NRGFreshHλεκτρολύτες: Το κλειδί για τη βέλτιστη ενυδάτωση και υγεία

Hλεκτρολύτες: Το κλειδί για τη βέλτιστη ενυδάτωση και υγεία

 

Hλεκτρολύτες: Το κλειδί για τη βέλτιστη ενυδάτωση και υγεία Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητα μέταλλα που παίζουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της σωστής ενυδάτωσης και την υποστήριξη διαφόρων φυσιολογικών διεργασιών στο σώμα. Οι κύριοι ηλεκτρολύτες περιλαμβάνουν νάτριο, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, χλώριο και φώσφορο.

Της Μαρλέν Σταματοπούλου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MsC Διαχείριση του Στρες και Προαγωγή της υγείας, Ιατρική Σχολή Αθηνών

Πότε και ποιος χρειάζεται ηλεκτρολύτες;

Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητοι για όλους, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένες καταστάσεις και άτομα που μπορεί να έχουν υψηλότερες ανάγκες.

Έντονη σωματική δραστηριότητα και παρατεταμένη άσκηση

Full ενέργεια με Spiroulina PLATENSIS
 

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι ηλεκτρολύτες χάνονται μέσω του ιδρώτα. Το νάτριο, το κάλιο και το χλώριο είναι οι κύριοι ηλεκτρολύτες που χάνονται. Η αναπλήρωση αυτών των ηλεκτρολυτών είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της σωστής ενυδάτωσης και την υποστήριξη της βέλτιστης μυϊκής λειτουργίας. Οι αθλητές, οι λάτρεις της φυσικής δραστηριότητας και τα άτομα που συμμετέχουν σε αυστηρές προπονήσεις μπορεί να χρειαστούν επιπλέον ηλεκτρολύτες για να αντικαταστήσουν ό,τι χάνεται κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Ζεστό και υγρό περιβάλλον

Σε ζεστά και υγρά κλίματα, το σώμα ιδρώνει περισσότερο για να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του. Αυτό οδηγεί σε αυξημένη απώλεια ηλεκτρολυτών μέσω του ιδρώτα. Τα άτομα που ζουν ή εργάζονται σε τέτοια περιβάλλοντα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη διατήρηση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών με την αναπλήρωση των χαμένων μετάλλων.

Ασθένειες με απώλεια υγρών

Ορισμένες ασθένειες και συμπτώματά τους, όπως έμετος, διάρροια ή πυρετός, μπορεί να προκαλέσουν σημαντική απώλεια υγρών και ανισορροπία ηλεκτρολυτών. Η αναπλήρωση κρίνεται απαραίτητη σε αυτές τις καταστάσεις για την αποκατάσταση της ενυδάτωσης και την πρόληψη επιπλοκών.

Άτομα με Ειδικές Καταστάσεις Υγείας

Ορισμένες ιατρικές παθήσεις, όπως διαταραχές των νεφρών, γαστρεντερικές διαταραχές και ορμονικές ανισορροπίες, μπορεί να επηρεάσουν την ισορροπία των ηλεκτρολυτών. Με τη βοήθεια ενός επαγγελματία υγείας θα πρέπει να παρακολουθούν και να εξασφαλίσουν τα επαρκή επίπεδα ηλεκτρολυτών.

Ηλικιωμένοι

Η γήρανση μπορεί να επηρεάσει τη διατήρηση της ισορροπία των ηλεκτρολυτών. Οι ηλικιωμένοι μπορεί να εμφανίσουν μειωμένη αίσθηση δίψας, μειωμένη νεφρική λειτουργία και μεταβαλλόμενα επίπεδα ορμονών, τα οποία μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο αφυδάτωσης και ανισορροπίας ηλεκτρολυτών. Η επαρκής ενυδάτωση και η πρόσληψη ηλεκτρολυτών είναι απαραίτητες για τους ηλικιωμένους για την υποστήριξη της συνολικής υγείας.

Διατροφικές πηγές ηλεκτρολυτών

banana
 

Οι ηλεκτρολύτες μπορούν να ληφθούν από διάφορες πηγές τροφίμων. Το νάτριο είναι άφθονο στο επιτραπέζιο αλάτι, στα επεξεργασμένα τρόφιμα και στα καρυκεύματα. Το κάλιο μπορεί να βρεθεί στις μπανάνες, τις πατάτες, τα φυλλώδη χόρτα και το αβοκάντο. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα ενισχυμένα φυτικά γάλατα και τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά είναι καλές πηγές ασβεστίου. Το μαγνήσιο βρίσκεται σε ξηρούς καρπούς, σπόρους, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως. Το χλώριο υπάρχει στο αλάτι, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και ορισμένα λαχανικά. Το φωσφορικό άλας μπορεί να ληφθεί από γαλακτοκομικά προϊόντα, κρέας και δημητριακά ολικής αλέσεως. Μια καλά ισορροπημένη διατροφή, λοιπόν, που περιλαμβάνει μια ποικιλία από ολόκληρα τρόφιμα μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη των αναγκών σε ηλεκτρολύτες.

Μπορούν να καλυφθούν όλες οι ανάγκες μας διατροφικά;

Ενώ είναι δυνατό να ληφθούν ηλεκτρολύτες από διατροφικές πηγές, ορισμένες καταστάσεις μπορεί να δικαιολογούν τη λήψη συμπληρωμάτων. Η έντονη σωματική δραστηριότητα, η παρατεταμένη άσκηση, η υπερβολική εφίδρωση και συγκεκριμένες συνθήκες υγείας μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένες απαιτήσεις σε ηλεκτρολύτες. Τα συμπληρώματα ηλεκτρολυτών βοηθούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας, στην πρόληψη της αφυδάτωσης και στην υποστήριξη των βέλτιστων σωματικών λειτουργιών, ειδικά όταν οι απαιτήσεις υπερβαίνουν τη διατροφική πρόσληψη.

Τύποι συμπληρωμάτων και πλεονεκτήματα των καψουλών ηλεκτρολυτών

Τα συμπληρώματα ηλεκτρολυτών είναι διαθέσιμα σε διάφορες μορφές, όπως σκόνες, υγρά, αναβράζοντα δισκία και κάψουλες. Μεταξύ αυτών των επιλογών, οι κάψουλες ηλεκτρολυτών προσφέρουν μοναδικά πλεονεκτήματα. Οι κάψουλες συνήθως παρέχουν υψηλότερη συγκέντρωση ηλεκτρολυτών σε συμπαγή και βολική μορφή. Αυτό επιτρέπει την ακριβή δοσολογία και την ευκολία κατανάλωσης, ακόμη και εν κινήσει. Οι κάψουλες ηλεκτρολυτών συχνά δεν περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά, γεύσεις ή συντηρητικά που βρίσκονται συνήθως σε άλλες μορφές, γεγονός που τις καθιστά κατάλληλες για άτομα με διατροφικούς περιορισμούς ή όσους αναζητούν ένα πιο φυσικό συμπλήρωμα.

Διαβάστε ακόμα ⇒ Ενυδάτωση: νερό νεράκι για το σωματάκι

Η διαδικασία ενθυλάκωσης, βοηθά στην προστασία των ηλεκτρολυτών από την υποβάθμιση της ποιότητας και διασφαλίζει τη σταθερότητά τους με την πάροδο του χρόνου, για τη διατήρηση της ισχύος και της αποτελεσματικότητας του συμπληρώματος. Επιπλέον, οι κάψουλες μπορούν εύκολα να καταποθούν με ελάχιστο νερό, εξαλείφοντας την ανάγκη διάλυσης δισκίων ή ανάμειξης σκονών. Αυτό τους δίνει ένα ακόμα πλεονέκτημα σε σχέση με τα άλλα σκευάσματα, αφού δεν προκαλούν συχνοουρία και πρηξίματα λόγω μεγαλύτερης κατανάλωσης νερού.

Συμπερασματικά, οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητοι για όλους, για τη διατήρηση της σωστής ενυδάτωσης και την υποστήριξη διαφόρων φυσιολογικών λειτουργιών. Σε ορισμένες καταστάσεις οι διατροφικές πηγές δεν επαρκούν και χρειάζεται η χρήση συμπληρωμάτων. Οι κάψουλες προσφέρουν ξεχωριστά πλεονεκτήματα, όπως ακριβή δοσολογία, ευκολία, σταθερότητα και καταλληλόλητα για διατροφικούς περιορισμούς. Οι ατομικές ανάγκες σε ηλεκτρολύτες μπορεί να ποικίλλουν και η διαβούλευση με έναν επαγγελματία υγείας μπορεί να παρέχει εξατομικευμένη καθοδήγηση.

 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία

  1. Hew-Butler, T., et al. (2018). Exercise-associated hyponatremia: 2017 update. Frontiers in Medicine, 4, 21. doi: 10.3389/fmed.2017.00021
  2. Maughan, R. J., et al. (2015). Fluid and electrolyte intake and loss in elite soccer players during training. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 25(4), 354-362. doi: 10.1123/ijsnem.2014-0209
  3. Shirreffs, S. M., & Sawka, M. N. (2011). Fluid and electrolyte needs for training, competition, and recovery. Journal of Sports Sciences, 29(sup1), S39-S46. doi: 10.1080/02640414.2011.614269
  4. Guelinckx, I., et al. (2016). Contribution of water from food and fluids to total water intake: Analysis of a French and UK population surveys. Nutrients, 8(10), 630. doi: 10.3390/nu8100630
  5. Casa, D. J., et al. (2000). National Athletic Trainers’ Association position statement: Fluid replacement for athletes. Journal of Athletic Training, 35(2), 212-224.

Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, 116(3), 501-528. doi: 10.1016/j.jand.2015.1

ΠΗΓΗ : naturanrg 134ο www. naturanrg.gr

Εγγραφείτε σήμερα!

Αποκτήστε απεριόριστη πρόσβαση στο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Περιεχόμενό μας

NaturaBUZZ

- Advertisement -

Νεα

Δείτε Επίσης

Contact to Listing Owner

Captcha Code