Αρχική NRGFresh Χλωροφύλλη, η τελευταία τάση της υγιεινής διατροφής

Χλωροφύλλη, η τελευταία τάση της υγιεινής διατροφής

Χλωροφύλλη, η τελευταία τάση της υγιεινής διατροφής

Μπορεί να θυμάστε τη χλωροφύλλη από το μάθημα της βιολογίας ως την πράσινη χρωστική που παράγεται φυσικά από τα φυτά και τα φύκια που τους χαρίζει το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα τους. Σίγουρα όμως δεν υπολογίζατε ότι είναι πολύ σημαντική και για τον άνθρωπο. Διαθέτει θεραπευτικές ιδιότητες, πολύτιμες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά που έχουν τη δυνατότητα να ωφελήσουν το σώμα σας. Χλωροφύλλη, η τελευταία τάση της υγιεινής διατροφής

της Μαρίας Γκέκα

Το πράσινο ελιξίριο της υγείας

Η χλωροφύλλη είναι ένα μόριο, ή ακριβέστερα, μια οικογένεια μορίων που βρίσκονται κυρίως στα φυτά. Σκοπός της είναι να απορροφάει το φως και να χρησιμοποιεί αυτή την ενέργεια ως καύσιμο για τη σημαντικότατη διαδικασία της φωτοσύνθεσης. Η φωτοσύνθεση αποτελεί μια ζωτική διεργασία. Μέσω αυτής οι φωτοσυνθετικοί οργανισμοί, χρησιμοποιώντας φωτεινή ενέργεια, διοξείδιο του άνθρακα και νερό, παράγουν τα απαραίτητα για τη θρέψη τους συστατικά. Χλωροφύλλη, η τελευταία τάση της υγιεινής διατροφής

Το αίμα των φυτών

Η χλωροφύλλη αποτελεί μια πλούσια πηγή φυσικών ορυκτών και θρεπτικών ουσιών: βιταμίνες, πρωτεΐνες, μικρο-θρεπτικές ουσίες και ιχνοστοιχεία. Η δρ. Ανν Γουίγκμορ, η πρώτη μετά τον Ιπποκράτη που υποστήριξε ότι η τροφή μπορεί να γίνει το φάρμακό μας, περιέγραψε τη χλωροφύλλη ως το πράσινο ελιξίριο της χλόης και των βοτάνων. Κάθε τι φυτικό έχει την τάση να απορροφάει νερό, μέταλλα και αέρια από το έδαφος και τον αέρα. Μέσω της φωτοσύνθεσης τα μετατρέπει σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και ενέργεια. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά που αποθηκεύονται στα φυτά είναι πολύτιμα για τον άνθρωπο. Χλωροφύλλη, η τελευταία τάση της υγιεινής διατροφής

Η χλωροφύλλη είναι ένας σπουδαίος αλκαλοποιητής, ένα φυσικό αντιοξειδωτικό που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, καθαρίζει το πεπτικό, αποτοξινώνει το αίμα, προλαμβάνει πολλές ασθένειες.

Η δομή της χλωροφύλλης 

Η δομή του μορίου της χλωροφύλλης είναι αρκετά παρόμοια με εκείνη των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η βασική διαφορά είναι ότι τα ερυθροκύτταρα περιέχουν ένα άτομο σιδήρου στο κέντρο της δομής τους, ενώ η χλωροφύλλη περιέχει μαγνήσιο. Όταν τα πράσινα λαχανικά μαγειρεύονται ή εκτίθενται σε υψηλή θερμοκρασία, το μαγνήσιο αφαιρείται. Αυτό προκαλεί την αποικοδόμηση της χλωροφύλλης και ως εκ τούτου την αλλαγή και του χρώματος των λαχανικών από το φωτεινό πράσινο σε πιο σκούρο πράσινο.

Πώς μπορώ να λάβω χλωροφύλλη; 

Μπορείτε να πάρετε χλωροφύλλη από φυτά ή συμπληρώματα. Αν και τα συμπληρώματα μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικά. Αυτό συμβαίνει επειδή η χλωροφύλλη μπορεί να μην επιβιώσει στην πέψη για αρκετό χρόνο ώστε να απορροφηθεί. Τα συμπληρώματα χλωροφύλλης είναι στην πραγματικότητα χλωροφυλλίνη, η οποία περιέχει χαλκό αντί μαγνησίου. Όταν λαμβάνονται δόσεις χλωροφυλλίνης, ο χαλκός μπορεί να ανιχνευθεί στο πλάσμα.  Πράγμα που σημαίνει ότι έχει συμβεί απορρόφηση. Ευτυχώς, έχει παρόμοιες ιδιότητες με τη χλωροφύλλη.

Η κατανάλωση της υγρής χλωροφύλλης πριν ή μετά από μία προπόνηση μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση των μυών. Λόγω της αντιοξειδωτικής δράσης που έχει, καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που μπορεί να επηρεάσουν την διαδικασία της αποκατάστασης.

Η υγρή χλωροφύλλη είναι ένα συμπλήρωμα διατροφής που συνδέεται με τη βελτίωση της ανοσοποιητικής λειτουργίας και των γαστρεντερικών διαταραχών. Επίσης συνδέεται με την αποτοξίνωση του αίματος και του πεπτικού, συμπεριλαμβανομένης της εξάλειψης της κακής οσμής του σώματος. Την καταπολέμησης των βακτηρίων και των ερεθιστικών παραγόντων που δημιουργούν ακμή και άλλα προβλήματα στο δέρμα και στην πρόληψη του καρκίνου.

Διαβάστε επίσης ⇒ Μακροβιοτική: Βρίσκοντας ξανά τη χαμένη ισορροπία

5 Οφέλη της χλωροφύλλης

Θεραπεία του δέρματος

Πρόσφατα, η υγρή χλωροφύλλη έχει επιβεβαιωθεί επιστημονικά ότι αποτελεί πραγματικά μια αποτελεσματική θεραπεία για την ακμή. Δεδομένου ότι τα σημάδια της ακμής προέρχονται από τη φλεγμονή του πόρου, η χλωροφύλλη φαίνεται να βοηθά στην ανακούφιση των εξάρσεων και του ερεθισμού της επιδερμίδας χάρη στον υψηλό αριθμό αντιοξειδωτικών. Η χλωροφυλλίνη έχει δείξει αποτελέσματα στη μείωση της φλεγμονής και της βακτηριακής ανάπτυξης σε δερματικές πληγές. Μια ανασκόπηση ερευνών του 2008 περιελάμβανε αρκετές μελέτες για αλοιφές που περιέχουν παπαΐνη-ουρία-χλωροφυλλίνη.

Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική και για άλλες δερματικές παθήσεις. Αυτό ποδεικνύεται από τα αποτελέσματα δύο πιλοτικών μελετών. Πιλοτική μελέτη του 2015, σε 10 άτομα με ακμή και μεγάλους πόρους παρατήρησε βελτίωση του δέρματος όταν χρησιμοποιήθηκε τοπική γέλη χλωροφυλλίνης για 3 εβδομάδες. Μία άλλη πιλοτική μελέτη, διαπίστωσε ότι η χρήση τοπικής χλωροφυλλίνης για 8 εβδομάδες βελτίωσε το δέρμα που έχει υποστεί ζημιά στον ήλιο.

Τα τελευταία χρόνια, τα εργαστήρια δερμοκαλλυντικών προϊόντων έχουν προσθέσει διάφορα συστατικά στην υγρή χλωροφύλλη για να συνδυάσουν τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της με άλλα χρήσιμα πρόσθετα. Πολλά επίσης προϊόντα καλλυντικών συνδυάζουν κι άλλα φυσικά συστατικά. Σπιρουλίνα, τσάι matcha και καρύδα είναι μερικά από αυτά, για να παρέχουν μια ακόμη πιο ισχυρή, καταπραϋντική ωφέλεια στο ακνεϊκό δέρμα.

Ισχυρό τονωτικό του αίματος

Η υγρή χλωροφύλλη μπορεί να τονώσει το αίμα σας βελτιώνοντας την ποιότητα των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Μια μελέτη του 2004 έδειξε ότι το σιταρόχορτο, το οποίο περιέχει περίπου 70% χλωροφύλλη, μείωσε τον αριθμό των μεταγγίσεων αίματος που απαιτούνται σε άτομα με θαλασσαιμία. Ωστόσο, ο Δρ. Chris Reynolds, κλινικός εμπειρογνώμονας, πιστεύει ότι τα οφέλη πιθανότατα να προήλθαν από το ίδιο το σιταρόχορτο και όχι από τη χλωροφύλλη.

Αποτοξίνωση και καρκίνος

Οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση της χλωροφύλλης και της χλωροφυλλίνης στον καρκίνο. Μελέτη σε ζώα διαπίστωσε ότι, ανάλογα με τη δόση, η χλωροφύλλη μείωσε την επίπτωση των όγκων του ήπατος κατά 29 έως 63% και των όγκων του στομάχου κατά 24 έως 45%. ‘Αλλη πολύ πρόσφατη μελέτη του 2018, αξιολόγησε την επίδραση της χλωροφύλλης στην ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων του παγκρέατος. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η λήψη χλωροφύλλης από το στόμα καθημερινά μείωσε σημαντικά το μέγεθος του όγκου σε ποντίκια που είχαν μεταμοσχευτεί με ανθρώπινα καρκινικά κύτταρα του παγκρέατος.

Κι ενώ τα αποτελέσματα των μελετών σε ζώα είναι εξαιρετικά υποσχόμενα, υπήρξαν πρόσφατα δοκιμές και σε ανθρώπους. Μια μικρή μελέτη τεσσάρων εθελοντών διαπίστωσε ότι η χλωροφύλλη μπορεί να περιορίσει την προσλαμβανόμενη αφλατοξίνη. Είναι μια ένωση που είναι γνωστό ότι προκαλεί καρκίνο.

Το εύρημα αυτό συμφωνεί με μια παλιά μελέτη από την Κίνα, όπου η κατανάλωση χλωροφυλλίνης σε κάθε γεύμα οδήγησε σε μείωση 55% στους βιοδείκτες αφλατοξίνης σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο.
Σήμερα σχεδιάζονται δοκιμές για να εξεταστεί πώς μια πλούσια σε χλωροφύλλη δίαιτα μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Μια τέτοια δίαιτα θα συνεπαγόταν αύξηση της πρόσληψης φυλλωδών λαχανικών (σπανάκι, μαϊντανός).

Απώλεια βάρους

Ένας από τους πιο δημοφιλείς ισχυρισμούς που σχετίζονται με την υγρή χλωροφύλλη είναι η υποστήριξη απώλειας βάρους. Ωστόσο, η έρευνα για αυτό το θέμα είναι προς το παρόν πολύ περιορισμένη.

Σε μελέτη του 2014 στην οποία συμμετείχαν 38 γυναίκες διαπίστωσε ότι εκείνες που έλαβαν ένα συμπλήρωμα χλωροφύλλης, μία φορά την ημέρα είχαν μεγαλύτερη απώλεια βάρους από μια ομάδα που δεν έλαβε το συμπλήρωμα. Οι ερευνητές είδαν επίσης ότι το συμπλήρωμα μείωσε τα επιβλαβή επίπεδα χοληστερόλης.

Φυσικό αποσμητικό

Χρησιμοποιείται από τη δεκαετία του 1940 για την εξουδετέρωση ορισμένων οσμών. Ωστόσο, μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η χλωροφύλλη και γενικά τα φυτικά σκευάσματα αντικαταστάθηκαν από χημικά που δρουν ταχύτερα. Όμως, σε μια πιο πρόσφατη μελέτη ατόμων με τριμεθυλαμινοουρία, μια κατάσταση που προκαλεί μια άσχημη οσμή, διαπιστώθηκε ότι η χλωροφυλλίνη μείωσε σημαντικά την ποσότητα των τριμεθυλαμινών.

Διαβάστε επίσης ⇒ Κόκκινα φύκια. Φυσική ενίσχυση ανοσοποιητικού

Υπάρχουν παρενέργειες;

Η φυσική χλωροφύλλη και η χλωροφυλλίνη είναι γνωστό ότι δεν είναι τοξικές. Υπάρχουν όμως μερικές πιθανές παρενέργειες, που έχουν κατά καιρούς παρουσιαστεί. Για παράδειγμα, πεπτικές διαταραχές (διάρροια) αλλά κνησμός ή κάψιμο, όταν εφαρμόζεται τοπικά.Οι ερευνητές δεν έχουν μελετήσει τα αποτελέσματα της λήψης χλωροφύλλης σε έγκυες ή θηλάζουσες γυναίκες.

Συμπέρασμα

Είναι εξαιρετικά ωφέλιμο να συμπεριλάβετε τη χλωροφύλλη στη διατροφή σας. Αυτό μπορεί να γίνει αυξάνοντας την πρόσληψη λαχανικών όπως σπανάκι, μαϊντανό και ρόκα.

Τα συμπληρώματα διατίθενται ευρέως σε καταστήματα υγιεινής διατροφής και φαρμακεία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η μέση δόση συμπληρωμάτων χλωροφυλλίνης είναι μεταξύ 100 και 300 χιλιοστόγραμμα (mg) ημερησίως σε τρεις διαιρεμένες δόσεις. Επίσης, οι δόσεις δεν ρυθμίζονται και ποικίλλουν. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να αποφασίσετε εάν τα χρειάζεστε και ποια δόση είναι κατάλληλη για εσάς.

Μερικοί άνθρωποι ενσωματώνουν τη χλωροφύλλη στη διατροφή τους προσθέτοντας τα στις συνταγές. Μπορείτε να την προσθέσετε σε χυμούς, smoothies ή σάλτσες.

Διαβάστε επίσης ⇒ Χυμό ή Smoothie; Τι να προτιμήσω; Ποιο είναι το καλύτερο για μένα;

Πάντα να μιλάτε στο γιατρό σας προτού πάρετε χλωροφύλλη, βότανα ή συμπληρώματα. Μπορεί να προκαλέσουν ανεπιθύμητα συμπτώματα. Ειδικά εάν παίρνετε ήδη φάρμακα ή έχετε ανησυχίες για την υγεία σας.

Πηγή: Naturanrg#121owww.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΣαλάτες, αγαπούν το καλοκαίρι!
Επόμενο άρθροΧάσε τα κιλά των διακοπών με Spiroulina PLATENSIS!