Αρχική Fitness Από τη γιόγκα παραλίας στη γιόγκα με SUP

Από τη γιόγκα παραλίας στη γιόγκα με SUP

Από τη γιόγκα παραλίας στη… γιόγκα με SUP

Αισθάνεστε την αυτοπεποίθησή σας να μεγαλώνει όταν κάνετε γιόγκα στην παραλία; Νιώθετε ότι έχετε περάσει πια το επίπεδο του αρχάριου αφού δεν χάνετε την ισορροπία σας ακόμα κι όταν πραγματοποιείτε τη στάση του Βουνού με το ένα πόδι; Από τη γιόγκα παραλίας στη γιόγκα με SUP

♦Tης Αφροδίτης Ραυτοπούλου

⇒Επιστημονικός συνεργάτης Χάρης Μπίτζας Personal Trainer

Ίσως έχει έρθει η ώρα να προχωρήσετε ένα βήμα παραπέρα και να δοκιμάσετε τις αγαπημένες σας asanas στο νερό! Πώς; Κάνοντας γιόγκα με SUP! Έχοντας για στρωματάκι μία… σανίδα του surf, αφήστε τους ήχους της θάλασσας και τη δυναμική του paddle να σας ταξιδέψουν στα ανοιχτά. Βιώστε μία μοναδική εμπειρία άσκησης αλλά και γαλήνης!

To Stand Up Paddle (SUP) είναι μία αρχαία μορφή όρθιας κωπηλασίας, η οποία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής σε όλον τον κόσμο. Αν και πρόκειται για άσκηση υψηλής έντασης, παρ’ όλα αυτά δεν προκαλεί σωματικές επιβαρύνσεις ή τραυματισμούς. Γι’ αυτό και είναι ιδανική για όσους αναζητούν έναν ασφαλή τρόπο εκγύμνασης όλου του σώματος. Αν είστε λάτρεις της γιόγκα, τότε δείτε πώς μπορείτε να μεταφέρετε τις αγαπημένες σας asanas στο νερό με τη βοήθεια ενός SUP!

Το SUP σας δίνει τη δυνατότητα να εξασκηθείτε σε διάφορες στάσεις της γιόγκα ενώ ισορροπείτε πάνω σε μία σανίδα στη μέση της θάλασσας. Η πρόκληση είναι μεγάλη. Η γιόγκα με SUP απαιτεί περισσότερη δύναμη, σταθερότητα, συγκέντρωση και πάνω από όλα ισορροπία. Όμως, μην ανησυχείτε, αφού αν χάσετε την ισορροπία σας, σας περιμένει μία δροσιστική προσγείωση… ή για την ακρίβεια προσθαλάσσωση!

 

Διαβάστε ακόμα ⇒Ενα καλοκαίρι αφιερωμένο στην ευρωστία μας

Τι θα πρέπει να προσέξετε στην επιλογή SUP

Αν και πρακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε SUP, καλό θα ήταν να δώσετε προσοχή κατά την επιλογή σε μερικά χαρακτηριστικά του, όπως είναι το μέγεθος, το σχήμα και η επιφάνειά του, ώστε να κάνετε πιο εύκολη την εκτέλεση των στάσεων της γιόγκα.

Να θυμάστε ότι αυτό που χρειάζεστε πάνω από όλα για να μπορέσετε να κάνετε γιόγκα με SUP, είναι υψηλός βαθμός σταθερότητας. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστείτε μία σανίδα μεγαλύτερη από το ύψος του σώματός σας. Θα πρέπει να σας δίνει άφθονο χώρο και να έχει ένα σταθερό σχήμα με στρογγυλεμένη μύτη και πλατιά ουρά. Επιπλέον, προτιμήστε ένα φουσκωτό SUP από άνετο ύφασμα, όπως αυτό που έχει το κλασικό στρωματάκι της γιόγκα. Θα χρειαστείτε ακόμα ένα κουπί για να μπορείτε να κινείστε στο νερό. Επομένως θα χρειαστείτε και ένα σημείο για να το αποθηκεύετε όταν θα κάνετε γιόγκα. Η καλύτερη επιλογή είναι τα SUP που έχουν ειδικά Velcro δεσίματα στα πλαϊνά τους και έτσι αφήνουν το κεντρικό μέρος της σανίδας ελεύθερο για ασκήσεις.

Από τη γιόγκα παραλίας στη… γιόγκα με SUP

5 μυστικά που θα πρέπει να γνωρίζετε

Οι μύες σας θα γνωρίσουν νέες προκλήσεις

Το γνωρίζετε καλά ότι η γιόγκα κάνει θαύματα στη μυϊκή ενδυνάμωση. Με αυτόν τον τρόπο, δεν βελτιώνει μονάχα την ισορροπία σας, αλλά σας προστατεύει και από τραυματισμούς. Όταν κάνετε γιόγκα με SUP, γυμνάζετε τους ίδιους μυς όμως αυξάνετε το επίπεδο δυσκολίας. Επιπλέον, ασκείτε μυς που αν δεν υπήρχε το SUP, δεν θα αντιλαμβανόσασταν καν την ύπαρξή τους. Πρόκειται για μικροσκοπικούς, σταθεροποιητικούς μυς που είναι δύσκολο να τους γυμνάσετε στο γυμναστήριο ή με τις στάσεις της παραδοσιακής γιόγκα. Είναι γνωστοί ως ενδογενείς μυς και περιβάλλουν σημαντικά μέρη του σώματος που είναι εύκολο να τραυματιστούν, όπως τα πόδια, τα χέρια, τους συνδέσμους, τη σπονδυλική στήλη, κ.α.

Θα βελτιώσετε τις επιδόσεις σας στη γιόγκα παραλίας

Όταν θα φτάσετε στο σημείο να κάνετε γιόγκα με SUP, τότε θα μοιάζουν πια παιχνιδάκι οι asanas που μέχρι πρότινος σας δυσκόλευαν στην παραλία. Η ισορροπία σας θα ενισχυθεί πάρα πολύ, αφού το νερό απαιτεί να κάνετε διαρκώς μικροπροσαρμογές στη στάση του σώματος ώστε να διατηρείτε τη σταθερότητά σας.

Θα τονώσετε χέρια, πλάτη και κορμό

Η γιόγκα με SUP συνδυάζει όλα τα οφέλη της γιόγκα με εκείνα της κωπηλασίας πάνω σε σανίδα. Η όρθια κωπηλασία πάνω στο νερό γυμνάζει σημαντικά τα χέρια, τον κορμό και την πλάτη, καθώς προσπαθείτε να επιταχύνετε, να διατηρήσετε την ταχύτητά σας, να στρίψετε ή να αλλάξετε κατεύθυνση. Η ενδυνάμωση αυτών των μεγάλων μυϊκών ομάδων μπορεί να αποδειχτεί σημαντικό πλεονέκτημα για τις ασκήσεις γιόγκα που έχετε συνηθίσει να κάνετε στο στούντιο ή στο γυμναστήριο. Η ενδυνάμωση του κορμού/πυρήνα παίζει καταλυτικό ρόλο στην εκτέλεση των asanas.

Θα δουλέψετε πάνω στις αδυναμίες σας

Ορισμένα σημεία του σώματός σας χρειάζονται περισσότερη δουλειά από κάποια άλλα σε επίπεδο δύναμης και ευλυγισίας. Η γιόγκα με SUP αποκαλύπτει αμέσως αυτές τις αδυναμίες σας. Ακόμα και οι πιο απλές asanas γίνονται πιο απαιτητικές όταν μεταφέρονται πάνω στο νερό. Αποκαλύπτουν αμέσως τις μυϊκές ομάδες που χρειάζονται τόνωση. Θα καταλάβετε τις μυϊκές αδυναμίες σας μόλις προσπαθήσετε να κάνετε τη στάση του Δέντρου και διαπιστώσετε πόσο δύσκολο είναι να σταθείτε όρθιοι!

Θα κερδίσετε σε ηρεμία και γαλήνη

Η αίσθηση του νερού ενισχύει πάντα το αίσθημα ηρεμίας και γαλήνης. Αν έχετε συνηθίσει να κάνετε γιόγκα στην παραλία, γνωρίζετε καλά ότι κοιτάζοντας τη θάλασσα από την όχθη, συμβάλλει στη χαλάρωση. Μόλις όμως βρεθείτε μέσα στη θάλασσα, η αίσθηση αυτή απογειώνεται. Αφού ολοκληρώσετε τις ασκήσεις σας, ξαπλώστε πάνω στη σανίδα. Κλείστε τα μάτια, αφήστε τα δάχτυλά σας να γλιστρήσουν μέσα στο νερό και αφήστε τον απαλό κυματισμό, τη θαλασσινή αύρα και τον ήχο των πουλιών να σας ταξιδέψουν!

Πηγή: Naturanrg#121owww.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροEditorial – Ζήσε το δικό σου ελληνικό καλοκαίρι
Επόμενο άρθροΕλληνικά νησιά – ερημίτες