Μπανάνα: για πίεση, άγχος, αναιμία, στομαχικές διαταραχές! Natura nrg

Μπανάνα: για πίεση, στρες, αναιμία, στομαχικές διαταραχές

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NrgFoods, NRGFresh, Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Είναι αρκετά παρεξηγημένη, καθώς πολλοί άνθρωποι που κάνουν δίαιτα, τη θεωρούν απαγορευμένη. Ποια είναι τα οφέλη της στην υγεία μας και όχι μόνο;

της Μαρίας Γκέκα

Ένα θα σας πούμε … μετά την ανάγνωση αυτού του άρθρου δεν πρόκειται ποτέ ξανά να κοιτάξετε μια μπανάνα με τον ίδιο τρόπο.

Η μπανάνα περιέχει τρία φυσικά σάκχαρα – σακχαρόζη, φρουκτόζη και γλυκόζη σε συνδυασμό με φυτικές ίνες. Μια μπανάνα δίνει μια άμεση, διαρκή και ουσιαστική ώθηση ενέργειας, ιδανική για όσους εργάζονται, μελετούν, ασκούνται. Μάλιστα, πολλές επιστημονικές  έρευνες έχουν  αποδείξει ότι δύο μπανάνες παρέχουν αρκετή ενέργεια για μια επίπονη 90 λεπτη προπόνηση.

Γι’ αυτό, δεν αποτελεί καθόλου έκπληξη το γεγονός ότι η μπανάνα είναι το νούμερο ένα φρούτο σε κορυφαίους αθλητές του κόσμου. Τα οφέλη της όμως δεν σταματούν εδώ: η καθημερινή κατανάλωσή της βοηθά στην πρόληψη και τη θεραπεία πολλών ασθενειών.

Mπανάνα VS Μήλο

apple-banana-milo

Όταν τη συγκρίνετε με ένα μήλο, έχει 4 φορές περισσότερη πρωτεΐνη, 2 φορές περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες,

3 φορές φώσφορο, 5 φορές περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α και σίδηρο, και 2 φορές τις άλλες βιταμίνες και μέταλλα.

Είναι επίσης πλούσια σε κάλιο και είναι ένα από τα μεγαλύτερης αξίας τρόφιμα.

Έτσι, ίσως ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτή γνωστή φράση, ώστε να λέμε, “Μια μπανάνα την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα!”

 

Αρτηριακή πίεση

Εάν πάσχετε από υψηλή αρτηριακή πίεση, η μπανάνα θα σας βοηθήσει πολύ. Το κάλιο που περιέχει είναι πάρα πολύ ευεργετικό. Επιστήμονες σημείωσαν ότι αν τρώτε 2 μπανάνες τη μέρα θα μειωθεί σημαντικά η αρτηριακή σας πίεση. Έτσι, η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων έχει επιτρέψει στον κλάδο της μπανάνας να κάνει επίσημες ανακοινώσεις για την ικανότητα της μπανάνας να μειώσει τον κίνδυνο της αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Εγκεφαλικά επεισόδια

Σύμφωνα με την έρευνα στους New England Journal of Medicine, τρώγοντας μπανάνες ως μέρος μιας τακτικής δίαιτας μπορεί να μειώσετε τον κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικά επεισόδια κατά τουλάχιστον 40%!

Άγχος & κατάθλιψη

Το κάλιο είναι ένα ζωτικής σημασίας μέταλλο, το οποίο βοηθά στην ομαλοποίηση του καρδιακού παλμού, στέλνει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ρυθμίζει το υδατικό ισοζύγιο του οργανισμού μας. Όταν είμαστε αγχωμένοι, ο μεταβολικός ρυθμός μας αυξάνεται, μειώνοντας έτσι τα επίπεδα του καλίου στον οργανισμό μας.

Για να τα εξισορροπήσουμε μια μπανάνα είναι αρκετή! Εκτός αυτού, η μπανάνα περιέχει τρυπτοφάνη, μια πρωτεΐνη που το σώμα σας μετατρέπει σε σεροτονίνη, για να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να απαλλαγείτε από το στρες και την κατάθλιψη.

PMS (Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο)

Ξεχάστε τα χάπια – φάτε μια μπανάνα. Η βιταμίνη B6 που περιέχει ρυθμίζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, η οποία μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας.

Αναιμία

Υψηλή σε σίδηρο, η μπανάνας μπορεί να τονώσει την παραγωγή της αιμοσφαιρίνης στο αίμα και έτσι βοηθά σε περιπτώσεις αναιμίας.

Αντικαρκινική πρόληψη

Σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο, οι ώριμες μπανάνες περιέχουν μια φυσική χημική ουσία που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου.

Μνήμη

Σε έρευνα που διεξήχθη σε 200 μαθητές σε ένα σχολείο (Middlesex -Αγγλία), έδειξε ότι τα παιδιά βοηθήθηκαν εξαιρετικά στις εξετάσεις τους,  με την κατανάλωση μπανάνας στο πρωινό και στο διάλειμμα. Η έρευνα έδειξε ότι το κάλιο στα φρούτα μπορεί να βοηθήσει στη μάθηση, καθιστώντας τους μαθητές πιο προσεκτικούς.

Διαβάστε επίσης, tips για έχετε μνήμη ελέφαντα!

Hangover

Ένας από τους ταχύτερους τρόπους για τη θεραπεία του Hangover είναι να γίνει ένα smoothie μπανάνα με μέλι. Η μπανάνα ηρεμεί το στομάχι και, με τη βοήθεια του μελιού, αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ενώ το το γάλα ενυδατώνει εκ νέου τον οργανισμό σας.

Καούρα στομάχου

Οι μπανάνες έχουν μια φυσική επίδραση αντιόξινου στο σώμα. Έτσι εάν πάσχετε από καούρα, δοκιμάστε να φάτε μια μπανάνα για ανακούφιση.

Διαβάστε επίσης, πως να αντιμετωπίσετε την καούρα του στομάχου!

Έλκος

Η μπανάνα χρησιμοποιείται ως διαιτητικό τρόφιμο από εντερικές διαταραχές εξαιτίας της μαλακής υφής και απαλότητα της. Είναι το μόνο ωμό φρούτο που μπορεί να καταναλωθεί χωρίς άγχος στις περισσότερες περιπτώσεις. Εξουδετερώνει επίσης την υπερβολική οξύτητα και μειώνει τον ερεθισμό με επικάλυψη των βλεννογόνου του στομαχιού.

Η μπανάνα χωνεύεται εύκολα. Επιπλέον, σας βοηθάει στην αντιμετώπιση των εξής: ναυτία, έμετο, δυσκοιλιότητα και διάρροια.

Κάπνισμα

Οι μπανάνες μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα άτομα που προσπαθούν να σταματήσουν το κάπνισμα. Οι Βιταμίνες B6 και B12 που περιέχουν, καθώς και το κάλιο και το μαγνήσιο, βοηθούν το σώμα να ανακάμψει από τις επιπτώσεις της αποχής από τη νικοτίνη.

Τσιμπήματα κουνουπιών & γυαλισμένα παπούτσια

  • Πριν φθάσετε να βάλετε κρέμα για τα έντομα, δοκιμάστε να τρίψετε την προσβεβλημένη περιοχή με το εσωτερικό της φλούδας της μπανάνας. Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι εκπληκτικά επιτυχής στη μείωση του πρηξίματος και του ερεθισμού.
  • Κι αν σας περισσέψει λίγη φλούδα ακόμη… μην την πετάτε. Τρίψτε τη (το εσωτερικό της)  απευθείας στο παπούτσι σας και γυαλίστε με στεγνό πανί.

 

Έτσι, μια μπανάνα είναι πραγματικά μια φυσική λύση για πολλά θέματα υγείας και όχι!!.

 

Πηγή: www.naturanrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *