Jackfruit Γνωρίστε το νόστιμο, εξωτικό, γλυκό φρούτο

Jackfruit Γνωρίστε το νόστιμο, εξωτικό, γλυκό φρούτο

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Super foods, Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Το Jackfruit είναι ένα γλυκό, νόστιμο, εξωτικό φρούτο, γεμάτο με απίστευτα θρεπτικά συστατικά και οφέλη. Αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών, μετάλλων, φυτοθρεπτικών συστατικών, υδατανθράκων, ηλεκτρολυτών, ινών, λιπών και πρωτεϊνών. Αυτός ο τεράστιος καρπός είναι μια πλήρης τροφή, που θα σας δώσει ενέργεια, αλλά όχι χοληστερόλη ή κορεσμένα λίπη.

της Γκέκας Μαρία

Το Jackfruit περιέχει μια ποικιλία αντιοξειδωτικών που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της εμφάνισης αρκετών χρόνιων παθήσεων, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης.

Γιατί θα πρέπει να το δοκιμάσετε;

Kάτω από το σκληρό περίβλημα του jackfruit, κρύβεται λένε η λύση κατά της πείνας των φτωχών λαών της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, αφού ένα μόνο jackfruit μπορεί να καλύψει τις θρεπτικές ανάγκες ενός γεύματος για μία οικογένεια.

Που ευδοκιμεί;

Το jackfruit  ευδοκιμεί στις τροπικές περιοχές της Νότιας Ασίας και της  Λατινικής Αμερικής και ζυγίζει από 30 έως 50 κιλά. Kάθε δέντρο μπορεί να παράξει μέχρι και 150 φρούτα. Το πράσινο αυτό φρούτο, γνωστό ως «το φρούτο του φτωχού» είναι το εθνικό φρούτο του Μπανγκλαντές. Μπορεί να καταναλωθεί ωμό ή μαγειρεμένο και να χρησιμοποιηθεί για εκτροφή ζώων, ενώ ο κορμός του συνιστά πρώτη ύλη για την παραγωγή βαφών, ξυλείας και λάτεξ.

Το εσωτερικό του jackfruit θα σας εκπλήξει: με μια ελαφριά μυρωδιά κρεμμυδιού, χυμό με κολλώδη υφή και σπόρους με γεύση ανάμεσα σε αχλάδι και ανανά. Όταν μαγειρευτεί αποκτά μια περίεργη γεύση που μοιάζει με αυτή του χοιρινού κρέατος.

Περιέχει εκατοντάδες σπόρους οι οποίοι είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, σίδηρο, κάλιο κι ασβέστιο, κάνοντας τους επιστήμονες  να μιλάνε για ένα θαύμα της φύσης που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Οι βίγκαν και οι χορτοφάγοι χρησιμοποιούν συχνά αυτό το φρούτο ως υποκατάστατο κρέατος, λόγω της υφής και της γεύσης του όταν μαγειρεύεται. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε γλυκά και αλμυρά πιάτα. Στο διαδίκτυο θα βρείτε πλέον πλήθος συνταγών.

Παρόλο που είναι τροπικό φρούτο, γίνεται όλο και ευρύτερα διαθέσιμο σε όλα τα μέρη του κόσμου. Είναι στην εποχή του κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Γιατί να βάλετε το  Jackfruit στη διατροφή σας

Διαθέτει ένα εντυπωσιακό διατροφικό προφίλ, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Προσδίδει μέτρια ποσότητα θερμίδων, παρέχοντας 155 σε μία μερίδα (165 γραμμάρια). Περίπου το 92% των θερμίδων προέρχεται από υδατάνθρακες, ενώ το υπόλοιπο από πρωτεΐνες και λίγη ποσότητα λίπους. Επιπλέον,  περιέχει περίπου όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεστε, καθώς και μια αξιόλογη ποσότητα φυτικών ινών.

Μια μερίδα 165 γραμ. του εν λόγω φρούτου παρέχει τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά:

Θερμίδες: 155

Υδατάνθρακες: 40 γραμμάρια

Ίνες: 3 γραμμάρια

Πρωτεΐνη: 3 γραμμάρια

Βιταμίνη Α: 10% της ΣΗΔ/RDA*

Βιταμίνη C: 18% της ΣΗΔ/RDA*

Ριβοφλαβίνη: 11% της ΣΗΔ/RDA*

Μαγνήσιο: 15% της ΣΗΔ/RDA*

Κάλιο: 14% της ΣΗΔ/RDA*

Χαλκός: 15% της ΣΗΔ/RDA*

Μαγγάνιο: 16% της ΣΗΔ/RDA*

*Συνιστώμενης Ημερήσιας Δόσης

Αυτό που κάνει τα jackfruits να υπερτερούν από άλλα φρούτα είναι η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Παρέχει περισσότερα από 3 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι, σε σύγκριση με 0-1 γραμμάρια σε άλλους παρόμοιους τύπους φρούτων, όπως τα μήλα ή τα μάνγκο.

Σύμμαχος στη ρύθμιση του σακχάρου

Το jackfruit έχει πολλές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος. Διαθέτει ένα αρκετά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI). Είναι ο δείκτης  για το πόσο γρήγορα το σάκχαρο του αίματός σας αυξάνεται αφού τρώτε ένα φαγητό. Αυτό έχει οφείλεται  στην καλή περιεκτικότητα των φυτικών ινών, των πρωτεϊνών καθώς και των αντιοξειδωτικών που διαθέτει.

Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Eίναι πλούσιο σε ισχυρά αντιοξειδωτικά που παρέχουν διάφορα οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης  της πρόληψης κατά πολλών ασθενειών. Εδώ είναι μια επισκόπηση των αντιοξειδωτικών που είναι πιο άφθονα στο jackfruit:

Βιταμίνη C: Περιέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης C, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη των φλεγμονών που μπορεί να οδηγήσουν σε χρόνιες παθήσεις, όπως καρδιακές παθήσεις και καρκίνο.

Καροτενοειδή: Έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στη μείωση των φλεγμονών  και του κινδύνου προσβολής από διάφορες χρόνιες ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις.

Φλαβονοειδή: Διαθέτουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του σακχάρου, της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης – σημαντικοί παράγοντες στη μείωση του κινδύνου διαβήτη τύπου 2 και των καρδιακών παθήσεων.

Άλλα Οφέλη για την Υγεία

Το jackfruit λέγεται ότι έχει πολλά άλλα οφέλη για την υγεία, που δεν έχουν όμως μελετηθεί σε κλινικές έρευνες.

Πρόληψη δερματικών προβλημάτων: Αυτός ο καρπός παρέχει αρκετές θρεπτικές ουσίες και αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C, που μπορεί να βελτιώσει την υγεία του δέρματος. Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η κατανάλωσή του μπορεί να επιβραδύνει τη γήρανση του δέρματος.

Καρδιακή υγεία: Το Jackfruit μπορεί να έχει τη δυνατότητα να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων λόγω της περιεκτικότητάς του σε κάλιο, ίνες και αντιοξειδωτικά

Οι ρίζες και τα εκχυλίσματα έχουν χρησιμοποιηθεί στην ιατρική της Ινδίας και της Σρι Λάνκα για να θεραπεύσουν διάφορες ασθένειες, όπως άσθμα, διάρροια και έλκη στομάχου, αλλά αυτά τα αποτελέσματα δεν έχουν αποδειχθεί επιστημονικά.

Πώς να το φάτε

Για να το προετοιμάσετε, χρειάζεται πρώτα να το κόψετε στη μέση και να αφαιρέσετε τα κίτρινα φρούτα και τους σπόρους από τη σάρκα και τον πυρήνα. Μπορείτε να το κάνετε αυτό με ένα μαχαίρι ή τα χέρια σας. Να σημειωθεί ότι το λευκό, ινώδες τμήμα του jackfruit είναι απίστευτα κολλώδες, οπότε είναι χρήσιμο να φοράτε γάντια κατά το χειρισμό του.

Το Jackfruit μπορεί να καταναλωθεί ωμό ή μαγειρεμένο σε γλυκά και αλμυρά πιάτα, ανάλογα με την ωριμότητα του. Οι άγριοι καρποί γενικά γεύονται καλύτερα σε αλμυρές συνταγές, ενώ η γλυκύτητα των ώριμων φρούτων είναι ιδανική για επιδόρπια.

Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα εξωτικό φρούτο, είναι δύσκολο να το βρείτε φρέσκο. Ωστόσο, υπάρχει στην αγορά σε συσκευασίες, το οποίο είναι μια βολική επιλογή. Οι χορτοφάγοι και οι βίγκαν το χρησιμοποιούν ως εναλλακτική του κρέατος. Σε συνδυασμό με τορτίγιες, λαχανικά και καρυκεύματα μπορεί να γίνει ένα υπέροχο μεξικάνικο πιάτο που θα σας  συναρπάσει.

Πηγή: Naturanrg#94

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *