fiber foods for weight loss-Φυτικές ίνες: «Σύμμαχος» και στο αδυνάτισμα

Φυτικές ίνες: «Σύμμαχος» και στο αδυνάτισμα

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Δίαιτα & Αδυνάτισμα, Διατροφή

Είναι σε όλους μας γνωστές οι ευεργετικές ιδιότητες της πρόσληψης των φυτικών ινών από τον οργανισμό μας. Μια από τις δράσεις των διαιτητικών ινών, που δεν είναι πολύ γνωστή στο ευρύ κοινό, είναι ότι οι φυτικές ίνες βοηθoύν στην απώλεια βάρους.

Οι λόγοι είναι οι εξής:

 

1. Οι διαιτητικές ίνες μειώνουν το αίσθημα της πείνας. Όταν οι διαλυτές φυτικές ίνες έρχονται σε επαφή με τα υγρά του στομάχου διογκώνονται. Ο  μεγάλος τους όγκος είναι υπεύθυνος για το επερχόμενο αίσθημα του κορεσμού, με αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσληψη τροφής και ενέργειας.

2. Η παρουσία διαλυτών φυτικών ινών καθυστερεί την πέψη στο γαστρεντερικό σωλήνα. Αυτό είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο όταν καταναλώνουμε τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, καθώς οι τροφές αυτές προκαλούν απότομη αύξηση στα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Αυτή η απότομη αύξηση, συχνά δημιουργεί αίσθημα πείνας και επιθυμία για  κατανάλωση τροφής. Όμως, η κατανάλωση διαλυτών φυτικών ινών μειώνει τις μεταγευματικές αποκρίσεις γλυκόζης και ινσουλίνης, μειώνοντας έτσι και το αίσθημα της πείνας.

3. Η κατανάλωση φυτικών ινών διεγείρει  επίσης την έκκριση της χολοκυστοκυνίνης, μιας ορμόνης που δρα σαν παράγοντας κορεσμού, ρυθμίζοντας την κένωση του στομάχου και το αίσθημα του κορεσμού.

Η Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση

 

για τις διαιτητικές ίνες αναλογεί σε 25g για τους ενήλικες και σε 15g για τα παιδιά ηλικίας μεταξύ 5-10 ετών. Οι περισσότεροι από εμάς χρειάζεται να αυξήσουμε κατά 50% την ποσότητα διαιτητικών ινών που λαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας, ώστε να εκπληρώσουμε το στόχο αυτό. Γι’  αυτό το λόγο κυκλοφορούν στο εμπόριο ροφήματα με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βοηθώντας ανθρώπους που δεν τρώνε φρούτα και λαχανικά, να λαμβάνουν έτσι τις απαιτούμενες ημερήσιες ποσότητες φυτικών ινών.

Πηγή: NaturaNrg #06

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *