. Κάθε χρόνο, λοιπόν, η λίστα με τις hot υπερτροφές εμπλουτίζεται.

Το 2021 είναι μια χρονιά επανεκκίνησης σε πολλούς τομείς. Και με την πανδημία υπάρχει πλέον μεγαλύτερη εστίαση στην υγιεινή διατροφή.

7 σούπερ τροφές διεκδικούν τη θέση τους στο τραπέζι μας

Αρτόκαρπος

Αποτελεί μια παραδοσιακή βασική καλλιέργεια για τις χώρες του Νότιου Ειρηνικού. Ο αρτόκαρπος είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και περιέχει καλές ποσότητες σε βιταμίνη C και θειαμίνη και κάλιο. Ο αρτόκαρπος άρχισε να προβάλλεται ως το επόμενο μεγάλο superfood μετά από εκτενή έρευνα.

Είτε χρησιμοποιείται ωμός ή αποξηραμένος και αλέθεται σε αλεύρι χωρίς γλουτένη, αυτός ο μεγάλος, αμυλούχος καρπός έχει πολύ χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη σε σύγκριση με το σιτάρι και τη μανιόκα. Είναι μια πλήρης επιλογή πρωτεΐνης εάν κάνετε τη μετάβαση στη χορτοφαγία.

Εκτός αυτού, θα λάβετε επίσης μια καλή δόση ωμέγα 3 και 6, βιταμίνης C. Επίσης καλίου, μαγνησίου, ασβεστίου και φωσφόρου, όλα απαραίτητα για ένα υγιές σώμα.

Ashwagandha

Αυτό το αρχαίο φαρμακευτικό βότανο είναι εγγενές στην Ινδία. Υπήρξε εδώ και χιλιάδες χρόνια ένα από τα πιο σημαντικά θεραπευτικά βότανα της Αγιουρβέδα. Ως προσαρμογόνο, το ashwagandha βοηθά κυρίως το σώμα μας να διαχειριστεί τα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης. Επίσης, ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου και μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι ο αειθαλής θάμνος βοηθά στη μείωση της φλεγμονής και ενισχύει τη μνήμη, καθιστώντας το συμπλήρωμα που πρέπει να προσθέσετε εάν χρειάζεστε ευεξία, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά.

Διαβάστε ακόμα ⇒Παντζάρι: φυσικό ελιξήριο νεότητας

Παντζάρια

Αν ψάχνετε τρόπο να ανεβάσετε την αντοχή σας στο γυμναστήριο και γενικότερα την αθλητική σας επίδοση, ποντάρετε σε τροφές όπως παντζάρια, ρόδι σέλινο που είναι πλούσια σε νιτρικά άλατα.

Τα νιτρικά άλατα μετατρέπονται σε νιτρικό οξείδιο στο σώμα σας, ένα ζωτικό μόριο που έχει αποδειχθεί ότι βοηθά τους μυϊκούς ιστούς να αξιοποιούν καλύτερα το οξυγόνο σε μεσαίας και υψηλής έντασης άσκηση, στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Ο βολβός του παντζαριού έχει υψηλή συγκέντρωση σε βιταμίνη C, φολικό οξύ και ιχνοστοιχεία, όπως το μαγγάνιο και το κάλιο, τα οποία είναι σημαντικά για την ευρυθμία του νευρικού συστήματος και της μυϊκής λειτουργίας. Τα πράσινα φύλλα του παντζαριού είναι εξίσου πλούσια σε θρεπτικές ουσίες. Ο φώσφορος, ο ψευδάργυρος, η βιταμίνη Β6, το μαγνήσιο, ο χαλκός είναι μερικά από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε αυτά.

Επίσης, καταναλώνοντάς τα προσλαμβάνουμε και υψηλή ποσότητα φυτικών ινών μαζί με βιταμίνη Α, ασβέστιο και σίδηρο. Σκεφτείτε ότι τα φύλλα του παντζαριού περιέχουν περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι!

Ζυμωμένα τρόφιμα

Επειδή η σωματική μας υγεία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την υγεία του εντέρου μας, τα πλούσια σε προβιοτικά τρόφιμα θα είναι στην κορυφή της διατροφικής λίστας και φέτος. Τα ζυμωμένα τρόφιμα όπως το λάχανο τουρσί, το κεφίρ, το tempeh, το kimchi και το kombucha περιέχουν πολλά καλά βακτήρια που ενισχύουν την υγεία του πεπτικού συστήματος. Το πεπτικό μας σύστημα με τη σειρά του ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα . Κάτι που όλοι επιδιώκουμε με κάθε τρόπο στη διάρκεια της πανδημίας που διανύουμε.

Kamut

Γνωρίζετε ποιο δημητριακό διαθέτει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αμινοξέα, βιταμίνες και πολλά μέταλλα. Κυρίως σελήνιο, ψευδάργυρο, κάλιο, σίδηρο, φώσφορο και μαγνήσιο σε σύγκριση με όλα τα σύγχρονα σιτηρά; Αν δεν έχετε την απάντηση, τότε καιρός είναι να ανακαλύψετε το Kamut. Γνωστό και ως «σιτάρι khorasan» ή «κόκκος Φαραώ, το σπουδαίο αυτό δημητριακό έχει βρει το δρόμο του προς το τραπέζι μας μετά από δύο χιλιετίες.

Άλλοι λένε ότι το καμούτ βρέθηκε στην αρχαία Αίγυπτο στους τάφους των Φαραώ, άλλοι ισχυρίζονται ότι ήταν το σιτηρό που είχε ο Νώε στην κιβωτό του. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να αντικαταστήσει το αλεύρι σίτου σε αρτοσκευάσματα, να μαγειρευτεί ή να προστεθεί σε μπάρες δημητριακών.

Αποτελεί μια εξαιρετική πηγή διαιτητικών ινών και πρωτεϊνών (ένα φλιτζάνι παρέχει το 22% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης για ενήλικες).

Golden berries

Πρόκειται για ένα καταπληκτικό superfood που φύεται στις υψηλές κορυφές των Άνδεων του Περού. Πρόκειται για τα χρυσά μούρα των Ινκας που είναι γεμάτα βιταμίνες και καροτενοειδή. Είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην πρόληψη των εκφυλιστικών βλαβών στα κύτταρά μας. Εκτός από τα αντιφλεγμονώδη και αντικαρκινικά αποτελέσματα, το χρυσό μούρο έχει επίσης αναγνωριστεί με προστατευτικές επιδράσεις στο ήπαρ, τους πνεύμονες και τα μάτια.

Ρεβίθια

Τα ταπεινά ρεβίθια, αντιπροσωπευτικό δείγμα της ελληνικής μεσογειακής διατροφής έχουν μεγάλη θρεπτική αξία. Είναι πλούσια σε σίδηρο, σελήνιο, φώσφορο, μαγνήσιο, και ψευδάργυρο. Επίσης, περιέχουν ασβέστιο, κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και βιταμίνη Κ. Η χολίνη, για παράδειγμα, παίζει ρόλο στη ρύθμιση της διάθεσης καθώς και του μεταβολισμού του σώματος, ενώ το σελήνιο υποστηρίζει τη γνωστική υγεία.

Το πρόσθετο όφελος είναι ότι έχουν χαμηλά επίπεδα γλυκαιμικού δείκτη. Αυτό σημαίνει πως μολονότι είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, δεν έχουν την τάση να ανεβάζουν το σάκχαρο του αίματος.

Αυτό όμως που ξεχωρίζει τα ρεβίθια από τα άλλα όσπρια είναι η εξαιρετική ποιότητα των πρωτεϊνών που περιέχουν. Παρέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα στην άριστη αναλογία που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Ιδιαίτερα το αμινοξύ μεθειονίνη που τα κατατάσσει στις πλήρεις πρωτεΐνες, όπως το κρέας, το γάλα και η σόγια.

Πηγή: Naturanrg#120owww.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΦυτοθεραπεία, βοτάνων γνώση
Επόμενο άρθροRetreat Αγιουρβέδα & Ομοιοπαθητική στις 18-21 Ιουνίου