Αρχική NRGFresh Goji berries τα μούρα της υγείας

Goji berries τα μούρα της υγείας

3987
Goji berries τα μούρα της υγείας

Τα goji berries είναι μικροσκοπικά κόκκινα φρούτα γεμάτα με αντιοξειδωτικά και ισχυρές φαρμακευτικές ιδιότητες. Μια χούφτα goji berries, καθημερινά, στο πρωινό σου με δημητριακά, στο γιαούρτι ή στα smoothies, μπορεί να σου δώσει την ενέργεια που χρειάζεσαι! Goji berries τα μούρα της υγείας

Advertisements

♦ της Μαρίας Γκέκα

Χάρη στην αυξανόμενη δημοτικότητά τους, τα goji berries εμφανίζονται επίσης συχνά σε συμπληρώματα και μείγματα υπερτροφών μαζί με άλλα φρούτα, βότανα και εκχυλίσματα. Επιπλέον, αυτά τα μούρα βρίσκονται συχνά σε αποξηραμένες ή κονιοποιημένες μορφές που προστίθενται σε μια ποικιλία συνταγών. Goji berries τα μούρα της υγείας

Γνωστά για τη γλυκιά, ελαφρώς ξινή γεύση και τη ζωηρή κόκκινη απόχρωσή τους, ο φρέσκος καρπός μοιάζει οπτικά με ντοματίνι, εσωκλείοντας στη σάρκα του κίτρινα σποράκια. Τα μούρα γκότζι ωριμάζουν από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο.

Το goji (Lycium barbarum) που ονομάζεται επίσης wolfberries, με  ιθαγένεια ασιατική. Ανακαλύφθηκε στις κορυφές των Ιμαλαΐων και του Θιβέτ από τους Κινέζους και αναφέρεται στις λαϊκές παραδόσεις από το 2800 π.Χ. Πλέον είναι γνωστό σε όλον τον κόσμο. Τα goji berries χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή κινέζική ιατρική εδώ και χιλιάδες χρόνια χάρη στις περίφημες, ευεργετικές για την υγεία, μοναδικές ιδιότητες που διαθέτουν.

Σύμφωνα με τον Κρατικό Φορέα Ελέγχου Φαρμάκων και Τροφίμων της Κίνας, θεωρούνται ένα από τα 87 συστατικά της Κινέζικης Ιατρικής που χρησιμοποιούνται τόσο ως συμβατικό όσο και ως λειτουργικό τρόφιμο.

Εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών

Έχουν συνδεθεί με πολλά πιθανά οφέλη για την υγεία. Αποτελούν εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων βιταμινών και μετάλλων. Μόλις 5 κουταλιές της σούπας (28 γραμμάρια) αποξηραμένων μούρων goji αποδίδουν:

Θερμίδες: 98
Πρωτεΐνη: 4 γρ.
Λίπος: 0,1 γρ.
Υδατάνθρακες: 21,6 γρ.
Φυτικές ίνες: 3,6 γρ.
Σάκχαρα: 21,8 γρ.
Σίδηρος: 11% της Ημερήσιας Αξίας (DV)
Βιταμίνη Α: 501% της Ημερήσιας Αξίας
Βιταμίνη C: 15% της Ημερήσιας Αξίας

Οφέλη για την υγεία

Όπως βλέπετε, σύμφωνα με τα παραπάνω διατροφικά στοιχεία, ακόμη και μια μικρή μερίδα goji berries είναι «φορτωμένη» με φυτικές ίνες, σίδηρο και βιταμίνες Α και C. Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο που εμπλέκεται στη μεταφορά οξυγόνου και στην παραγωγή υγιών ερυθρών αιμοσφαιρίων. Οι δύο βιταμίνες Α και C παίζουν κεντρικούς ρόλους στη λειτουργία του ανοσοποιητικού και ενεργούν ως αντιοξειδωτικά στο σώμα μας.

Μελέτη in vitro που διενεργήθηκε από Έλληνες επιστήμονες διαπίστωσε ότι η θεραπεία κυττάρων με εκχύλισμα goji berry αύξησε σημαντικά τα επίπεδα αντιοξειδωτικών και μείωσε αρκετούς δείκτες οξειδωτικού στρες.

Διαβάστε επίσης ⇒ Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα η επανάσταση στην όψη της επιδερμίδας σας

Η έρευνα έδειξε ότι η αύξηση της πρόσληψης αντιοξειδωτικών μειώνει τη φλεγμονή και προστατεύει από χρόνιες παθήσεις όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης. Μάλιστα, τα πολυσακχαριδικά συμπλέγματα των goji berries έχουν δοκιμαστεί σε πειραματόζωα με διαβήτη, μειώνοντας τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και παράλληλα ενισχύοντας τους προστατευτικούς αντιοξειδωτικούς μηχανισμούς ορισμένων ενζύμων στο σώμα.

Διαβάστε επίσης ⇒ Αντιοξειδωτικά …με αγάπη για το καλοκαίρι

Ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού

Έχουν χρησιμοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια στην παραδοσιακή ιατρική για να αποτρέψουν ασθένειες και μολύνσεις και φυσικά να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό.

Σύμφωνα με μια μελέτη 30 ημερών σε 60 ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, η κατανάλωση 120 mL χυμού goji berry την ημέρα αύξησε τα επίπεδα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος και βελτίωσε τα γενικά συναισθήματα ευεξίας. Ωστόσο, απαιτούνται πρόσθετες μελέτες.

Διαβάστε επίσης ⇒ Διατροφικό Καλοκαιράκι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη

Προάγουν την υγεία των ματιών

Λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικά όπως η ζεαξανθίνη, βοηθούν στην προστασία των φακών και του αμφιβληστροειδούς των ματιών από βλάβες.

Μια πολλά υποσχόμενη έρευνα δείχνει ότι μπορούν να ενισχύσουν την υγεία των ματιών. Συγκεκριμένα μπορούν να προστατεύσουν από διαταραχές όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας είναι μια προοδευτική πάθηση των ματιών που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια όρασης. Σε μελέτη 90 ημερών σε 150 ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας διαπίστωσε ότι τα συμπληρώματα με goji berries αύξησαν τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα, απέτρεψαν την υπομελάγχρωση της ωχράς κηλίδας και βοήθησε να μαλακώσουν οι εναποθέσεις λιπαρών πρωτεϊνών κάτω από τον αμφιβληστροειδή.
Ομοίως, μια μελέτη σε 114 άτομα με πρώιμη εκφύλιση της ωχράς κηλίδας έδειξε ότι η καθημερινή λήψη συμπληρωμάτων goji berry βελτίωσαν την πυκνότητα της χρωστικής της ωχράς κηλίδας, η οποία μπορεί να προστατεύει από την εξέλιξη της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.

Πώς να τα προσθέσετε στη διατροφή σας

Είναι ευρέως διαθέσιμα σε αποξηραμένη μορφή. Μπορούν εύκολα να προστεθούν με άλλα αποξηραμένα φρούτα σε δημητριακά, γιαούρτι και granola. Επίσης μπορείτε να τα προσθέσετε σε αρτοσκευάσματα όπως μπισκότα, μάφιν, μπράουνις και ψωμιά.
Για να τα μαλακώσετε, δοκιμάστε να μουλιάσετε τα αποξηραμένα μούρα γκότζι για λίγα λεπτά. Αποτελούν μια εξαιρετική προσθήκη σε σάλτσες, smoothies, σούπες κ.α.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν να προτιμάτε πάντα την καλύτερη ποιότητα. Κάποιες πιο φθηνές συσκευασίες μπορεί να έχουν χρησιμοποιήσει σουλφίδια κατά την αποξήρανσή τους. Τα σουλφίδια ενδέχεται να είναι ενίοτε υπεύθυνα για αλλεργικές αντιδράσεις. Τα περισσότερα καταστήματα που πωλούν goji berries, τα διαθέτουν στην αποξηραμένη τους μορφή. Φρέσκα, στην ελληνική αγορά θα δυσκολευτείτε να βρείτε.

Πηγή: Naturanrg128o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροNotAlone OpenAir Έκθεση κατά της έμφυλης βίας
Επόμενο άρθροOPCs Τα σούπερ αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν την υγεία