Γιατί η σκέψη ενός μωρού, πριν την ηλικία των δύο ετών, αποτελείται μόνο από εικόνες και όχι από λέξεις, σε ό,τι αφορά τη χρήση της γλώσσας. Μόνο αφού μάθει να μιλάει, η σκέψη γίνεται ικανή να συνδέσει τους δεσμούς που επιτρέπουν την επαναφορά των αναμνήσεων στο προσυνείδητο.
Οι εικόνες των πρώτων χρόνων, καθότι στερούνται τέτοιων συνδέσμων μεταξύ συνειδητού και προσυνείδητου, καταλήγουν στο ασυνείδητο και δεν είναι ανακτήσιμες, πλην σπάνιων φορών μέσω σύντομων φλας ή ονείρων.