glossophobia-NaturaNrg

Γλωσσοφοβία… πιο πάνω και από το φόβο του θανάτου

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NrgHealth, Άγχος, Προσωπική Ανάπτυξη, Ψυχολογία

 

Η γλωσσοφοβία δεν είναι μια επικίνδυνη ασθένεια ή μια χρόνια πάθηση. Είναι ο ιατρικός όρος για το φόβο της δημόσιας ομιλίας. Οι έρευνες λένε ότι επηρεάζει τους  4 στους 10 ανθρώπους παγκοσμίως. Ο φόβος της δημόσιας ομιλίας αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα φοβία στην Αμερική.

♥της Λίλης Γράψα, Ψυχολόγος

 

Ο ελληνογενής αγγλικός όρος είναι glossophobia και αποδίδεται ως γλωσσοφοβία στα ελληνικά, αν και ο όρος δεν είναι ιδιαίτερα δόκιμος. Δεν είναι ακριβώς γνωστό τι προκαλεί την γλωσσοφοβία. Ενδεχομένως να πρόκειται για το άγχος της αποτυχίας. Γεγονός είναι ότι αφορά πολλά άτομα και μπορεί να εκδηλώνεται από απλή νευρικότητα μέχρι για το ολοκληρωτικό πάγωμα από το φόβο.

Σε μια μεγάλη έρευνα που έγινε, αποδείχθηκε πως ο φόβος που νιώθει κάποιος που καλείται να μιλήσει μπροστά σε κοινό, ταξινομείται πιο πάνω και από το φόβο του θανάτου. Ναι, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ισχύει…

Πράγματι, η ομιλία μπροστά σε κοινό μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα δυσφορίας και άγχους. Αυτά τα συναισθήματα μπορεί να συνοδεύονται με εφίδρωση, ταχυκαρδία, ανεξέλεγκτο τρέμουλο. Και φυσικά το άτομο που πάσχει από γλωσσοφοβία κυριεύεται από μια ανίκητη επιθυμία να τρέξει έξω από το δωμάτιο ή μακριά από την κατάσταση που του προκαλεί τόσο άγχος.

Η γλωσσοφοβία λοιπόν είναι μια κοινωνική φοβία ή αγχώδης διαταραχή. Οι αγχώδεις διαταραχές ξεπερνούν την περιστασιακή ανησυχία ή τη νευρικότητα. Προκαλούν έντονους φόβους επηρεάζοντας την ικανότητά μας να λειτουργούμε δημιουργικά.

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν πάσχουμε από γλωσσοφοβία

Πολλοί άνθρωποι όταν έρχονται αντιμέτωποι με μια δημόσια παρουσίαση ή ομιλία βιώνουν την κλασική αντίδραση που έχει το σώμα μας όταν βρίσκεται αντιμέτωπο με μια απειλή.

Αν και η αντίδραση αυτή του οργανισμού μας λειτούργησε καλά στο παρελθόν όταν οι άνθρωποι έπρεπε να αντιμετωπίσουν επιθέσεις εχθρών και άγριων ​​ζώων, σίγουρα δεν είναι αποτελεσματική σε μια αίθουσα συνεδριάσεων.

Ο εγκέφαλός μας προτρέπει την απελευθέρωση αδρεναλίνης και στεροειδών. Αυτό αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας. Η αρτηριακή μας πίεση και η καρδιακή συχνότητα αυξάνονται, στέλνοντας περισσότερη ροή αίματος στους μύες.

Τα συνήθη συμπτώματα επίσης περιλαμβάνουν:

  • γρήγορος καρδιακός παλμός
  • τρόμος
  • εφίδρωση
  • ναυτία ή εμετό
  •  δύσπνοια ή ζάλη
  • μυϊκή ένταση
  •  τάση φυγής

Διαβάστε ακόμα⇒”Μπορώ”

Γιατί φοβόμαστε, όμως, τόσο πολύ;

Γιατί φοβόμαστε την κριτική των άλλων! Τι θα σκεφτούν, τι θα πουν για εμάς, τι εντύπωση θα σχηματίσουν για το τρόπο που μιλάμε, κι άλλα πολλά, όπως μπορείτε να φανταστείτε…   Αυτό από μόνο του δημιουργεί στρες. Και οι άσχημες εμπειρίες και οι αποτυχημένες προσπάθειες του παρελθόντος σε αποτρέπουν από το να το ξαναεπιχειρήσεις και βρίσκεις χιλιάδες δικαιολογίες για να το αποφύγεις.

Οι δοκιμές που διεξήχθησαν από το National Institute of Mental Health διαπίστωσαν ότι οι εγκέφαλοι των ανθρώπων με κοινωνικό άγχος έχουν αυξημένη ανταπόκριση όταν τους διαβάζονταν αρνητικά σχόλια. Οι πληγείσες περιοχές ήταν εκείνες που ήταν υπεύθυνες για την αυτοαξιολόγηση και τη συναισθηματική επεξεργασία.

Να ξέρετε ότι δύο συναισθήματα θεωρούμε ότι είναι αυτά που μεταδίδονται στο ακροατήριο. Η νευρικότητα και το πάθος! Όπως μεταδίδεται το… χασμουρητό και το γέλιο, κατά αυτόν το τρόπο μεταδίδεται και η νευρικότητα ή το πάθος του ομιλητή.

Βέβαια, ο Mark Twain είπε: “Υπάρχουν δύο τύποι ομιλητών. Εκείνοι που νιώθουν νευρικοί και όσοι είναι ψεύτες. “Το να είσαι λίγο νευρικός είναι φυσιολογικό».

Πώς θα τη διαχειριστείτε

Πολλοί άνθρωποι έχουν ξεπεράσουν τη γλωσσοφοβία με τη βοήθεια της γνωσιακής – συμπεριφοριστικής θεραπείας. Η συνεργασία με έναν ψυχοθεραπευτή μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τη βασική αιτία του άγχους σας. Για παράδειγμα, μπορεί να ανακαλύψετε ότι φοβάστε τη γελοιοποίηση, επειδή γελούσατε ως παιδί. Θα εξερευνήσετε τους φόβους σας και τις σκέψεις που τους συνοδεύουν. Ο θεραπευτής σας μπορεί να σας διδάξει τρόπους να αναμορφώσετε οποιεσδήποτε αρνητικές σκέψεις και να επικεντρωθείτε στα δυνατά σας σημεία.

Ακόμη, δώστε βάση στα παρακάτω πρακτικά σημεία:

-Επαρκής προετοιμασία και πρόβες (π.χ. εξάσκηση μπροστά σε φίλους)

-Μην επιμείνετε στα όποια μικρολαθάκια κατά την ώρα της παρουσίασης

-Περιορίστε την καφεΐνη / το κάπνισμα πριν την παρουσίαση

– Πολλές αργές, βαθιές αναπνοές θα σας βοηθήσουν να ηρεμήσετε αν χρειαστεί.

Πηγή: www.naturanrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *