Δυσκοιλιότητα;  Αλλάξτε διατροφή – αλλάξτε συνήθειες!

Δυσκοιλιότητα;  Αλλάξτε διατροφή – αλλάξτε συνήθειες!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ασθένειες & Θεραπείες, Διατροφή, Υγεία

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γαστρεντερολογίας (WGO) τονίζει ότι η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο στην υγεία του πεπτικού συστήματος και ότι η καθημερινή κατανάλωση κλινικά αποδεδειγμένων προβιοτικών προϊόντων είναι σημαντική για την υγεία του πεπτικού μας συστήματος. Mια διατροφή πλούσια σε προβιοτικά ρυθμίζει την καλή λειτουργία του εντέρου, βοηθώντας άτομα που ταλαιπωρούνται από δυσκοιλιότητα.

της Μαρίας Γκέκα

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα γαστρεντερικά συμπτώματα που εμφανίζεται στο σύγχρονο άνθρωπο ανεξαρτήτως φύλου, κοινωνικοοικονομικής τάξης και φυλής. Το γαστρεντερικό σύστημα είναι υπεύθυνο για την διάσπαση των τροφών και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Οι λόγοι αυξημένης εμφάνισης στη σύγχρονη εποχή είναι κυρίως καθημερινές συνήθειες, όπως η κακή διατροφή, η μειωμένη κατανάλωση νερού, λαχανικών και φρούτων, η έλλειψη άσκησης, που είναι δυνατόν να προληφθούν ή να περιοριστούν. Επίσης, η μόλυνση του περιβάλλοντος, το άγχος και οι αλλαγές στο καθημερινό πρόγραμμα, όπως τα ταξίδια, προκαλούν προβλήματα στο πεπτικό σύστημα και ειδικά στην εντερική λειτουργία.

Ενισχύστε τη φυσική άμυνα του οργανισμού σας

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γαστρεντερολογίας (WGO) τονίζει ότι η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο στην υγεία του πεπτικού συστήματος και ότι η καθημερινή κατανάλωση κλινικά αποδεδειγμένων προβιοτικών προϊόντων είναι σημαντική για την υγεία του πεπτικού μας συστήματος.

Όσον αφορά στη δυσκοιλιότητα, συμβουλεύει να αποφεύγεται η υπερβολική κατανάλωση τροφίμων που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και κορεσμένα λιπαρά και να προτιμάται η κατανάλωση προβιοτικών και τροφίμων που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Τα γιαούρτια και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι τα κύρια προϊόντα που μπορεί να περιέχουν προβιοτικά.

Δείτε ακόμη: Δυσκολία στο αδυνάτισμα, διάχυτα φουσκώματα, κακή πέψη…

Τι είναι τα προβιοτικά; 

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια, κατά βάση βακτήρια του γαλακτικού οξέος, τα οποία θεωρούνται ευεργετικά για την υγεία του εντέρου. Μπορούν να καλλιεργηθούν και να προστεθούν στα τρόφιμα όπως στο γιαούρτι και στο γάλα ή σε διατροφικά συμπληρώματα. Αυτά τα βακτήρια πρέπει να είναι αρκετά δυνατά για να επιβιώσουν κατά το πέρασμά τους από το πεπτικό σύστημα ώστε να φτάσουν στο έντερο και να συμβάλουν στην ισορροπία της εντερικής χλωρίδας.

probiotics

Tα προβιοτικά όταν καταναλώνονται ασκούν ευεργετική επίδραση στην υγεία του ανθρώπου πέραν της εγγενούς επίδρασης στη γενική διατροφή. Στις δράσεις τους συμπεριλαμβάνονται τα εξής: ρύθμιση της εντερικής χλωρίδας

  • Ανοσορρυθμιστική δράση
  • Βελτίωση της δυνασανεξίας στη λακτόζη
  • Μείωση του κινδύνου οξείας γαστρεντερίτιδας
  • Βελτίωση των συμπτωμάτων σε ιδιοπαθή φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου
  • Μείωση του κινδύνου για διάφορες μορφές καρκίνου
  • Το σημαντικότερο όλων όμως είναι η αποδεδειγμένη κατόπιν ερευνών αποτελεσματικότητά τους στις περιπτώσεις δυσκοιλιότητας, ιδίως στα παιδιά όπου εμφανίζεται σε ποσοστό 30% στις δυτικές κοινωνίες.

πηγή: www.naturanrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *