Φυστικοβούτυρο για το αδυνάτισμα;

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NrgFoods, Δίαιτα & Αδυνάτισμα, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Πώς δύο κουταλιές της σούπας φυστικοβούτυρο μπορούν να κρατήσουν τη δίαιτά μας στο σωστό δρόμο παρά το υψηλό θερμιδικό του φορτίο;

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ότι το φυστικοβούτυρο είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης, μεγάλης θρεπτικής αξίας, αλλά αποφεύγουμε να το τρώμε όταν βρισκόμαστε σε δίαιτα. Λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη ότι δύο κουταλιές της σούπας φυστικοβούτυρο μας εξασφαλίζουν 188 θερμίδες και ότι από αυτές οι 144 προέρχονται από λίπος, οι περισσότεροι από εμάς δεν το θεωρούμε «τρόφιμο κατάλληλο για δίαιτα».

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την άποψή μας για το φυστικοβούτυρο.  Νέα έρευνα όχι μόνο δεν εξαιρεί τα φιστίκια από την δίαιτα, αλλά, αντιθέτως, μας προτείνει να τα τρώμε σε περίοδο δίαιτας σε οποιαδήποτε μορφή, συμπεριλαμβανομένου του φυστικοβούτυρου. Και αυτό γιατί όχι μόνο μας βοηθά να χάσουμε βάρος, αλλά, συγχρόνως, μας βοηθά στην διατήρηση και συντήρησή του, μειώνοντας τον κίνδυνο να ανακτήσουμε τα χαμένα κιλά για περισσότερο χρονικό διάστημα.

vaso-fystikovoutyro

Τι λέει η έρευνα

Σε αναφορές διαθέσιμης βιβλιογραφίας του 2010, εκτιμώντας τα αποτελέσματα της κατανάλωσης ξηρών καρπών στην εμφάνιση παχυσαρκίας, οι ερευνητές συμπέραναν ότι η αυξημένη πρόσληψη ξηρών καρπών σχετίζεται με μειωμένο ρίσκο εκδήλωσης μεταβολικού συνδρόμου.

Αυτό που ανακάλυψαν στην ουσία ήταν, ότι τα φυστίκια και τα καρύδια δεν ανεβάζουν τον γλυκαιμικό δείκτη μετά τα γεύματα, ενώ προσφέρουν στον οργανισμό μας τις απαραίτητες φυτικές ίνες δίνοντας παράλληλα την αίσθηση κορεσμού.

Από έρευνα του Harvard προέκυψε ότι η συχνή κατανάλωση ξηρών καρπών και φυστικοβούτυρου (2 φορές την εβδομάδα) είχε ως αποτέλεσμα μικρότερη πρόσληψη βάρους σε χρονικό διάστημα 8 ετών.

Διαβάστε επίσης, βούτυρα ξηρών καρπών

fystikovoutyro-dyo-koytalia

Πώς μπορείτε να προσθέσετε το φυστικοβούτυρο στην διατροφή σας

Για να κερδίσετε όλα τα οφέλη του ενώ βρίσκεστε σε περίοδο δίαιτας θα πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωσή του σε 2 κουταλιές της σούπας σε μία μερίδα. Κάποιοι επιλέγουν να καταναλώσουν φυστικοβούτυρο λίγο πριν από κάποιο γεύμα για να περιορίσουν το αίσθημα της πείνας. Άλλοι επιλέγουν να το προσθέσουν σε ένα χαμηλής θερμιδικής αξίας γεύμα για να αυξήσουν την πρόσληψη φυτικών ινών και την ποσότητα της πρωτεΐνης.

Εάν έχετε υψηλή πίεση, επιλέξτε φυστικοβούτυρο χωρίς αλάτι και χωρίς πρόσθετα. Αν προτιμάτε περισσότερο τα ωμά φυστίκια από το φυστικοβούτυρο, περιορίστε την κατανάλωσή τους σε μία χούφτα την ημέρα.

Μερικές ιδέες για το πώς μπορείτε να το καταναλώσετε σε περίοδο δίαιτας

Βουτήξτε μικρές φέτες μήλου ή μπαστουνάκια από σέλερι σε φυστικοβούτυρο.

Αντικαταστήστε τα κρουτόν στις σαλάτες σας με ανάλατα φυστίκια.

Ανακατέψτε φυστικοβούτυρο σε αποξηραμένα φρούτα.

Αλείψτε ρυζογκοφρέτες και καλαμπογκοφρέτες με φυστικοβούτυρο.

Απολαύστε το γιαούρτι σας χαμηλών λιπαρών με μια κουταλιά φυστικοβούτυρο.

Προσθέστε φυστικοβούτυρο σε ένα ρόφημα βανίλιας ή σε ένα smoothie χαμηλών λιπαρών.

Ανακατέψτε λίγο φυστικοβούτυρο σε ένα μπολ με κουάκερ και θα έχετε ένα απολαυστικό πρωινό.

fystikovoutyro-axladia-mantarinia-piato

Tips

Προτιμήστε φυστικοβούτυρο που θα φτιάξετε μόνοι σας για να αποφύγετε τα πρόσθετα που μπορεί να περιέχουν τα τυποποιημένα. Αν επιθυμείτε, μπορείτε να προσθέσετε θαλασσινό αλάτι ή ελάχιστη ζάχαρη καρύδας.

Συγκριτικά με ένα τυποποιημένο φυστικοβούτυρο το φυσικό, σπιτικό φυστικοβούτυρο έχει πιο απαλή υφή και αναμειγνύεται καλύτερα με τα smoothies.

Με λίγη φαντασία και δημιουργική διάθεση το φυστικοβούτυρο θα σας βοηθήσει να κατευνάσει την πείνα σας και να μπορέσετε να συνεχίσετε την δίαιτά σας.

Πηγή: www.naturanrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *