yoga-pose-elongation

Αγαπήστε το σώμα σας μέσα από τη yoga

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Body and mind, Ευεξία

Χρήστος Χαρικιόπουλος, Πιστοποιημένος δάσκαλος γιόγκα και ιδρυτής του Yoga House Studio, info@yogahouse.gr
Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει η πρακτική εξάσκηση στη yoga είναι τα θεραπευτικά αποτελέσματα που βιώνει κάνεις σε σωματικό και νοητικό επίπεδο.
Η διαδικασία της γήρανσης κατά το μεγαλύτερο βαθμό είναι μια τεχνητή κατάσταση και δημιουργείται κυρίως από τις τοξίνες που παράγει ο οργανισμός μας. Αυτή η διαδικασία μπορεί με την πρακτική εξάσκηση στη yoga να επιβραδυνθεί.
Όταν διατηρούμε το σώμα καθαρό, ευλύγιστο, σαν μια καλά λαδωμένη μηχανή, τότε μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά το ρυθμό της φθοράς και του εκφυλισμού των κυττάρων. Για να αποκτήσει κανείς το μέγιστο όφελος από τη yoga, χρειάζεται να συνδυάσει στην πρακτική του εξάσκηση τις Ασάνες (στάσεις του σώματος), την Πραναγιάμα (τεχνικές αναπνοών) και το διαλογισμό.
Η τακτική εξάσκηση στις παραπάνω πρακτικές της yoga μπορεί να βοηθήσει σε διαφορές ασθένειες, όπως διαβήτης, πίεση του αίματος, πεπτικές διαταραχές, αρθρίτιδα, αρτηριοσκλήρωση, χρόνια κόπωση, άσθμα, κιρσούς και καρδιακά νοσήματα. Συμφώνα με επιστήμονες, η yoga μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά, επειδή ακριβώς δημιουργεί την επιθυμητή ισορροπία στο νευρικό και ενδοκρινικό σύστημα, τα οποία με τη σειρά τους επηρεάζουν όλα τα υπόλοιπα συστήματα και όργανα του σώματος.
Μέσα από την πρακτική εξάσκηση στη yoga αποκτάμε συνειδητή επίγνωση για τη διασύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στο συναισθηματικό, στο νοητικό και το σωματικό μας επίπεδο. Σταδιακά αυτή η επίγνωση μάς οδηγεί στην κατανόηση των λεπτότερων πεδίων της ύπαρξής μας. Ο απώτερος σκοπός της yoga θα λέγαμε ότι είναι να γίνει εφικτός ο συγκερασμός, η ένωση του υλικού σώματος, του νου, της διανόησης και του πνεύματος σε κάθε ανθρωπινή ύπαρξη.
Είναι τόσα πολλά τα οφέλη της yoga στο σωματικό επίπεδο που αυτός ο τομέας εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία συνεχώς. Μετά από μια σχετική έρευνα σάς παρουσιάζω επιγραμματικά τα κυριότερα που έχω ανακαλύψει μέχρι τώρα από διάφορες πηγές.
Τα παρακάτω οφέλη είναι χωρισμένα σε δύο κύριες κατηγόριες σε βιολογικό επίπεδο και ψυχολογικό επίπεδο.

Επίδραση της yoga στο βιολογικό επίπεδο

1. Βελτιώνει τον ύπνο.
2. Μειώνει τους πόνους.
3. Το βάρος του σώματος επανέρχεται σε κανονικά επίπεδα.
4. Αυξάνεται η ενέργεια.
5. Αυξάνεται η αντοχή.
6. Οι παλμοί της καρδιάς μειώνονται.
7. Η ταχύτητα της αναπνοής μειώνεται.
8. Η πίεση του αίματος μειώνεται.
9. Το κυκλοφορικό σύστημα και η καρδιά βελτιώνουν τη λειτουργία τους.
10. Το αναπνευστικό σύστημα βελτιώνει τη λειτουργία του.
11. Το εύρος και η απαλότητα της αναπνοής μεγαλώνουν.
12. Η επιδεξιότητα βελτιώνεται.
13. Το ανοσοποιητικό σύστημα βελτιώνεται.
14. Η στάση του σώματος βελτιώνεται.
15. Η ευλυγισία των μυών αυξάνεται.
16. Η δύναμη των μυών αυξάνεται.
17. Η λειτουργία της κένωσης βελτιώνεται.
18. Η λειτουργία των ενδοκρινών αδένων ομαλοποιείται.
19. Οι λειτουργίες των εσωτερικών οργάνων (στομάχι, συκώτι, παχύ έντερο κ.ά) ομαλοποιούνται.
20. Το νευρικό σύστημα σταθεροποιείται.
21. Οι κλειδώσεις αποκτούν μεγαλύτερη ευλυγισία.
22. Ο συνδυασμός της όρασης και των κινήσεων βελτιώνεται.
23. Ο χρόνος αντίδρασης βελτιώνεται.

Επίδραση της yoga στο ψυχολογικό επίπεδο:

1. Η συγκέντρωση βελτιώνεται.
2. Η προσοχή αυξάνεται.
3. Η διάθεση βελτιώνεται.
4. Η σωματική και η κινησιακή επίγνωση αυξάνεται.
5. Η αυτοπραγμάτωση αυξάνεται.
6. Η μελαγχολία/θλίψη/κατάθλιψη, μειώνονται έως και αποβάλλονται.
7. Η επιθετικότατα μειώνεται έως και αποβάλλεται.
8. Το βάθος της αντίληψης βελτιώνεται.
9. Η νευρολογική σύνδεση σώματος και νου βελτιώνεται.
10. Η μνήμη βελτιώνεται.
11. Η μαθησιακή ικανότητα βελτιώνεται.
12. Το ευ ζην βελτιώνεται.
13. Η αυτόαποδοχή βελτιώνεται.
14. Οι κοινωνικές δεξιότητες βελτιώνονται.
15. Η ανησυχία/ανυπομονησία μειώνονται.
16. Η ισορροπία βελτιώνεται.
17. Η σταθερότητα βελτιώνεται.
18. Η γνωστική λειτουργία βελτιώνεται.
Και τέλος, μια έρευνα που έγινε στο University of California Berkeley υποστηρίζει ότι η τακτική εξάσκηση στις στάσεις της yoga συνδέεται με την καλύτερη εικόνα του σώματος. Γυναίκες που πήραν μέρος στην έρευνα και έπαιρναν μέρος σε μαθήματα Ashtanga ή Iyengar yoga ανέφεραν ότι ήταν περισσότερο ικανοποιημένες με το σώμα τους, και επίσης ότι είχαν πιο ισορροπημένη διατροφική συμπεριφορά συγκριτικά με άλλες γυναίκες που έπαιρναν μέρος σε άλλες παραδοσιακές δραστηριότητες για τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, η άσκηση στο γυμναστήριο.
«Ναι, είναι αλήθεια ότι οι γυναίκες που κάνουν yoga έχουν καλύτερη σωματική εικόνα» λέει η ερευνήτρια Jennifer Daubenmier, Ph.D. «αλλά η έμφαση της yoga στην αποδέσμευση της έντασης, στο διαλογισμό και στη σωματική επίγνωση (αντί στο κάψιμο των θερμίδων και στο χάσιμο των παραπάνω κιλών) μπορεί ίσως να εξηγήσει τις παραπάνω διάφορες».

Πηγή: NaturaNrg #14

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *