Αρχική NRGFresh Αποτοξίνωση ως μέρος του ευ-ζην

Αποτοξίνωση ως μέρος του ευ-ζην

10130
Αποτοξίνωση ως μέρος του ευ-ζην

Δεν είναι λίγες οι φορές, που μετά από μία περίοδο εορτών, νιώθουμε ότι ξεπεράσαμε τα διατροφικά (και ψυχοσυναισθηματικά) μας όρια και θέλουμε να επανέλθουμε μέσω μίας αποτοξίνωσης. Μία τέτοια περίοδο, αποτελούν και οι μέρες αμέσως μετά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς! Αποτοξίνωση ως μέρος του ευ-ζην

του Στράτου Μελίτη, Health Coach

Tα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει και ένας τρίτος παράγοντας: η ανάγκη για ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και η ρύθμιση του στρες, λόγω πανδημίας. Αποτοξίνωση ως μέρος του ευ-ζην

Πριν προχωρήσω στο κυρίως θέμα, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι αποτοξίνωση, δεν είναι μία ακραία περίοδος νηστειοθεραπείας, ή ολιγοήμερη χρήση χυμών! Αποτοξίνωση είναι η ολιστική προσέγγιση αλλαγής του τρόπου ζωής, μετατρέποντας τις βλαβερές μας συνήθειες, σε συνήθειες ευεξίας, αλλάζοντας ή βελτιώνοντας αυτά που τρώμε, πίνουμε και σκεφτόμαστε!

Η Ολιστική Αποτοξίνωση λοιπόν, αποτελείται από 7 στοιχεία:

 

  1. Εξάλειψη ή δραματική μείωση φλεγμονωδών και οξειδωτικών τροφών
  2. Θρέψη των γονιδίων και των κυττάρων μας (Διατροφογενετική)
  3. Θρέψη και εμπλουτισμός της καλής χλωρίδας του εντέρου (Μικροβίωμα)
  4. Ενεργοποίηση των Μιτοχονδρίων
  5. Ρύθμιση της Ινσουλίνης
  6. Ρύθμιση του άξονα του στρες
  7. Κίνηση

1. Αποτοξίνωση:

Ο οργανισμός μας, έτσι κι αλλιώς έχει την δυνατότητα αποτοξίνωσης, μέσω του εντέρου, των ούρων, του αναπνευστικού και του δέρματος, αρκεί να σταματήσουμε να τον τοξινώνουμε. Σε αυτή την περίπτωση όμως πάμε ένα βήμα παρακάτω: Συμβάλλουμε κι εμείς στην αυτόματη διαδικασία, λαμβάνοντας επαρκή ποσότητα νερού και αποκλείοντας κυρίως 2 είδη τροφών: Φλεγμονώδεις και Οξειδωτικές. Αποτοξίνωση ως μέρος του ευ-ζην

  • Νερό! Είμαστε υδάτινα όντα, καθώς το 70% του σώματός μας είναι νερό! Ακόμα και τα κόκαλά μας, είναι κατά 7% νερό! Οι τοξίνες μπλοκάρουν το λεμφικό όταν υπάρχει ελλιπής λήψη νερού! Για να απεκκριθούν οι τοξίνες χρειάζεται νερό! Άρα καταναλώνουμε τουλάχιστον 2 λίτρα υγρών, ιδανικά 3!
  • Αφαιρούμε όλες τις μορφές μονο/δισακχαριτών (μέλι, ζάχαρη, αγαύη, ζάχαρη καρύδας, πετιμέζι, φρουκτόζη κλπ) εκτός από στέβια, ερυθριτόλη και φρούτα. Να θυμάστε: Τρώμε ολόκληρο το φρούτο και όχι χυμό, που είναι πρακτικά ζαχαρόνερο!
  • Αφαιρούμε όλα τα τεχνητά γλυκαντικά.
  • Αφαιρούμε όλα τα γαλακτοκομικά, εκτός ίσως από γιαούρτι με την πέτσα από αγελάδες, αποκλειστικά ελευθέρας βοσκής. Να θυμάστε: Το 66% της γης, πάσχει από δυσανεξία στη λακτόζη, οπότε είναι αδιανόητο να καταναλώνουμε γαλακτοκομικά αν δεν διαθέτουμε ενεργοποιημένο το ένζυμο της λακτάσης.
  • Μειώνουμε την κατανάλωση κρέατος, το πολύ σε 1 φορά την εβδομάδα.
  • Αντί για φτωχής ποιότητας ψωμί από εξαπλοειδές σιτάρι, συχνά εμπλουτισμένο με ζάχαρη και έξτρα γλουτένη, επιλέγουμε κρίθινο ψωμί. Το κριθάρι είναι το μοναδικό δημητριακό πλούσιο σε θεραπευτικές β-γλυκάνες! Οι β-γλυκάνες χτίζουν ατσάλινο ανοσοποιητικό, και εμποδίζουν την απορρόφηση της χοληστερόλης, οπότε συμβάλλουν και κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων, τη νούμερο 1 αιτία θανάτου παγκοσμίως.

2. Κυτταρική Θρέψη:

Τα κύτταρά μας εκτός από θερμίδες, χρειάζονται βιταμίνες – μέταλλα – ιχνοστοιχεία και πολυφαινόλες. Οι πολυφαινόλες είναι η ασπίδα του φυτού ενάντια στο κρύο, τον ήλιο και τα παράσιτα! Άρα καταναλώνοντας, φρούτα, λαχανικά, φύκια, φύτρα, μανιτάρια, μπαχαρικά και βότανα, καταναλώνουμε και τα φυτο-θεραπευτικά τους στοιχεία, τα οποία ρυθμίζουν τη φλεγμονή, εμποδίζουν την οξείδωση, και σκοτώνουν καρκινικά κύτταρα! Γι’ αυτό καταναλώνουμε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, μαζί με ποικιλία μπαχαρικών και βοτάνων!

Διαβάστε επίσης ⇒ 5+1 αντιφλεγμονώδη μπαχαρικά για τη μαγειρική

3. Μικροβίωμα:

Ο άνθρωπος από το 2010 και μετά αποκαλείται «Ολοβίωμα». Δηλαδή το σύνολο των 75 τρισεκατομμυρίων κυττάρων μας και των 100 τρις καλών βακτηρίων, μυκητών, ιών, και μιας ιδιαίτερης κατηγορίας που λέγονται «αρχαία». Αυτά τα μικροσκοπικά συμβιωτικά πλασματάκια, αποτελούν ασύγκριτο ρυθμιστή του ανοσοποιητικού μας συστήματος, αλλά και ρυθμιστή τη φλεγμονής. Δεν υπάρχει ασθένεια χωρίς φλεγμονή. Δεν υπάρχει πόνος χωρίς φλεγμονή. Και τα καλά βακτήρια μπορούν να περιορίσουν τη φλεγμονή στο σημείο που είναι το πρόβλημα και μην γίνει συστημική. Δηλαδή ως μικροί πυροσβέστες, περιορίζουν τη φωτιά στο να καίει μόνο τα «αγριόχορτα» και την εμποδίζουν να επεκταθεί στο υγιές «δάσος» των κυττάρων μας!

Ταυτόχρονα όμως κάνουν και δύο εκπληκτικά πράγματα για μας:

α) Συγκεκριμένες ομάδες βακτηρίων εμποδίζουν τον καρκίνο να τραφεί, οπότε πεθαίνει στην κυριολεξία από την πείνα! Αυτή η διαδικασία ονομάζεται αντι-αγγειογένεση!

β) Εμποδίζουν τον καρκίνο να γίνει αόρατος στους πολεμιστές μας! Οπότε οι πολεμιστές μας «βλέπουν» τα καρκινικά κύτταρα και τα εξοντώνουν! *

Τι «τρώνε» τα καλά βακτήρια;

Χρειάζονται 2 είδη τροφής: φυτικές Ίνες και πολυφαινόλες. Άρα προτείνω μια Ολικής Άλεσης Φυτοφαγική Διατροφή ή μια Ολικής Άλεσης Μεσογειακού τύπου διατροφή, ανάλογα με τον άνθρωπο και τις ανάγκες του! Να θυμάστε: Εμπλουτίστε το μικροβίωμα καταναλώνοντας 1-2 κουταλιές την ημέρα βιολογικό ξινολάχανο ή/και kimchi, και υπέροχο ζυμωμένο τυρί από κάσιους!

4. Μιτοχόνδρια:

Τα μιτοχόνδρια είναι ο πυρηνικός αντιδραστήρας των κυττάρων μας! Η παγκόσμια αυθεντία στην αντιγήρανση, ο δρ. Άρθουρ Σινκλαιρ του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, αναφέρει πως το μυστικό της μακροζωίας βρίσκεται στα μιτοχόνδρια. Άλλωστε παράγουν το 95% της ενέργειάς μας, και χωρίς ενέργεια, το ανοσοποιητικό δεν μπορεί να πολεμήσει!

Για να ενεργοποιηθούν, χρειάζονται τα κατάλληλα, ένζυμα, συνένζυμα και καταλύτες. Στα προγράμματά μας, χρησιμοποιώ και ειδικά ομοιοπαθητικά για την μέγιστη ενεργοποίηση τους. Διατροφικά, η ολικής άλεσης φυτοφαγική ή μεσογειακού τύπου διατροφή, με πολλά φυτικά στοιχεία πλούσια σε σύμπλεγμα βιταμινών Β, παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία για την άριστη λειτουργία τους. Να θυμάστε: Η φλεγμονή αχρηστεύει τα μιτοχόνδρια!

Διαβάστε επίσης ⇒ Μιτοχόνδρια: γιατί είναι τόσο σημαντικά για να μην αρρωστήσεις!

5. Ινσουλίνη:

Η αντίσταση στην ινσουλίνη, είναι ίσως η σημαντικότερη αιτία για πάσα νόσο και ασθένεια. Προάγει τόσο την ανεξέλεγκτη φλεγμονή όσο και την οξείδωση, και αποτελεί κορυφαίο δείκτη προ-διαβήτη,  χρόνια πριν εμφανιστεί. Προσέξτε, η αντίσταση στην ινσουλίνη, «παχαίνει» τις αρτηρίες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται υπέρταση και καρδιαγγειακά νοσήματα. Να θυμάστε: Αντίσταση στην ινσουλίνη μπορεί να έχει και κάποιος αδύνατος.

Ποιες οι σημαντικότερες αιτίες;

Τα δύο κυριότερα στοιχεία που την προκαλούν, είναι η υψηλή κατανάλωση βλαβερών λιπαρών όπως τα υδρογονωμένα/τρανς λιπαρά  (κρέατα και κακής ποιότητας λάδια/βούτυρα), και φυσικά η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης και γλυκαντικών που αναφέραμε πιο πάνω.

Δημιουργήστε γλυκά για σας και τα παιδιά σας, μόνο με στέβια και άριστης ποιότητας λιπαρά! Διαφορετικά, αναζητήστε γλυκά με στέβια, χωρίς βλαβερά λίπη και γαλακτοκομικά χωρίς ίχνος γλυκαντικών τύπου ζάχαρης, άριστα λιπαρά όπως ωμό βιολογικό κακάο και βιολογικό φυστικοβούτυρο, αλλά και βιολογικά δημητριακά ως βάση των γλυκισμάτων!

6. Άξονας του στρες:

Υποθάλαμος – Υπόφυση – Επινεφρίδια. Το στρες είναι η χειρότερη μορφή τοξίνωσης. Γι’ αυτό και ο μέγιστος Αριστοτέλης μας λέει: Tα συναισθήματα της ψυχής, ασκούν την επίδρασή τους στο σώμα. Ο υποθάλαμος είναι ο στρατηγός, και μαζί με την υπόφυση ενεργοποιούν τα επινεφρίδια. Τα επινεφρίδια είναι ένα μικρό όργανο που όπως λέει και η λέξη «κάθεται» πάνω στους νεφρούς και είναι υπεύθυνο για όλες τις ορμόνες του στρες, συμπεριλαμβανομένης τόσο της κορτιζόλης όσο και της αδρεναλίνης. Άρα, θέλουμε τροφές πλούσιες σε ορμόνες χαράς: Σερετονίνη – Ντοπαμίνη – Ωκυτοκίνη – Μελατονίνη (για καλό ύπνο) και Ενδορφίνες.

Πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;

Βάλτε στο νερό σας λίγα νήματα κρόκου Κοζάνης, πιείτε αφέψημα από βαλσαμόχορτο και χαμομήλι, χρησιμοποιήστε ωμό βιολογικό κακάο και μανιτάρι κόρντισεπς σε smoothies ολόκληρων φρούτων ή στα γλυκά σας. Βάλτε καθημερινά το περπάτημα στη ζωή σας, σταματήστε να βλέπετε ειδήσεις στην τηλεόραση και δείτε κωμωδίες! Να θυμάστε: Ο κορυφαίος Ιπποκράτης έλεγε, πως  οι άνθρωποι με ψυχικά νοσήματα πρέπει να τέρπονται σε θεάματα που προκαλούν γέλωτα!

Αποτοξίνωση ως μέρος του ευ-ζην

7. Κίνηση:

Το πιο εύκολο σκέλος του προγράμματος! Βγείτε έξω και περπατήστε τουλάχιστον 1 ώρα αν δεν έχετε προβλήματα κίνησης. Οι δικαιολογίες έλλειψης χρόνου, δεν μετράνε! Ακόμα και η ελάχιστη βλάστηση τη πόλης σε συνδυασμό με τον ουρανό προάγουν την ρύθμιση της ψυχο-συναισθηματικής μας ισορροπίας. Το περπάτημα ρυθμίζει τόσο το λεμφικό όσο και το καρδιαγγειακό σύστημα, ενώ καίει 220 θερμίδες την ώρα! Να θυμάστε: Η κίνηση για να έχει οφέλη ενάντια στον καρκίνο του μαστού, χρειάζεται 1 ½ ώρα περπάτημα την ημέρα!

Βγες λοιπόν από το «κουτί» και ξεκίνα! Μια αστραπή η ζωή μας, μα προλαβαίνουμε!

* Στο βιβλίο μου «Τροφές που Νικούν τις Ασθένειες: Συνταγές Γενετικής Διατροφής & Διαλειμματική Νηστεία», θα βρείτε τον πλήρη μηχανισμό και τις τροφές που χρειάζονται τα συγκεκριμένα βακτήρια για να παράγουν αυτούς τους μεταβολίτες!

Βιογραφικό

Ο Στράτος Μελίτης έχει αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο Queen Margaret του Εδιμβούργου με το Πτυχίο κλινικής Διαιτολογίας. Πιστοποιημένος στους μηχανισμούς του καρκίνου και τους νέους τρόπους αντιμετώπισής του, στην Μεσογειακή Διατροφή και τα Καρδιαγγειακά Νοσήματα, στην Κλινική Διατροφή, αλλά και την θεραπευτική βοτανολογία, από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πιστοποιημένος στην Φυτοφαγική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο Cornell της Νέας Υόρκης. Έχει πιστοποιηθεί ως Ομοιοπαθητικός από την Ακαδημία Ομοτοξικολογίας στην Γερμανία. Έχει περάσει από τρεις σχολές Personal Training, και τέλος έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση Yoga και Pilates από την Ακαδημία του Λονδίνου.

Πηγή: Naturanrg125o, www.naturanrg.gr

 

Προηγούμενο άρθροH lavera κέρδισε το βραβείο Vegan Beauty 2022
Επόμενο άρθροΤο σαλιγκάρι στην υπηρεσία της ομορφιάς