Φθινοπωρινή ισημερία και γιόγκα

Φθινοπωρινή ισημερία και γιόγκα

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Yoga, Ευεξία

Σεπτέμβρης! Ο μήνας της φθινοπωρινής ισημερίας. Στην Αμερική έχει χαρακτηριστεί μήνας της γιόγκα. Όπως και να το δούμε λοιπόν, είναι μια καλή ευκαιρία να γιορτάσουμε είτε την ίση διάρκεια μέρας και νύχτας είτε τα οφέλη της γιόγκα και του υγιεινού τρόπου ζωής.

 

Για αυτήν τη γιορτή διαλέξαμε μερικές άσανας που προωθούν την σωματική ισορροπία αλλά και την ισορροπία των τσάκρας (ενεργειακών κέντρων). Η πρακτική που ακολουθεί μας δίνει την ευκαιρία να είμαστε απόλυτα παρόντες αλλά και να ανακαλύψουμε τo ισοζύγιο μεταξύ του «δίνω» και του «παίρνω».

Pure Yoga → της Μαρίας Χρυσοχεράκη, πιστοποιημένη δασκάλα Iyengar Yoga, maria@pureyoga.gr,

Φωτογραφίες: Γιώργος Ζαχαρίου, Outfit: BAYA.fit- Active wear, Studio: Urban Yoga Center

 

Μην ξεχνάτε να οργανώνετε την πρακτική σας με ασφάλεια, ακολουθώντας τον τρόπο που έχουμε επισημάνει και στο πρώτο άρθρο αυτής της σειράς.

Θα κάνουμε πρώτα όλες τις άσανας από τη μια μεριά. Παραμένουμε 5 αναπνοές σε κάθε άσανα και μετά τις επαναλάμβάνουμε από την άλλη. Όταν έχουμε κάνει και τις δύο πλευρές μπορούμε να μείνουμε για μερικά λεπτά στη Savasana (στάση του πτώματος).

 

  1. Πολεμιστής 2 (Virabhadrasana 2)

Φθινοπωρινή ισημερία και γιόγκα

Τα πόδια μας είναι σε διάσταση. Θυμηθείτε ότι όσο πιο ψηλοί είστε τόσο πιο μεγάλο πρέπει να είναι το άνοιγμα τους. Λυγίζουμε το δεξί πόδι μέχρι να σχηματίσει ορθή γωνία ο μηρός με την κνήμη, ενώ το πίσω πόδι μένει τεντωμένο. Ευθυγραμμίζουμε τους ώμους πάνω από τα ισχία μας για να ισορροπήσουμε τις ενέργειες μεταξύ του κορμού και των ποδιών. Εισπνέουμε από το κέντρο της καρδιάς προς τα έξω, προς τα χέρια μας.

  1. Τρίγωνο (Trikonasana)

Φθινοπωρινή ισημερία και γιόγκα

Από την προηγούμενη θέση θα τεντώσουμε το δεξί μας πόδι και θα φέρουμε το δεξί χέρι να ακουμπήσει είτε στο πάτωμα είτε σε τούβλο. Σε αυτήν την θέση θέλουμε το αριστερό ισχίο πάνω από το δεξί και τον αριστερό ώμο επίσης πάνω από τον δεξί ώμο. Η λεκάνη μας «κοιτάει» στο πλάι και όχι προς το πάτωμα.

  1. Το μισοφέγγαρο (Ardha Chandrasana)

Φθινοπωρινή ισημερία και γιόγκα

Από την προηγούμενη θέση θα λυγίσουμε το δεξί μας γόνατο για να φέρουμε λίγο πιο μπροστά το βάρος μας και στη συνέχεια θα τεντώσουμε το δεξί γόνατο και θα υψώσουμε το αριστερό πόδι από το πάτωμα. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την ευθυγράμμιση του κορμού μας όπως και πριν. Σε αυτήν την θέση προσπαθούμε να βρούμε την ηρεμία μέσα στην δυσκολία γι’ αυτό βεβαιωνόμαστε ότι αναπνέουμε ήρεμα και χαλαρώνουμε το πρόσωπό μας.

  1. Το ζαχαροκάλαμο (Ardha Chandra Chapasana)

Φθινοπωρινή ισημερία και γιόγκα

Από την προηγούμενη θέση θα λυγίσουμε το αριστερό γόνατο και θα πιάσουμε με το αριστερό χέρι το αριστερό πέλμα. Σπρώχνουμε με το πέλμα μας το χέρι μας για να νιώσουμε μια αίσθηση στροφής αλλά και πίσω κάμψης. Αυτή η άσανα μας χαρίζει δύναμη και ισορροπία προκειμένου να κάνουμε τη μετάβαση προς τις μεγαλύτερες νύχτες με χάρη και επίγνωση.

Namaste, Μαρία

Πηγή NaturaNrg #69

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *