Αδυνατίστε-με-την -αγιουρβέδα

Αδυνατίστε με την Αγιουρβέδα

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Βότανα & Έλαια, Δίαιτα & Αδυνάτισμα

⇒Ο έλεγχος του βάρους στην Αγιουρβέδα δεν είναι μόνο μία εξωτερική υπόθεση αλλά είναι κυρίως μία εσωτερική διαδικασία. 

⇒της Σοφίας Παπαδοπούλου,  Χημικός-Πρόεδρος ΕΛ.Ε.Μ.Ε.Ε.Α. (Ελληνική Εταιρεία Μελέτης και Εφαρμογής Επιστήμης Αγιουρβέδα), www.ayurveda-hellas.gr

Είναι ίσως πλέον γνωστός, τουλάχιστον στους αναγνώστες αυτής της στήλης, ο όρος «Αγιουρβέδα». Όπως φαίνεται και από την ετυμολογία του πρόκειται μεν για ένα παραδοσιακό ολιστικό σύστημα ιατρικής πέντε χιλιάδων χρόνων αναγνωρισμένο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ωστόσο δεν περιέχει τους όρους θεραπεία και πάθος…

Ως εκ τούτου, γίνεται περισσότερο έκδηλο ότι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του αναλίσκεται στο πώς να μην αρρωστήσουμε πώς να παραμείνουμε υγιείς, πώς να αντιμετωπίσουμε την κάθε πλευρά της ζωής σεβόμενοι την αληθινή μας φύση και μη διαταράσσοντας τη ζωτική μας δύναμη.

Σας ενδιαφέρει επίσης ⇒ Αποτοξίνωση με την Αγιουρβέδα

Για αυτό το λόγο, ελεύθερα μεταφράζεται ως η επιστήμη της ζωής. (Αjus = Υγεία + Veda = Zωή). Στα πλαίσια αυτά, μας έχει κληροδοτήσει με ένα εξαιρετικό πλούσιο καταγεγραμμένο υλικό ώστε ο αναζητητής να έχει ένα θησαυρό στη φαρέτρα του.

Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στη διατροφή, που αποτελεί και το βασικό παράγοντα αυτοθεραπείας, σύμφωνα με τον Ιπποκράτη (Διατροφή- Κίνηση -Περιβάλλον-Tρόπος Ζωής -Τρόπος Σκέψης) αλλά και όλων των ολιστικών θεραπευτικών συστημάτων, αυτή εντάσσεται σε ένα συνολικότερο πλαίσιο lifestyle, που συντελεί καθοριστικά στο τελικό αποτέλεσμα του φυσικού και ασφαλούς ελέγχου του βάρους.

Αδυνατίστε με την Αγιουρβέδα

Στο αγιουβερδικό σύστημα δεν υφίσταται ο όρος δίαιτα αλλά σωστή διατροφή, σύμφωνα πάντα με την αγιουρβεδική ιδιοσυγκρασία του καθενός, αλλά και με κάποιους παράγοντες, όπως: η εποχή, οι συνθήκες που λαμβάνει χώρα τόσο του περιβάλλοντος όσο και του ατόμου (π.χ. η συναισθηματική του κατάσταση).

10 Βασικά στοιχεία

1. Επιλέγουμε τη διατροφή σύμφωνα με τον αγιουρβεδικό μας τύπο.

2. Τρώμε τις κατάλληλες ώρες, οι οποίες είναι οι ώρες Pitta, η ενέργεια του μεταβολισμού και του μετασχηματισμού (10-14 και 22-2). Στις ώρες 10:00 με 2:00 το μεσημέρι, η «πεπτική φωτιά» είναι ενεργή και μπορεί να καύσει, να μεταβολίσει και να μετουσιώσει την τροφή. Αντίστοιχα 10-2 το βράδυ μεταβολίζονται οι τοξίνες.

3. Οι ενέργειες όσον αφορά τόσο στο περιβάλλον όσο και οι δικές μας πρέπει να είναι αρμονικές και ήρεμες. Το παραδοσιακό άσπρο τραπεζομάντιλο με το κεράκι να ανάβει, η προσευχή πριν και μετά το γεύμα, η οικογένεια – φίλοι χαρούμενοι γύρω από το τραπέζι. Στοιχεία και της δικής μας παράδοσης αποτελούν βασικά στοιχεία και στην αγιουρβεδική διατροφή. Αντίθετα, τα γρήγορα γεύματα εργασίας -συζητώντας πολλές φορές θέματα προς λύση που απαιτούν σκέψεις και προβληματισμούς. Ο καφές και το σάντουιτς το πρωί στο πόδι, το φαγητό βλέποντας τηλεόραση, είναι εξαιρετικά απαγορευτικά.

4. Κάθε γεύμα πρέπει να περιλαμβάνει και τις 6 γεύσεις (rasa) γλυκιά, αλμυρή, όξινη, πικάντικη, πικρή, στυφή και είναι καλό να μην τρώμε συνεχώς το ίδιο φαγητό.

5. Μασάμε καλά τις τροφές για να διευκολυνθεί η πέψη.

6.Το καλό πρωινό που συστήνει η συμβατική Διαιτολογία δεν συστήνεται στην αγιουρβεδική. Όπως λέγεται χαρακτηριστικά πρέπει να μεσολαβούν 12 έως 15 ώρες από την προηγούμενη μέρα χωρίς να καταναλώσουμε καθόλου τροφή παρά μόνο νερό. Γύρω στις 1:00 με 2:00 μ.μ. η ενέργεια pitta μάς παρέχει όλες τις δυνατότητες: ένζυμα, agni (πεπτική φωτιά) ώστε να μεταβολιστεί και να αφομοιωθεί καλά η τροφή χωρίς υπολείμματα (ama) που σημαίνει τοξίνες. Οι τοξίνες αποτελούν την κύρια πηγή δυσαρμονιών, μπλοκαρίσματος του μεταβολισμού και ασθενειών.

7. Ανάμεσα στα γεύματα μέσα στη μέρα πρέπει να μεσολαβούν τρεις έως έξι ώρες για να μην επιβαρύνεται το πεπτικό σύστημα και να μπορεί ο οργανισμός να αξιοποιεί τις ενέργειές του για τις άλλες ανώτερες λειτουργίες του.

Η τροφή πρέπει να ετοιμάζεται με πολύ αγάπη και φροντίδα.

8. Η τροφή πρέπει να ετοιμάζεται με πολύ αγάπη και φροντίδα. Να είναι φρέσκια και όσο το δυνατόν λιγότερο μαγειρεμένη. Για αυτό και προτιμώνται οι φρέσκες και λιγότερο μαγειρεμένες τροφές.

9. Γενικά συνιστάται η φυτοφαγία ώστε η τροφή να έχει τη λιγότερο δυνατή συσσωρευμένη «μνήμη». Όσο πιο σύνθετος είναι ένας οργανισμός τόσο περισσότερες καταγραφές -μνήμες- πληροφορίες έχει… και τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται για να μεταβολιστεί ως τροφή.

10. Ο όρος ισορροπία είναι πολύ βασικός στο αγιουβερδικό σύστημα. Αποφεύγονται οι ακραίες αυστηρές προτάσεις. Επιτρέπονται καμιά φορά οι παρεκκλίσεις, αρκεί να γίνονται με επίγνωση και μέτρο, ώστε να ισορροπούνται ανάλογα.

Τέλος, ο παράγοντας διατροφή πρέπει να συνδυάζεται με τους υπόλοιπους παράγοντες αυτοθεραπείας για να έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα.

Βασικά εργαλεία

  • Αγιουρβεδικα βότανα. Χαρακτηριστικά είναι τα εξής: Shuddha- Guggulu, Meshashringi (gymnema sylvestre), Garcinia campogia, Trigonella, Karela.
  • Eιδικά αγιουrβεδικα μασάζ, έλαια και σκόνες. Χαρακτηριστικό είναι το Udvartana massage
  • Tεχνικές αναπνοής, pranayama, yoga, asanas
  • Προτάσεις διατροφής σύμφωνα με την αγιουρβεδική ιδιοσυγκρασία.
Udvartana massage
Το Udvartana είναι ένα παραδοσιακό αγιουρβεδικό μασάζ σώματος όπου χρησιμοποιείται ένα μοναδικό μίγμα από αγιουρβεδικά βότανα σε σκόνη, επεξεργασμένα με ειδικά θεραπευτικά αγιουρβεδικά έλαια.

Tα εργαλεία αυτά λειτουργούν ανάλογα με το κατά πόσον τηρούνται και τα προαναφερθέντα. Για παράδειγμα, όσον αφορά στα προϊόντα που προτείνονται, η αρχή είναι πως ενισχύουν το ρυθμό του μεταβολισμού περιορίζουν την όρεξη για γλυκά και τη βουλιμία. Βοηθούν στο κυκλοφορικό και την καλή ψυχολογία. Είναι ήπια λιποτροπικά, γιατί διαλυόμενο το λίπος εκλύεται ενέργεια ώστε να μπορεί να αυξηθεί η πίεση.

Γενικά, ένα κατάλληλο lifestyle, σύμφωνα με την ιδιοσυγκρασία μας στηρίζει την προσπάθεια για μία σωστή διατροφή, ώστε ο οργανισμός μας μέσα από τη δική του σοφία, ομοιόσταση αλλά τους κατάλληλους μηχανισμούς να αδυνατίσει και να διατηρήσει το ιδανικό του βάρος.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι στην Αγιουρβέδα λέξεις – κλειδιά είναι: η αρμονία, η ισορροπία, η επίγνωση, η συγχώρεση, η συμπόνια.

Η βαθιά γνώση του εαυτού, η κατάκτηση του περιβάλλοντός μας και της δημιουργίας μπορεί να μας δώσει τη δύναμη ψυχής να αντιμετωπίσουμε την κάθε αντιξοότητα ως πρόσκληση- πρόκληση – ευκαιρία για εξέλιξη, που είναι άλλωστε και τελικός απώτερος στόχος…

www.naturanrg.gr, Natura Nrg #113

Δείτε επίσης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *