thermometro-koritsi-idroni-vector-ipotasi

Υπόταση, η θερμοκρασία ανεβαίνει, η πίεση πέφτει

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ασθένειες & Θεραπείες, Υγεία

Πολύ συχνά συμβαίνει σε όλους όταν σηκωνόμαστε απότομα από μια καρέκλα να αισθανόμαστε σκοτοδίνη και ζάλη. Άλλες φορές πάλι, λόγω της ζέστης, της ορθοστασίας ή άλλων λόγων αισθανόμαστε έντονη τάση λιποθυμίας. Τότε μιλάμε για υπόταση.

♥ της Στέλλας Μπανούση

Ζάλη, αδυναμία, κόπωση, τάση για λιποθυμία και συσκότιση όρασης, είναι τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της υπότασης που ταλαιπωρεί χιλιάδες ανθρώπους. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι και η θερμοκρασία ανεβαίνει, η κατάσταση μάλλον επιδεινώνεται. Αναγνωρίστε λοιπόν τα συμπτώματα και αντιμετωπίστε την με αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες και τη βοήθεια της φύσης.   

 Τι είναι υπόταση

Η υπόταση είναι ο κλινικός όρος που υποδηλώνει τη χαμηλή αρτηριακή πίεση του αίματος. Οι τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές των ειδικών προσδιορίζουν την φυσιολογική αρτηριακή πίεση, στις τιμές έως και 120/80 mm Hg. Αυτό σημαίνει ένδειξη 120 και κάτω για την συστολική πίεση και 80 και κάτω για την διαστολική πίεση.

Βέβαια, ο κάθε οργανισμός λειτουργεί διαφορετικά. Έτσι, αυτό που θεωρείται χαμηλή πίεση του αίματος για τον ένα μπορεί να είναι φυσιολογική κατάσταση για τον άλλο. Οι περισσότεροι γιατροί θεωρούν ότι η αρτηριακή πίεση είναι πολύ χαμηλή, μόνο εάν προκαλεί εμφανή συμπτώματα. Ομιλούμε λοιπόν για χαμηλή πίεση του αίματος όταν πέφτει κάτω από τα 90 mm Hg συστολικής πίεσης και τα 60 mm Hg διαστολικής πίεσης.

Μια ξαφνική πτώση της αρτηριακής πίεσης μπορεί να είναι επικίνδυνη. Μια αλλαγή σε επίπεδο μόλις 20 mm Hg (π.χ. από 110 σε 90 mm Hg συστολικής πίεσης) μπορεί να προκαλέσει ζάλη και λιποθυμία, επειδή ο εγκέφαλος δεν λαμβάνει αρκετό αίμα.

gineka-zalizete-ipotasiΣυμπτώματα

Τα συμπτώματα της υπότασης είναι τα εξής:

  • Ζάλη
  • Ταχυκαρδία
  • Ωχρότητα δέρματος
  • Κρύα άκρα σε συνδυασμό με έκκριση ιδρώτα
  • Αδυναμία
  • Λιποθυμία
  • Θολή όραση

Αίτια

Μπορεί να προκληθεί από:
  • Έλλειψη σιδήρου
  • Χαμηλό αιματοκρίτη και απώλεια αίματος
  • Αφυδάτωση (που συνήθως προκαλείται από πυρετό, διάρροιες, εμέτους, κατάχρηση διουρητικών και μειωμένη πρόσληψη υγρών), ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει αδυναμία, ζάλη και κούραση).
  • Υποθυρεοειδισμό
  • Ορθοστασία (ορθοστατική υπόταση)
  • Έλλειψη Β12 ή/και φυλλικού οξέος με συνοδό αναιμία
  • Επινεφριδική ανεπάρκεια (χαμηλή κορτιζόλη ορού στις εξετάσεις αίματος)
  • Φαρμακευτική αγωγή. Τα φάρμακα περιλαμβάνουν αντιυπερτασικά, φάρμακα για νόσο του Parkinson, τρικυκλικά αντικαταθλιπτικά κτλ.
  • Παρατεταμένη κατάκλιση
  • Εγκυμοσύνη. Είναι σύνηθες να πέφτει η πίεση τις πρώτες 24 εβδομάδες της εγκυμοσύνης
  • Καρδιακές αιτίες όπως βραδυκαρδία, αρρυθμίες ή καρδιακή ανεπάρκεια
  • Έλλειψη τροφής. Παρατηρείται συχνά σε ευπαθείς ομάδες, όπως οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά και οι έφηβοι.
  • Αλκοόλ, γιατί συμβάλλει στη διαστολή των αγγείων
  • Παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο, όπως η ηλιοθεραπεία, το περπάτημα στους δρόμους της πόλης τις ημέρες του καύσωνα
  • Άλλες αιτίες

metrisi-piesis-andras

Αντιμετώπιση της υπότασης

Η αντιμετώπιση της υπότασης τις περισσότερες φορές γίνεται με απλές αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής.

Υγρά

Ενδεικτικά, θα πρέπει να αυξηθεί η κατανάλωση υγρών, όπως νερού και ισοτονικών ροφημάτων που περιέχουν ηλεκτρολύτες όπως νάτριο και κάλιο. Ο διατροφικός μύθος ότι η πορτοκαλάδα ανεβάζει την αρτηριακή πίεση, δεν ισχύει, παρά μόνο αν την καταναλώσουμε σε μεγάλες ποσότητες αντί για νερό.

δείτε ακόμα⇒ Νερό καρύδας: το καλοκαιρινό, ενεργειακό ποτό σου!

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C που περιέχεται στα εσπεριδοειδή, είναι αντιοξειδωτική βιταμίνη, που βοηθά στην καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Ακόμα, περιέχει αρκετή ποσότητα καλίου, που ως  φυσικό διουρητικό, βοηθά στην πτώση της αρτηριακής πίεσης.

Μικρά γεύματα

Θα πρέπει να καταναλώνονται μικρά, χαμηλά σε υδατάνθρακες γεύματα, ειδικά από άτομα με μεταγευματική υπόταση.

Αλάτι

Ακόμα, θα πρέπει να αυξηθεί η κατανάλωση αλατιού με τη σύμφωνη πάντα γνώμη του θεράποντος ιατρού και να γίνει περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ.

Σωματική άσκηση

Επίσης, η ήπια συστηματική άσκηση φαίνεται να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της υπότασης, προάγοντας το συνολικό αγγειακό τόνο και μειώνοντας τη φλεβική συγκέντρωση.

Tips

  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με καλό πρωινό και καφέ!!
  • Το πρωί όταν ξυπνάτε να παίρνετε πάντα ένα καλό πρωινό και να πίνετε καφέ. Ένα ποτήρι φρέσκου χυμού μαζί με δημητριακά σε συνδυασμό με τη δράση της καφεΐνης, συμβάλλει στην καλή κυκλοφορία του αίματος και μειώνει την ορθοστατική υπόταση.
  • Αποφύγετε τις απότομες κινήσεις όταν σηκώνεστε από το κρεβάτι
  • Προτιμάτε να ξαπλώνετε ανάσκελα με τα πόδια σε ελαφρά ψηλότερη θέση από το κεφάλι, έτσι ώστε να κυκλοφορεί το αίμα καλύτερα.
  • Φτιάξτε ένα τσάι με φασκόμηλο. Είναι ένα βότανο που βοηθάει σε περιπτώσεις χαμηλής πίεσης.

Πηγή: www.naturanrg.gr, naturanrg 106

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *