Το Δεκέμβριο τρώμε φρούτα και λαχανικά εντός εποχής;

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NRGFresh, Super foods, Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Πως γίνεται να βλέπουμε στις λαϊκές αγορές πεπόνια μέσα στον χειμώνα; Εμείς μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι τα πεπόνια είναι καλοκαιρινά φρούτα…. Μήπως παραβιάσαμε τη φύση; Η απάντηση είναι ΝΑΙ.

Μπρόκολο, καρότο, κουνουπίδι, λάχανο,  λάχανο Βρυξελλών, μαρούλι, αντίδι, παντζάρι, πατάτα, πράσο, ραδίκια, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο, αχλάδια, μήλα, ρόδια, λεμόνια, μανταρίνια, γκρέιπφρουτ, πορτοκάλια, φουντούκια, αμύγδαλα, κάστανα.

Το Δεκέμβριο τρώμε φρούτα και λαχανικά εντός εποχής;

Μπρόκολο

Αποτελεί το βαρύ πυροβολικό του φυτικού βασιλείου στη μάχη κατά του καρκίνου και πολλών άλλων νοσημάτων. Με καταγωγή από την Ιταλία ανήκει στην ίδια οικογένεια λαχανικών με το λάχανο και το κουνουπίδι.

Παρόλο που το μπρόκολο περιέχει 91% νερό συνεισφέρει στο διαιτολόγιο σημαντικές ποσότητες θρεπτικών ουσιών. Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη C, φολικό οξύ, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Α, Β- καροτίνη, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο και σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες ενώ αποτελεί κύρια πηγή κυτταρινών.

Kουνουπίδι

Το κουνουπίδι είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες, αλλά υψηλό σε βιταμίνες. Στην πραγματικότητα, το κουνουπίδι περιέχει σχεδόν όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεστε.

Το κουνουπίδι ανήκει στην ίδια κατηγορία λαχανικών (τα σταυρανθή λαχανικά) με το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το λάχανο. 

Ακολουθεί μια επισκόπηση των θρεπτικών συστατικών που βρίσκονται σε 1 φλιτζάνι ή 128 γραμμάρια ωμού κουνουπιδιού:

Θερμίδες: 25
Φυτικές Ινες: 3 γραμμάρια
Βιταμίνη C: 77% της ΣΗΔ (Συνιστώμενης Ημερήσιας Δόσης)
Βιταμίνη Κ: 20% της ΣΗΔ
Βιταμίνη Β6: 11% της ΣΗΔ
Φολάτη: 14% της ΣΗΔ
Παντοθενικό οξύ: 7% της ΣΗΔ
Κάλιο: 9% της ΣΗΔ
Μαγγάνιο: 8% της ΣΗΔ
Μαγνήσιο: 4% της ΣΗΔ
Φώσφορος: 4% της ΣΗΔ

♦ Συνδυάστε κουνουπίδι με κουρκουμά και απογειώστε τις αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του

Καρότο

Μια φέτα καρότο μοιάζει πολύ με το ανθρώπινο μάτι – είναι σας να βλέπουμε την κόρη, την ίριδα και τις ακτινοειδείς ραβδώσεις του ματιού. Η παλιά συμβουλή της γιαγιάς «φάε τα καρότα σου για να μπορείς να βλέπεις στο σκοτάδι» φαίνεται πλέον πως έχει… επιστημονική βάση.

Οι αντιοξειδωτικές θρεπτικές ουσίες που βρίσκονται σε πολλά φυτικά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των καρότων, αλλά και άλλων κόκκινων και κίτρινων φρούτων βοηθούν στην πρόληψη των προβλημάτων όρασης που συνδέονται με την γήρανση. Ακόμη, πολλές έγκυρες μελέτες έχουν αποδείξει ότι το καρότο, ωμό ή βρασμένο, λόγω της μεγάλης του περιεκτικότητας σε καροτένια και φυτικές ίνες, έχει την ιδιότητα να δεσμεύει και να συμπαρασύρει μέσω του εντέρου τη χοληστερίνη που περιέχονται στις τροφές, εμποδίζοντας έτσι την απορρόφησή της από τον οργανισμό.

Ρόδι

Το ρόδι είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ, βιταμίνες Α, C, E, σίδηρο, κάλιο, φυτικές ίνες ενώ παράλληλα είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

Ο χυμός του περιέχει ισχυρότερες αντιοξειδωτικές ουσίες από το σταφύλι και το τσάι. Σύμφωνα με έρευνες, φαίνεται να προστατεύει την καρδιά μειώνοντας τα επίπεδα της χοληστερίνης και των λιπιδίων, καθώς επίσης ρυθμίζει το σάκχαρο στους διαβητικούς. Βοηθάει στην επαναφορά της ορμονικής ισορροπίας σε γυναίκες σε εμμηνόπαυση, ρίχνει τον πυρετό και μειώνει την υψηλή πίεση του αίματος. Καλό θα ήταν λοιπόν να μην το «σπάμε» μόνο, αλλά και να το καταναλώνουμε!

Πηγή: naturanrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *