Δώσε βάση στο χρώμα του φρούτου!

Δώσε βάση στο χρώμα του φρούτου!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Super foods, Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Κάθε ποικιλία φρούτων και λαχανικών περιέχει διάφορα είδη αντιοξειδωτικών. Το καλύτερο, επομένως, είναι να διαφοροποιείτε τα λαχανικά που φέρνετε στο τραπέζι κάθε μέρα, έτσι ώστε να εισάγετε όλα τα αντιοξειδωτικά που είναι χρήσιμα στον οργανισμό.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν να ακολουθήσετε τον κανόνα των πέντε.

Στην πράξη, κάθε μέρα πρέπει να καταναλώνονται πέντε μερίδες από πέντε διαφορετικά χρώματα φρούτων και λαχανικών. Το κάθε χρώμα συνεισφέρει ορισμένες αντιοξειδωτικές ουσίες.

Το κίτρινο, για παράδειγμα, είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή και καροτενοειδή, που υπάρχουν σε πορτοκάλια, ψάρι, καλαμπόκι, κολοκύθα, πιπεριές, μούσμουλα και μανταρίνια.

Το μπλε-βιολετί της μελιτζάνας, του ραδικιού, του μύρτιλλου, της μαύρης σταφίδας, του δαμάσκηνου, αντίθετα είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, κυρίως ανθοκυανίνες.

-Κουνουπίδι, σκόρδο, κρεμμύδι, μάραθο, πράσο, σέλiνο, μήλο, μανιτάρια και αχλάδι απαρτίζουν την ομάδα των άσπρων και είναι άριστες πηγές πολυφαινόλων.

-Τα πράσινα λαχανικά και φρούτα, όπως τα ακτινίδια, το σπανάκι, ο βασιλικός, τα σπαράγγια, τα παντζάρια, κολοκυθάκια, μαϊντανό, αγκινάρες, ρόκα και μαρούλι περιέχουν αντιθέτως καροτενοειδή, μαγνήσιο, βιταμίνη C και χλωροφύλλη.

-Τέλος, υπάρχει η ομάδα των κόκκινων, η οποία μπορεί να χωριστεί σε τρεις τελευταίες υποκατηγορίες: καρπούζια και ντομάτες ένα πραγματικό ορυχείο λυκοπένιου, κόκκινα πορτοκάλια πλούσια σε ανθοκυανίνες, φράουλες και κεράσια που αποφέρουν τα καροτενοειδή σε μεγάλες ποσότητες και ιδίως τη β-καροτίνη.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *