thalassa-ginekes-podia

Φυσικά διουρητικά για το πρήξιμο και την κατακράτηση!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NrgFoods, Vegan, Βότανα & Έλαια, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Αίσθημα γενικού πρηξίματος;
Οίδημα στα πόδια;
Πρησμένα χέρια;

♥της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Είναι σύνηθες φαινόμενο ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Πριν καταφύγετε στο φαρμακείο, δοκιμάστε να αντιμετωπίσετε την κατακράτηση υγρών με φυσικά διουρητικά που θα «στραγγίξουν» τους ιστούς σας και θα σας κάνουν πιο ανάλαφρους γρήγορα και αποτελεσματικά.

Υπάρχουν τρόφιμα, αφεψήματα και βότανα που διακρίνονται για τις διουρητικές τους ιδιότητες και θα σας ξεπρήξουν χωρίς παρενέργειες!

Όταν υπάρχει κατακράτηση υγρών στον οργανισμό, τότε είναι πιθανό να αισθάνεστε πρησμένοι και να παρουσιαστεί οίδημα στα πόδια, τους αστραγάλους, τα χέρια και τα πέλματα. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που προκαλούν την κατακράτηση υγρών, μεταξύ των οποίων και ορισμένα σοβαρά προβλήματα υγείας όπως νεφροπάθεια, καρδιακή ανεπάρκεια, κίρρωση του ήπατος και διαβήτης.

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι εμφανίζουν ήπια κατακράτηση υγρών εξαιτίας έντονης ζέστης, υψηλής κατανάλωσης αλατιού, ορμονικών διαταραχών, εμμηνορροϊκού κύκλου ή απλά επειδή μένουν ακίνητοι για πολλή ώρα, όπως για παράδειγμα κατά τη διάρκεια μιας αεροπορικής πτήσης.

Τι είναι τα διουρητικά;

Τα διουρητικά είναι ουσίες που βοηθάνε τον οργανισμό να αποβάλει τα περίσσια υγρά και το νάτριο (αλάτι), κάνοντας τα νεφρά να παράγουν περισσότερα ούρα. Υπάρχουν διάφοροι τύποι διουρητικών φαρμάκων, που ουσιαστικά διαφέρουν ως προς τον μηχανισμό και το σημείο δράσης τους.

⇒ Ένας τύπος είναι αυτά που δρουν στο λεγόμενο ανιόν σκέλος της αγκύλης του Henle (πρόκειται για ένα συγκεκριμένο σημείο στα νεφρά), οδηγώντας σε αυξημένη παραγωγή ούρων, μείωση της αρτηριακής πίεσης και αντιμετώπιση οιδηματικών διαταραχών, όπως καρδιακή ανεπάρκεια, νεφρωσικό σύνδρομο και κίρρωση ήπατος.

⇒ Υπάρχουν επίσης τα θειαδιζικά διουρητικά, που βοηθάνε το σώμα να αποβάλει το αλάτι και τα περίσσια υγρά και χορηγούνται κυρίως για την αντιμετώπιση της υπέρτασης και της κατακράτησης. Ωστόσο, η λήψη διουρητικών φαρμάκων μπορεί να επιφέρει ανεπιθύμητες ενέργειες, όπως αίσθημα κόπωσης, μυϊκές κράμπες, πονοκεφάλους, εξάνθημα, αίσθημα δίψας και αφυδάτωση.

Αν υποφέρετε από ήπια κατακράτηση υγρών, τότε μπορείτε να δώσετε λύση με ορισμένα τρόφιμα, ροφήματα και φυτικά εκχυλίσματα που διακρίνονται εδώ και πολλά χρόνια για τις διουρητικές τους ιδιότητες.

  1. Πικραλίδα ή ταραξάκο (Taraxacum officinale)

Το απόσταγμα της πικραλίδας φημίζεται από παλιά για τις διουρητικές του ιδιότητες. Οφείλει τη δράση του στην υψηλή περιεκτικότητά καλίου που έχει το φυτό.

Η πρόσληψη τροφίμων πλούσιων σε κάλιο δίνει σήμα στα νεφρά να αποβάλουν περισσότερο νάτριο και νερό. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς οι περισσότερες σύγχρονες δίαιτες είναι πλούσιες σε νάτριο και φτωχές σε κάλιο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών. Μία έρευνα έδειξε συγκεκριμένα ότι τα άτομα που λάμβαναν συμπλήρωμα πικραλίδας, παρουσίαζαν αυξημένη ποσότητα ούρων πέντε ώρες μετά από τη λήψη του συμπληρώματος.

  1. Εκουιζέτο (Equisetum arvense)

Το εκουιζέτο ή αλλιώς πολυκόμπι χρησιμοποιείται ως διουρητικό βότανο εδώ και πολλά χρόνια και κυκλοφορεί σε μορφή αφεψήματος και κάψουλας. Μία έρευνα σε άντρες έδειξε ότι είναι τόσο αποτελεσματικό όσο η φαρμακευτική ουσία υδροχλωροθειαζίδη. Παρά το ότι θεωρείται σε γενικές γραμμές ασφαλές, δεν συστήνεται για μακροχρόνια χρήση, ειδικά από άτομα με προϋπάρχοντα θέματα υγείας, όπως νεφροπάθεια ή διαβήτη.

  1. Μαΐντανός

Ο μαϊντανός έχει χρησιμοποιηθεί από πολλές παραδοσιακές ιατρικές ως διουρητικό αφέψημα. Πίνοντάς το αρκετές φορές την ημέρα, θα παρατηρήσετε αυξημένη διούρηση.

  1. Ιβίσκος

Ο ιβίσκος ανήκει σε μία οικογένεια φυτών με πανέμορφα και πολύχρωμα άνθη. Το τσάι του ιβίσκου παράγεται από τους κατακόκκινους κάλυκες του φυτού και έχει φαρμακευτικές ιδιότητες. Μπορεί να αντιμετωπίσει την ήπια κατακράτηση υγρών και να ρίξει την αρτηριακή πίεση στα υπερτασικά άτομα.

  1. Άγριο κύμινο

Το άγριο κύμινο είναι ένα ποώδες φυτό με πολύ γευστικούς σπόρους. Χρησιμοποιείται συχνά ως καρύκευμα στη μαγειρική, ειδικά σε τρόφιμα όπως το ψωμί, τα κέικ και τα γλυκά. Τα αρχαία χρόνια, χρησιμοποιούσαν το κύμινο στην Ινδία στο πλαίσιο της αγιουρβεδικής ιατρικής, για να αντιμετωπίσουν τις πεπτικές διαταραχές, τους πονοκεφάλους και την πρωινή αδιαθεσία.

Στη μαροκινή ιατρική, το άγριο κύμινο χρησιμοποιούταν επίσης ως διουρητικό. Μία έρευνα έχει δείξει ότι το αφέψημα του κύμινου μπορεί να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή ούρων για τις επόμενες 24 ώρες.

  1. Μελάνθιον (nigella sativa)

Το μελάνθιον, γνωστό και ως μαύρο κύμινο, χρησιμοποιείται συχνά για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες καθώς έχει διαπιστωθεί ότι έχει ήπια διουρητική δράση. Αυξάνει την παραγωγή ούρων και ρίχνει την αρτηριακή πίεση, όμως θα πρέπει να ληφθεί σε μεγάλη ποσότητα για να μπορέσει κανείς να επωφεληθεί από τις ιδιότητές του. Δεν επαρκεί να προστεθεί ως αρωματικό βότανο στο φαγητό.

  1. Καφές

Ο καφές, το δημοφιλέστερο ίσως ρόφημα, αποτελεί ένα φυσικό διουρητικό χάρη στην περιεκτικότητά του σε καφεΐνη. Οι υψηλές δόσεις καφεΐνης μεταξύ 250-300mg, όσο δηλαδή αντιστοιχεί σε 2-3 φλιτζάνια καφέ, είναι γνωστό ότι αυξάνουν την παραγωγή ούρων. Ένα μόνο φλιτζάνι καφέ είναι σχεδόν απίθανο να δράσει διουρητικά, καθώς δεν περιέχει αρκετή καφεΐνη. Επίσης, σημειώστε ότι αν καταναλώνετε συχνά καφέδες, οι έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να αναπτύξετε ανοχή στις διουρητικές ιδιότητες της καφεΐνης και να μην έχει πια επίδραση σε σας.

  1. Πράσινο και μαύρο τσάι

Τόσο το πράσινο, όσο και το μαύρο τσάι περιέχουν καφεΐνη και τεΐνη και δρουν ως διουρητικά. Επιπλέον, περιέχουν θεοφυλλίνη, μία ουσία που ενισχύει τη διουρητική δράση της καφεΐνης και της τεΐνης. Ωστόσο, όπως ισχύει και στην περίπτωση του καφέ, η συχνή κατανάλωση τσαγιού μπορεί να προκαλέσει ανοχή στις διουρητικές ουσίες του.

Δείτε: Αποτοξίνωση μετά το καλοκαίρι

Άλλοι φυσικοί τρόποι για να μειώσετε την κατακράτηση υγρών

♥ Άσκηση: Η σωματική άσκηση βοηθάει στην αποβολή των περίσσιων υγρών, καθώς αυξάνει την αιματική ροή προς τους ιστούς και εντείνει την εφίδρωση.

♥ Μαγνήσιο: Το μαγνήσιο είναι ένας ηλεκτρολύτης που συμβάλλει στη ρύθμιση της ισορροπίας των υγρών. Τα συμπληρώματα μαγνησίου έχουν αποδειχτεί ότι μειώνουν την κατακράτηση υγρών στις γυναίκες με προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.

♥ Κάλιο: Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κάλιο, όπως η μπανάνα, το κολοκύθι, το μπρόκολο, η πατάτα, το σπανάκι και οι φακές, αυξάνουν την παραγωγή ούρων και μειώνουν τα επίπεδα νατρίου στον οργανισμό, καταπολεμώντας έτσι την κατακράτηση υγρών.

♥ Ενυδάτωση: Ακούγεται οξύμωρο όμως η αφυδάτωση του οργανισμού οδηγεί σε κατακράτηση υγρών. Κρατήστε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο πίνοντας πολύ νερό και καταναλώνοντας φρούτα, λαχανικά και υδατάνθρακες.

Λιγότερο αλάτι: Μία διατροφή πλούσια σε αλάτι έχει ως αποτέλεσμα ο οργανισμός να συγκρατεί νερό.

Στραγγίξτε με ένα αφέψημα σημύδας και φινόκιου

Τα φύλλα της σημύδας αποτελούν μία έξοχη φυσική θεραπεία για την καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών, καθώς δρουν αποτελεσματικά πάνω στο λεμφικό σύστημα. Την ίδια στιγμή, οι σπόροι του φινόκιου έχουν στραγγιστικές ιδιότητες. Η προσθήκη μελισσόχορτου προσδίδει μία υπέροχη γεύση και δρα χαλαρωτικά για τους βλεννογόνους.

Υλικά: 20 γραμ. φύλλα σημύδας, 20 γραμ. σπόροι φινόκιου, 10 γραμ. φύλλα μελισσόχορτου

Εκτέλεση: Βράζετε σε ένα κατσαρολάκι 300 ml νερό. Σβήνετε τη φωτιά και ρίχνετε μέσα στο κατσαρολάκι μία κουταλιά από το μίγμα των αρωματικών βοτάνων, και τα αφήνετε για 7-8 λεπτά. Σουρώνετε το αφέψημα και το πίνετε κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης μέρας.

Σημείωση: Το συγκεκριμένο αφέψημα μπορείτε να το προετοιμάσετε από την προηγούμενη μέρα και να πιείτε τουλάχιστον 3 φλιτζάνια κατά τη διάρκεια της επόμενης. Δεν είναι απαραίτητο να προσθέσετε κάποια γλυκαντική ουσία χάρη στους σπόρους του φινόκιου που έχουν πολύ ευχάριστη γεύση.

Πηγή:: www.naturanrg.grnatura nrg T. 106 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *