Αρχική Body and mind Αποτοξίνωση και Σιάτσου

Αποτοξίνωση και Σιάτσου

4859
Αποτοξίνωση και Σιάτσου

Η Άνοιξη είναι η εποχή της αποτοξίνωσης, της ανάπτυξης και της αλλαγής. Τα λουλούδια ανθίζουν, η Γη ξαναγεννιέται, η μέρα μεγαλώνει και ο ήλιος μάς ζεσταίνει. Είναι η εποχή για νέα ξεκινήματα, νέες ιδέες ανθίζουν και μας ανανεώνουν. Αποτοξίνωση και Σιάτσου

Στην Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική και στη θεωρία του Σιάτσου, η Άνοιξη είναι η εποχή του στοιχείου του Ξύλου.

της Γιάννας Αθανασοπούλου, Δασκάλα Σιάτσου*

Τώρα είναι η ώρα να καθαρίσουμε και να ανανεωθούμε. Με τη δύναμη και την αποφασιστικότητα για δράση του υγιούς Θυμού που έχει το στοιχείο του Ξύλου και των οργάνων που σχετίζονται με αυτό, το Ήπαρ και τη Χοληδόχο Κύστη, μας βοηθούν να οραματιστούμε, να εμπνευστούμε αλλά και να υλοποιήσουμε τις επιθυμίες μας. Αποτοξίνωση και Σιάτσου

Συνηθισμένες παθήσεις

Το ήπαρ θεωρείται ο Στρατηγός στην Κινέζικη Ιατρική γιατί είναι δυνατό, βοηθάει το Qi να ρέει ομαλά στο σώμα, καθαρίζει το αίμα έτσι ώστε να είσαι υγιής, δυνατή και να μπορείς να οραματίζεσαι και να υλοποιείς τις αποφάσεις σου. Αποτοξίνωση και Σιάτσου

Αν το ήπαρ βρίσκεται σε ανισορροπία, λόγω εισβολής ανέμου, συνηθισμένο καιρικό φαινόμενο την Άνοιξη, ή λόγω εσωτερικής αναστάτωσης, θυμού και κακής διατροφής, όχι μόνο την Άνοιξη αλλά οποιαδήποτε εποχή του χρόνου, τότε μπορεί να πάσχεις από:

  • Μυϊκές συσπάσεις με πόνο, δυσκαμψία αυχένα, τενοντίτιδες κράμπες, μουδιάσματα
  • Πονοκέφαλο, ημικρανία
  • Φούσκωμα, δυσπεψία, ευερέθιστο έντερο
  • Συσσώρευση τοξινών στον οργανισμό, κόπωση, ζαλάδες
  • Εκνευρισμός, κυκλοθυμία, κατάθλιψη, ευερεθιστότητα, συχνοί αναστεναγμοί
  • Δυσμηνόρροια, προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο.

Η Πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία

Σημαντική είναι πάντα η πρόληψη. Είναι πιο εύκολο να φροντίζεις να διατηρείς την καλή σου υγεία πριν αρρωστήσεις.

  • Προστάτεψε τον αυχένα σου από τον άνεμο, μ’ ένα κασκόλ ή ένα μαντήλι. Απέφυγε να βγαίνεις έξω με βρεγμένα μαλλιά, ειδικά αν έχεις μακριά.
  • Πρόσεξε ιδιαίτερα το ανοιχτό παράθυρο στο αυτοκίνητο όταν είσαι ιδρωμένος ή έχεις βρεγμένα μαλλιά. Επίσης πρόσεξε το κλιματιστικό και τα ανοιχτά παράθυρα.
  • Οι πολλές θερμές και λιπαρές τροφές, όπως το κρέας, τα αλλαντικά, τα τηγανιτά, καθώς και το αλκοόλ δημιουργούν φωτιά στο ήπαρ, δηλαδή τοξίνες, ένταση και κακή διάθεση. Δες πιο κάτω προτάσεις διατροφής.
  • Η ανεπαρκής- μη θρεπτική τροφή, όπως οι επεξεργασμένες τροφές με συντηρητικά, δημιουργούν ανεπάρκεια αίματος, δηλαδή κακή θρέψη που οδηγεί σε κόπωση και νεύρα.
  • Το βασικό συναίσθημα του ήπατος είναι ο Θυμός. Ο Θυμός όταν εκφράζεται και διαχειρίζεται μας βοηθάει να προχωρήσουμε, να κάνουμε πράξη τις επιθυμίες και το όραμά μας. Εάν δεν διαχειριζόμαστε τον Θυμό και τον καταπιέζουμε, ή δεν μπορούμε να τον ελέγξουμε, τότε δημιουργείται σφίξιμο στο σώμα και πόνος. Μπορεί να έχουμε συνέχεια νεύρα, στρες, υπερβολική προσοχή στη λεπτομέρεια, γινόμαστε κριτικοί, πάσχουμε από κυκλοθυμία, ευερεθιστότητα, κατάθλιψη. Μπορεί να έχουμε πολλά όνειρα με εφιάλτες, και χαμηλή λίμπιντο.

5 τρόποι για να φροντίζω την υγεία μου την Άνοιξη

1. Ευκαιρία για καθαρισμό και ανανέωση

Στην αρχή της Άνοιξης ιδανικά κάνουμε αποτοξίνωση για να καθαρίσουμε πρώτα τον οργανισμό και μετά να τον γεμίζουμε μόνο με καλά συστατικά.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αποτοξίνωσης και καλό είναι να ακολουθούμε τις οδηγίες κάποιου ειδικού ώστε να είναι εξατομικευμένη.

2. Μια σωστή διατροφή για το Ήπαρ και την εποχή της Άνοιξης περιλαμβάνει:

Πράσινα λαχανικά, όπως είναι και το χρώμα του στοιχείου Ξύλου, το πράσινο και λεμόνι, καθώς η ξινή γεύση προωθεί την καλή λειτουργία του ήπατος.
Επίλεξε φρέσκα λαχανικά εποχής κυρίως σπανάκι, κρεμμύδια, παντζάρια, αγκινάρες, λάχανο, κουνουπίδι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, φύτρες σπόρων, σέλερι, μαρούλι, αγγούρι.
Επίσης ρύζι, μανιτάρια, κεχρί, μέλι, μηλόξυδο, ελαιόλαδο και ξιδάτες ελιές.
Βάλε μερικές φέτες λεμονιού στο νερό που πίνεις και μην ξεχνάς να ενυδατώνεις τον οργανισμό σου.
Για να τονώσεις και να καθαρίσεις το αίμα του ήπατος, προτίμησε σπιρουλίνα, μελάσα, παντζάρια, μαύρα σταφύλια, βατόμουρα, μαύρα και κόκκινα μούρα, συκώτι βιολογικού μοσχαριού.
Πρόσθεσε στα φαγητά σου μυρωδικά όπως: κουρκουμά, βασιλικό, δάφνη, κάρδαμο, μαντζουράνα, τζίντζερ, μαύρο πιπέρι, δενδρολίβανο, λεμονόχορτο, καθώς κινητοποιούν το ήπαρ για να λειτουργήσει καλύτερα.

Βότανα:

  • Ταραξάκο και Τσουκνίδα (έγχυμα): δίνουν ροή στο Qi και ανακουφίζουν από τα σφιξίματα, θρέφουν και αποτοξινώνουν το αίμα.
  • Γαϊδουράγκαθο (φύλλα έγχυμα ή σπόροι βράσιμο): θρέφει το αίμα, αποτοξινώνει, καθαρίζει την μήτρα
  • Βαλσαμόχορτο (έγχυμα ή βάμμα): ισορροπεί τις νευρικές εντάσεις, αντικαταθλιπτικό.

3. Σιάτσου

Επίλεξε το Σιάτσου, για να αποτοξινώσεις και να εξισορροπήσεις το σώμα σου και τα εσωτερικά σου όργανα.

Το Σιάτσου είναι μια θεραπευτική τέχνη αγγίγματος. Με απαλές πιέσεις σε όλο το σώμα δίνουμε ροή στο Qi, το αίμα και τα υγρά, έτσι ώστε να ενδυναμώσουμε τη θεραπευτική δύναμη, που έχει μέσα του ο καθένας μας για να αντιμετωπίσει παθήσεις, ενοχλήσεις, ενώ συγχρόνως επιτυγχάνει υγεία, χαλάρωση και ευεξία.

Ο κάθε δέκτης που έρχεται για συνεδρία, αντιμετωπίζεται ως μοναδικός και μετά από τη λήψη αναλυτικού ιστορικού και με τη χρήση διαγνωστικών εργαλείων της Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής προχωράμε σε εξατομικευμένη εργασία στο σώμα, συμβουλές για διατροφή και βότανα και άλλες τεχνικές που μπορεί μόνος/η του /της να εφαρμόσει στο σπίτι.

Το πιο βασικό σημείο εξισορρόπησης του Μεσημβρινού του Ήπατος είναι το Ήπαρ 3, που σημαίνει “καθαρά μάτια”.

Οι δράσεις του είναι:

  • Εναρμονίζει τη ροή του Qi για οποιοδήποτε σφίξιμο και πόνο στο σώμα και πονοκεφάλους.
  • Εξισορροπεί τα συναισθηματικά μπλοκαρίσματα, βοηθάει στην αδυναμία έκφρασης συναισθημάτων, την κυκλοθυμία και τη διαχείριση του θυμού.
  • Ανακουφίζει τα πεπτικά προβλήματα από στρες, όπως σπαστική κολίτιδα, δυσκοιλιότητα.
  • Βοηθάει στις διαταραχές έμμηνου ρύσης.
  • “Ανοίγει τα μάτια” και σε βοηθάει να βλέπεις καλύτερα το όραμά σου και να το πραγματοποιήσεις

Το σημείο βρίσκεται ανάμεσα στο μεγάλο και 2ο δάχτυλο του ποδιού στη λακκούβα που σχηματίζεται στη μέση απόσταση από την βάση των δακτύλων έως την ένωση των μεταταρσίων. Πίεσε ήπια το σημείο και στα 2 πόδια για 3′ το καθένα, καθώς αναπνέεις αργά με κλειστά μάτια.

4. Άσκηση

Το περπάτημα, οι διατάσεις, η yoga και το Qi Gong είναι ότι καλύτερο για την ομαλή λειτουργία του ήπατος. Επέλεξε να κάνεις τις ασκήσεις σου έξω στη Φύση. Εάν σου ταιριάζει η πιο δυνατή άσκηση Go for it!!

Στο Σιάτσου δίνουμε ασκήσεις στους θεραπευόμενους για να βοηθήσουμε στην καλύτερη ροή του Qi στον μεσημβρινό του Ήπατος και της Χοληδόχου Κύστης και έτσι να ανακουφίσουμε από τα συμπτώματα που αναφέρονται πιο πάνω.

♦ Μεσημβρινός Ήπατος

Κάθεσαι στο πάτωμα και ανοίγεις τα πόδια αριστερά και δεξιά. Μπορείς να σηκώσεις τα χέρια ψηλά να πάρεις εισπνοή και να ρίξεις τα χέρια και το σώμα μπροστά στο πάτωμα, μέχρι το σημείο που νιώθεις άνετα. Μπορεί στην αρχή να λυγίζεις τα γόνατα. Πάρε 5 ήρεμες αργές αναπνοές μένοντας κάτω με κλειστά τα μάτια χωρίς να πιέζεσαι.

♦ Μεσημβρινός Χοληδόχου Κύστης

Στην ίδια θέση, ρίχνεις το σώμα σου από την μία πλευρά πάνω στο πόδι, μένεις για 5 αργές αναπνοές και μετά από την άλλη πλευρά το ίδιο.

Αποτοξίνωση και Σιάτσου

5. Φρόντισε τα μάτια σου

Ξεκούρασε τα μάτια σου, το αισθητήριο όργανο που σχετίζεται με το ήπαρ.Κάνε διαλείμματα από την οθόνη, βγες στον καθαρό αέρα και κοίταξε όσο πιο μακριά μπορείς. Παρέμεινε στον ήλιο χωρίς γυαλιά ηλίου για τουλάχιστον 10’. Κοίταξε κάπου μακριά προς την κατεύθυνση του ήλιου, όχι απευθείας τον ήλιο, ή κάνε μια βόλτα. Τα μάτια δίνουν μήνυμα στον εγκέφαλο να απορροφήσει την Βιταμίνη D.

Επίλεξε να βλέπεις την ομορφιά γύρω σου!!! Κοίταξε τις ανθισμένες αμυγδαλιές και τα λουλούδια!!!

* Γιάννα Αθανασοπούλου, Ασκούσα και Δασκάλα Σιάτσου, Βελονισμός, Ρεφλεξολογία, Διατροφή, Βότανα, Θεραπευτικές Ασκήσεις και Οραματισμός, www.yannashiatsu.gr, fb: https://www.facebook.com/yannashiatsu.gr, youtube: https://www.youtube.com/c/YannaAthana

Πηγή: Naturanrg126o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΜια σπουδή στην ακινησία
Επόμενο άρθροEDITORIAL – Αν όλα τα παιδιά της γης