Η διατροφή της παραλίας σε ταπεράκι

Η διατροφή της παραλίας σε ταπεράκι

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Διατροφή

Σε ποιoν δεν αρέσουν οι ξέγνοιαστες καλοκαιρινές μέρες συνοδευόμενες από γεύματα σε ταβέρνες, βραδιές δίπλα στην πισίνα με κοκτέιλ και φυσικά νόστιμα σνακ, μπύρες και παγωτά στην παραλία δίπλα στο κύμα;

Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι ό,τι καλύτερο για το άδειασμα του μυαλού μας από τα προβλήματα που μας κατακλύζουν στην καθημερινότητα. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα πρέπει να παραμελήσουμε τη διατροφή μας.

Οι περισσότεροι από εμάς, αφηνόμαστε άνευ όρων στην ανεμελιά του καλοκαιριού, απίστευτα γοητευμένοι από το τοπίο της παραλίας, ξαπλωμένοι χαλαρά στην ξαπλώστρα, συνήθως καταφεύγουμε σε σνακ υψηλών θερμίδων, παγωμένες μπύρες και παγωτά.

Και παρά το γεγονός ότι είμαστε πιο δραστήριοι την περίοδο του καλοκαιριού, τελικά ίσως αυτό να μην είναι αρκετό για να κάψουμε τις επιπλέον θερμίδες από τα καλοκαιρινά φαγοπότια.

Tι κάνουμε λοιπόν; Προετοιμάζουμε από το σπίτι τα απαραίτητα που θα πάρουμε μαζί μας στην παραλία. Η Δήμητρα Τζάκου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, μάς δίνει τις κατάλληλες συμβουλές, ώστε να τρώμε υγιεινά ακόμη και στην παραλία.

Ελαφρά και υγιεινά σνακ από το σπίτι

  • Επιλέγουμε φρούτα εποχής και sticks λαχανικών, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα και περιέχουν επαρκείς ποσότητες νερού, καθώς και αποξηραμένα φρούτα με μειωμένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως δαμάσκηνα, βερίκοκα, χουρμάδες.
  • Παίρνουμε μαζί μας ανάλατους ξηρούς καρπούς, όπως αμύγδαλα, καρύδια, τα οποία αποτελούν πολύ καλή πηγή ενέργειας, αλλά με προσοχή στην αποθήκευση μακριά από ζέστη και υγρασία.
  • Προετοιμάζουμε από το σπίτι τοστ ή μπαγκέτα με πολύσπορο ψωμί με υλικά της αρεσκείας μας χαμηλών λιπαρών, ώστε να είναι πιο εύπεπτα και προσθέτουμε λαχανικά. Αποφεύγουμε λιπαρές σος.
  • Μια καλή επιλογή αποτελούν οι μπάρες με δημητριακά ολικής άλεσης, αποξηραμένα φρούτα, cranberries και ξηρούς καρπούς. Θα μας χαρίσουν ενέργεια και θα μας χορτάσουν στην παραλία. Επιλέγουμε μπάρες χαμηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα.
  • Δίνουμε προτεραιότητα στις καλοκαιρινές τροφές. Το θετικό με αυτές, κυρίως δε τα φρούτα και λαχανικά, είναι ότι είναι πιο γευστικά και πιο δροσιστικά και έτσι μας «εμπνέουν» να τα καταναλώσουμε. Μια καλή λύση είναι να τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες από αυτά, ώστε να πετυχαίνουμε κορεσμόκαι να προσλαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες από παχυντικά τρόφιμα.
  • Φροντίζουμε να έχουμε αρκετά μπουκάλια νερό μαζί μας ώστε να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας και αποφεύγουμε τα καφεϊνούχα ροφήματα διότι προκαλούν αφυδάτωση. Για τον ίδιο λόγο πρέπει να αποφεύγουμε και τα αλκοολούχα ποτά. Στη θέση τους μέσα στο ψυγειάκι μας μπορούμε να έχουμε χυμούς φρούτων (ακόμα και έτοιμους) καθώς και μπύρες χωρίς αλκοόλ. Μία επίσης έξυπνη λύση που εφοδιάζει τον οργανισμό μας με πληθώρα αντιοξειδωτικών είναι να έχουμε μαζί μας παγωμένο τσάι.
Νερό καρύδας

Η διατροφή της παραλίας σε ταπεράκι

Το μισοκαταψυγμένο νερό καρύδας είναι ιδανικό για την παραλία. Βάλε ένα νερό καρύδας από το βράδυ στην κατάψυξη και πάρε το μαζί σου παγωμένο στην παραλία. Μέχρι την ώρα που θα το καταναλώσετε θα είναι μισοπαγωμένο και απόλυτα δροσιστικό και νοστιμότατο! Και είναι επίσης απόλυτα ενυδατικό, αφού η καρύδα είναι πλούσια σε ηλεκτρολύτες και έχει περισσότερο νάτριο από μία μπανάνα!

Οι πολλές ώρες σε μια ξαπλώστρα στην παραλία είναι επίσης ένας λόγος για τον οποίο αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες να πάρουμε βάρος στις διακοπές.

Οι πολύωρες αφαγίες και οι λιγούρες μετά από το μπάνιο μας στη θάλασσα, μας κάνουν να καταφεύγουμε σε υπερκατανάλωση και αναζήτηση τηγανητών θαλασσινών και άλλων πολύ θερμιδογόνων φαγητών μετά την παραλία.

Μικρές απολαύσεις που θέλουν προσοχή

Οι μικρές δροσερές απολαύσεις του καλοκαιριού, όπως τα αναψυκτικά, τα παγωτά και για άλλους το αλκοόλ, μπορεί να αποβούν επικίνδυνα αν δεν είμαστε προσεκτικοί στην αγορά και την κατανάλωσή τους.

Τα αναψυκτικά:

Όταν είμαστε κάτω από το δυνατό ήλιο, συχνά αναζητούμε ένα ποτήρι παγωμένο αναψυκτικό τύπου «κόλα». Δεν είναι, όμως, η καλύτερη επιλογή. Αρχικά δίνει αρκετές «κενές» θερμίδες, που στα κανονικά αναψυκτικά φτάνουν τις 152 (ένα κουτάκι έχει περίπου 8 κουταλιές του γλυκού ζάχαρη!). Παράλληλα, η πρόσληψη ζάχαρης σίγουρα δεν μας ξεδιψάει όσο θα θέλαμε.

Τα παγωτά:

Το παγωτό είναι ίσως το τρόφιμο που χαρακτηρίζει την καλοκαιρινή περίοδο. Είναι τροφή με πολλές θερμίδες –κυρίως από λίπος–, αλλά και ιδιαίτερα ευπαθής στις καλοκαιρινές κλιματολογικές συνθήκες. Έτσι, ένα παγωτό μπορεί να μας «φορτώσει» με αρκετές θερμίδες, που κυμαίνονται (ανάλογα με τον τύπο του παγωτού) από 90 ως 350 ανά μπάλα και 22 γραμμάρια λίπους. Λιγότερες βέβαια βρίσκουμε στα παγωτά τύπου «γρανίτα» και περισσότερες σε παγωτά τύπου «παρφέ». Επίσης, ένα παρασκεύασμα μιλκ-σέικ με μπισκότο σοκολάτας, οι θερμίδες μπορούν να φτάσουν τις 720 και τα γραμμάρια λίπους τα 28.

Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες εταιρείες έχουν φέρει στην αγορά παγωτά τύπου «λάϊτ», που δίνουν αρκετά λιγότερο λίπος και θερμίδες (80-120 θερμίδες ανά ξυλάκι). Ωστόσο, πέρα από το θερμιδικό φορτίο, τα παγωτά θέλουν μεγάλη προσοχή, αφού εύκολα μπορούν να αλλοιωθούν από τη ζέστη. Προσοχή, απαιτείται, λοιπόν στα παγωτά χύμα, καθώς και τα παγωτά ψυγείου, που βρίσκονται εκτεθειμένα στον ήλιο. Ένα παγωτό που έχει κομμάτια πάγου είναι συχνά ακατάλληλο για κατανάλωση.

Το αλκοόλ:

Το αλκοόλ, και κυρίως η μπύρα, είναι μια κλασική συνήθεια δίπλα στη θάλασσα ή κατά τη βραδινή έξοδο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι ένα ποτήρι μπύρα, αν και έχει μόνο 5% αλκοόλ, περιέχει αρκετούς υδατάνθρακες (κριθάρι), οι οποίοι ανεβάζουν τη θερμιδική περιεκτικότητά της (ένα ποτήρι δίνει περίπου 150 θερμίδες, αλλά ποιος μένει στο ένα!). Μεγάλη προσοχή θέλουν ποτά σε ατομικά μπουκάλια, που συνδυάζουν ποτά τύπου βότκας ή τζιν με αρκετή ζάχαρη. Ένα ποτήρι παγωμένο κρασί είναι σίγουρα πιο ενδεδειγμένη επιλογή.

Ιδέα!

Χωριάτικη σαλάτα (με ζυμαρικά) στο βάζο
Υλικά
  • 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
  • 1 κούπα ντοματίνια
  • ½ ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • Λίγο αγγούρι κομμένο σε κύβους (αφαιρούμε τους σπόρους)
  • Φέτα κομμένη σε κύβους
  • Φρέσκα μυρωδικά όπως φύλλα μέντας ή βασιλικού
  • ½ πιπεριά ψιλοκομμένη
  • μαύρες μαύρες ελιές ψιλοκομμένες
  • λίγο ξίδι
  • 1 κούπα πένες ή άλλο ζυμαρικό (προαιρετικά)
Εκτέλεση
  1. Ξεκινήστε με την επίστρωση του κόκκινου κρεμμυδιού στο βάζο
  2. Προσθέστε το ελαιόλαδο και το ξίδι πάνω από το κρεμμύδι, έτσι ώστε να κάθεται στο κάτω μέρος του δοχείου.
  3. Στρώστε όλα τα συστατικά μέχρι την κορυφή του βάζου
  4. Βιδώστε το καπάκι και ψύξτε
  5. Πριν το ανοίξετε κουνήστε το βάζο για να πάει το ελαιόλαδο παντού

 Συμπέρασμα

  • Είναι σημαντικό να καταναλώνουμε επαρκείς ποσότητες νερού, ώστε να αποφύγουμε την πιθανότητα αφυδάτωσης, λόγω της παρατεταμένης έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία.
  • Ωφέλιμο είναι να αποφεύγουμε ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη στην παραλία καθώς ευνοούν την αφυδάτωση του οργανισμού.
  • Προτιμούμε φυσικούς χυμούς και παγωμένο καφέ, τα οποία ενυδατώνουν και είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά αντίστοιχα.

Πηγή Natura Nrg #95

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *