Αρχική Ασθένειες & Θεραπείες Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;

Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;

Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;

Το στρες και η έλλειψη ύπνου αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, συχνά οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής, αύξηση βάρους και κακή πέψη. Τι μπορεί να μας βοηθήσει; Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;

Χωρίς αμφιβολία, τα τελευταία δύο χρόνια το άγχος στην καθημερινότητά μας έχει την τιμητική του! Κι όταν είμαστε αγχωμένοι επηρεάζεται κάθε τομέας της ζωής μας: ο ύπνος, οι σχέσεις, η διάθεση, το πεπτικό, η ομορφιά, η ευεξία και η γενικότερη υγεία μας.

της Μαρίας Γκέκα

Ποια είναι τα θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν κρίσιμες λειτουργίες της φυσικής και ψυχικής υγείας, όπως ο ήρεμος, συνεχόμενος ύπνος, η καλή πέψη και η διαχείριση του στρες; Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;

Το άγχος είναι ψυχική και νευρική ένταση που εκδηλώνεται με διάφορες μορφές ως απάντηση σε αρνητικά ερεθίσματα από το περιβάλλον. Τα συμπτώματα του άγχους μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο και να εκδηλώνονται τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Συνήθως, περιλαμβάνουν κόπωση και μυϊκή ένταση, ανησυχία, ευερεθιστότητα, πονοκεφάλους ή ημικρανίες. Ένα άλλο αρκετά κοινό σύμπτωμα που σχετίζεται με το άγχος είναι η αϋπνία. Η καλή ανάπαυση γίνεται πιο περίπλοκη όταν υπάρχουν πολλές σκέψεις στο κεφάλι σας και άπειρες ενέργειες που πρέπει να γίνουν εν αναμονή των καθημερινών δεσμεύσεων. Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;

Πώς μπορούμε να καταπολεμήσουμε το άγχος;

Όταν δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ορισμένους παράγοντες που μας προκαλούν άγχος, μπορούμε να καταφύγουμε σε ένα κατάλληλο συμπλήρωμα που θα μας δώσει ένα χέρι βοήθειας. Συγκεκριμένα, το μαγνήσιο είναι χρήσιμο σε αυτές τις περιπτώσεις, επειδή υπάρχει μια στενή σχέση μεταξύ του στρες και της μείωσης των επιπέδων μαγνησίου στο σώμα μας.

Διαβάστε επίσης ⇒ Μαγνήσιο: 18 λόγοι υγείας που το καθιστούν πολύτιμο

Μαγνήσιο

Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;Ένα από τα πιο άφθονα μέταλλα στο σώμα μας, το μαγνήσιο, παίζει σημαντικό ρόλο σε μια σειρά από σωματικές λειτουργίες και έχει σπουδαία οφέλη για την υγεία. Η παραγωγή ενέργειας, η πρωτεϊνική σύνθεση, η λειτουργία των μυών και των νεύρων, ο έλεγχος του σακχάρου στο αίμα και η ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης εξαρτώνται από τα επαρκή επίπεδα μαγνησίου.

Το άγχος και η ανεπάρκεια μαγνησίου στο σώμα έχουν μεταξύ τους μεγάλη σχέση. Συμβαδίζουν απόλυτα. Το άγχος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα μαγνησίου, το οποίο με τη σειρά του μειώνει την ικανότητα του σώματος να διαχειρίζεται το άγχος. Αντίθετα, η επαρκής ποσότητα μαγνησίου μπορεί να βοηθήσει το σώμα να διαχειριστεί καλύτερα το άγχος.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χαμηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο. Στην πραγματικότητα, τουλάχιστον το 60% των ανθρώπων στις δυτικές κοινωνίες δεν λαμβάνουν τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα μαγνησίου μέσω τροφών.

Υπό αγχωτικές συνθήκες, το σώμα μας τείνει να χάνει μαγνήσιο. Πώς; Ανταποκρινόμαστε στο στρες με την παραγωγή ορμονών που αυξάνουν την κατανάλωση μαγνησίου από τους ιστούς του σώματός μας. Αυτή η ανταπόκριση του σώματός μας μπορεί να μετατραπεί σε μείωση της διαθεσιμότητας μαγνησίου στο σώμα μας. Ειδικά αυτό μπορεί να συμβεί εάν η περίοδος στρες είναι παρατεταμένη. Το μαγνήσιο, στην πραγματικότητα, έχει σημαντικό ρόλο στη στήριξη της φυσιολογικής ψυχολογικής λειτουργίας. Βοηθά επίσης στην παραγωγή ενέργειας, στην αποθήκευση και στη χρήση της με το σωστό τρόπο. Όταν τα επίπεδα μαγνησίου στο σώμα μας πέφτουν λόγω άγχους, οι συνέπειες στο σώμα μας εκδηλώνονται με τη μορφή κούρασης, κόπωσης και έντασης. Συμπτώματα που κάνουν τις καθημερινές δραστηριότητες να φαίνονται μια δύσκολη υπόθεση. Επιπλέον, τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου έχουν το χαρακτηριστικό να μας κάνουν πιο ευαίσθητους στο στρες, δημιουργώντας σε αυτήν την περίπτωση έναν φαύλο κύκλο.

Μαγνήσιο: μπορεί να αποτελεί μια θεραπεία για το άγχος;

Μια επιστημονική ανασκόπηση του 2010 που αφορούσε τις θεραπείες για το άγχος διαπίστωσε ότι το μαγνήσιο θα μπορούσε να αποτελεί μια αποτελεσματική θεραπεία.

Πιο πρόσφατα, μια ανασκόπηση του 2017 που εξέτασε 18 διαφορετικές μελέτες διαπίστωσε ότι το μαγνήσιο είχε πολύ θετικά αποτελέσματα σε περιπτώσεις ήπιου και μέτριου άγχους.

Επιπλέον, μια έρευνα σε περισσότερα από 8.800 άτομα διαπίστωσε ότι τα άτομα κάτω των 65 ετών με τη χαμηλότερη πρόσληψη μαγνησίου είχαν 22% μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης .

Ωστόσο, η συμπλήρωση με μαγνήσιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης — και σε ορισμένες περιπτώσεις, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι εξαιρετικά. Σε μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή σε καταθλιπτικούς ηλικιωμένους, 450 mg μαγνησίου ημερησίως βελτιώθηκε η διάθεση τόσο αποτελεσματικά όσο ένα αντικαταθλιπτικό φάρμακο.

Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;Μελατονίνη

Λιγότερος ύπνος σημαίνει ότι έχετε λιγότερη ενέργεια, περισσότερο στρες και μειωμένη διάθεση!

Όταν είστε αγχωμένοι, δεν κοιμάστε τόσο καλά. Στη συνέχεια, ο κακής ποιότητας ύπνος επηρεάζει σημαντικά τη σωματική, ψυχική και πνευματική υγεία. Το άγχος, τα προβλήματα μνήμης, η αδυναμία συγκέντρωσης, η αύξηση του βάρους, τα προβλήματα όρασης, τα καρδιαγγειακά αλλά και ο πρόωρος θάνατος όταν η στέρηση ύπνου είναι μακροπρόθεσμη, είναι κάποια από αυτά. Ο ύπνος επηρεάζει πολλές βιολογικές λειτουργίες, όπως ο μεταβολισμός της γλυκόζης, η αρτηριακή πίεση και οι φλεγμονές. Ένα στοχευμένο συμπλήρωμα μελατονίνης μπορεί να σας βοηθήσει να ικανοποιήσετε το ιδανικό όριο των οκτώ ωρών ύπνου.

Διαβάστε επίσης ⇒ Καλημέρα ενέργεια – Αντίο κόπωση!

Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που το σώμα παράγει φυσικά. Παράγεται από την επίφυση στον εγκέφαλο, αλλά βρίσκεται επίσης και σε άλλες περιοχές, όπως τα μάτια, ο μυελός των οστών και το έντερο.

Συχνά ονομάζεται «ορμόνη του ύπνου», ωστόσο, η ίδια η μελατονίνη δεν είναι «υπνωτικό» χάπι. Απλώς ενημερώνει το σώμα σας ότι είναι νύχτα, ώστε να μπορείτε να χαλαρώσετε και να αποκοιμηθείτε ευκολότερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα συμπλήρωμα μελατονίνης μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε. Αλλά ένα συμπλήρωμα μελατονίνης δεν βελτιώνει απαραίτητα την ποιότητα ή τη διάρκεια του ύπνου. Γι ‘αυτό συνδυάστε τη λήψη μελατονίνης με άλλα θρεπτικά συστατικά. Η L-θεανίνη, για παράδειγμα, που βρίσκεται στο πράσινο τσάι, είναι ένα από αυτά. Η έρευνα δείχνει ότι αυτό το αμινοξύ προάγει τον ποιοτικό ύπνο μειώνοντας το άγχος και προάγοντας την ηρεμία.

Τα συμπληρώματα μελατονίνης είναι δημοφιλή σε άτομα με αϋπνία και jet lag. Στην πραγματικότητα, μπορούν να βοηθήσουν σε περισσότερα προβλήματα, όπως στην υποστήριξη της υγείας των ματιών, στην αντιμετώπιση του έλκους του στομάχου και της καούρας, καθώς και στην ανακούφιση των εμβοών.

Πεπτικά ένζυμα

Το τι τρώτε και το πώς τρώτε έχει σημασία για την πεπτική υγεία. Εάν τρώτε γρήγορα ή τρώτε ενώ είστε αγχωμένοι, δεν πρόκειται να αισθανθείτε ωραία μετά το γεύμα. Το άγχος είναι ένας μεγάλος παράγοντας, ο οποίος μπορεί να επηρεάσει την πέψη, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας του σώματός σας να παράγει πεπτικά ένζυμα.

Η ηλικία είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας. Τα πεπτικά ένζυμα του σώματος, ειδικά η έκκριση υδροχλωρικού οξέος στο στομάχι, επιβραδύνονται μετά την ηλικία των 30 ετών. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να διασπάσετε αποτελεσματικά το φαγητό σας.

Αγχώδεις διαταραχές και δυσκολία στην πέψη;

Τα ένζυμα είναι καταλύτες ζωτικών για τον οργανισμό βιολογικών και χημικών αντιδράσεων. Έχουν αποδοθεί σε αυτά αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η ανεπάρκεια ενζύμων μπορεί να προκαλέσει κακή πέψη και κακή απορρόφηση θρεπτικών στοιχείων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται πεπτικές ενοχλήσεις, όπως φούσκωμα ή δυσπεψία.

Η φύση μας είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν ένζυμα. Πρέπει να τις μασάμε καλά, ώστε να αναμιγνύονται με το σάλιο που είναι επίσης πλούσιο σε ένζυμα. Τροφές πλούσιες σε ένζυμα είναι για παράδειγμα ο ανανάς, το κεφίρ, το τζίντζερ, κ.λπ. Σε περίπτωση που όμως χρειάζεστε βοήθεια, με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας, δοκιμάστε ένα συμπλήρωμα που συνδυάζει πεπτικά ένζυμα και επιλεγμένα βότανα για να βοηθήσει στην καλύτερη διάσπαση των πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λιπών.

Όταν τρώτε καλά, έχετε καλή πέψη, κοιμάστε ήρεμα και επαρκώς, διαχειρίζεστε πολύ καλύτερα το άγχος. Κάθε δύσκολη, στρεσογόνα συνθήκη στη ζωή σας!

Πηγή: Naturanrg123o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΚιρσοκήλη: Μια αμφιλεγόμενη πάθηση
Επόμενο άρθρο600 εκατομμύρια πουλιά έχουν χαθεί στην Ε.Ε. από το 1980