NRGFreshΚαλά φάγαμε Και τώρα; Fast track δίαιτες μέχρι το καλοκαίρι;

Καλά φάγαμε Και τώρα; Fast track δίαιτες μέχρι το καλοκαίρι;

 

Μόλις ολοκληρώθηκε μια εορταστική περίοδος στην οποία τα εορταστικά τραπέζια ήταν συχνά και υπερπλήρη με πολλά εύγευστα αλλά και θερμιδικά πυκνά πιάτα. Επίσης, τα Χριστουγεννιάτικα γλυκά, κουραμπιέδες, μελομακάρονα κ.ά., είναι ακόμη άμεσα διαθέσιμα και σερβίρονται για «κλείσουν» ένα γεύμα.

του Δήμζα Νικόλαου DVM, RD, MSc, Στρατιωτικός Κλινικός Διαιτολόγος,
Υπ. Διδάκτωρ Ιατρικής Π.Θ., www.docdiet.gr

Έτσι, διαμορφώνεται ένα περιβάλλον θερμιδικής υπερπροσφοράς και υπερκατανάλωσης. Τελικό αποτέλεσμα αυτών είναι, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η αύξηση του σωματικού βάρους. Η αύξηση του σωματικού βάρους μπορεί να κυμαίνεται από μικρή έως πολύ μεγάλη.

Και μετά ακολουθεί η άνοιξη, η περίοδος που αρχίζουν να ξεπροβάλλουν οι πρώτες ανησυχίες για το «σώμα παραλίας», για το μέγεθος του φετινού μαγιό και για τα περιττά κιλά. Την εποχή της άνοιξης λοιπόν, αρχίζουν οι περισσότεροι μια προσπάθεια απώλειας βάρους. Και επειδή η περίοδος που μεσολαβεί μέχρι το καλοκαίρι είναι σχετικά μικρή, οι διατροφικοί περιορισμοί που εφαρμόζουν οι περισσότεροι είναι αυστηροί, προκειμένου να πετύχουν εγκαίρως το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μάλιστα συνοψίζονται στην τραγελαφική ατάκα «μόνο σαλάτα και πρωτεΐνη».

Όμως άκου και το εξής και κάνε τον παραλληλισμό:

Όταν αγωνιζόμουν σε μια ομάδα μπάσκετ, ο προπονητής μας έλεγε πως όταν ένας αγώνας κρίνεται στον πόντο, δεν είναι το τελευταίο καλάθι που θα χάσεις και θα σου στερήσει τη νίκη. Είναι όλα τα προηγούμενα που έχασες.

Έτσι λοιπόν και στη δίαιτα για τη ρύθμιση του σωματικού βάρους, δεν είναι οι διατροφικές τροποποιήσεις στην περίοδο της άνοιξης που έχουν σημασία, αλλά το διατροφικό και γευματικό πρότυπο που ακολουθείς όλο τον υπόλοιπο χρόνο, συμπεριλαμβανομένης και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνουμε, είναι να στοχεύσουμε στη διατήρηση σταθερού υγιούς βάρους. Να εστιάσουμε στην διατροφική συμπεριφορά που επιδεικνύουμε για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Παρόλα αυτά, πάντα θα υπάρχουν οι διαιτώμενοι οι οποίοι θα αγνοήσουν αυτή τη συμβουλή και θα μείνουν «πιστοί και σταθεροί» στις ακραία περιοριστικές ανοιξιάτικες δίαιτες. Ας διαβάσουν λοιπόν τα παρακάτω προσεκτικά.

Διαβάστε επίσης ⇒ Πώς επιδρά το μικροβίωμα στην υγεία της καρδιάς;

Κίνδυνοι από τις ακραία περιοριστικές και βιαστικές δίαιτες

Οι ακραίες και υπερβολικά περιοριστικές δίαιτες, στερούν από τον οργανισμό θρεπτικά συστατικά και ενέργεια. Φυσικά η επίτευξη θερμιδικού ελλείμματος είναι η μέθοδος απώλειας βάρους, αλλά όταν παρέχουμε στον οργανισμό υπερβολικά λίγες θερμίδες μέσω της διατροφής, τον αναγκάζουμε να χρησιμοποιήσει με μεγαλύτερο και ταχύτερο ρυθμό τα αποθέματά του, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και οι μυϊκές πρωτεΐνες. Ως αποτέλεσμα αυτού, εμφανίζεται μεγάλη απώλεια της μυϊκής μάζας. Μικρότερη μυϊκή μάζα σημαίνει μικρότερη ενεργειακή δαπάνη. Με απλά λόγια, όποιος μειώσει δραματικά την μυϊκή μάζα του σώματός του, θα δυσκολευτεί πολύ να διατηρήσει την απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα.

Επίσης, προς διευκρίνιση ορισμένων παρανοήσεων που μπορεί να υπάρχουν, στην πρακτική «σαλάτα και πρωτεΐνη», εφόσον ο οργανισμός δεν προσλαμβάνει ενέργεια με άλλη μορφή (υδατάνθρακες, λιπαρά), χρησιμοποιεί την πρωτεΐνη για παραγωγή ενέργειας. Με απλά λόγια, σε αυτή την περίπτωση η πρωτεΐνη του γεύματος δεν χρησιμοποιείται σε αναβολικές διεργασίες αλλά σε καταβολικές και διασπάται για να χρησιμοποιηθεί ως ενεργειακό υπόστρωμα.

Οι συνέπειες

Πολλές φορές όμως, οι ακραίες και βιαστικές δίαιτες μπορεί να έχουν πιο σοβαρές συνέπειες. Για παράδειγμα, ο ακραίος θερμιδικός περιορισμός και η πολύωρη νηστεία, αυξάνει τον χρόνο παραμονής της χολής στη χοληδόχο κύστη και κατά συνέπεια την αφυδάτωσή της. Σε ορισμένα άτομα, αυτό μπορεί να οδηγήσει στον σχηματισμό χολικής λάσπης και εν τέλει στην δημιουργία χολικών λίθων, που μπορεί να παραμείνουν ασυμπτωματικοί, μπορεί όμως να οδηγήσουν και σε επεισόδια σοβαρής παγκρεατίτιδας. Ακόμη, οι ακραίοι διατροφικοί περιορισμοί, οδηγούν σε ταχύ καταβολισμό του αποθηκευμένου λίπους, γεγονός που μπορεί να επιδεινώσει πιθανή ήδη υπάρχουσα μη αλκοολική λιπώδη διήθηση του ήπατος.

Φυσικά, όλα αυτά μπορεί να φαντάζουν μακριά και απίθανα. Υπάρχουν όμως και οι πιο απλές και καθημερινές δυσκολίες. Για παράδειγμα η σωματική πείνα έχει συμπτώματα και σε αυτά περιλαμβάνεται και ο πόνος στην κοιλιακή χώρα, ο ήπιος εκνευρισμός και η δυσφορία. Από την άλλη, η κατανάλωση ενός γλυκού ή ενός θερμιδικά πυκνού γεύματος προσφέρει μια γευστική απόλαυση που διαρκεί το πολύ μέχρι το επόμενο βούρτσισμα των δοντιών. Για ποιο λόγο λοιπόν να καταναλώσεις 2,3 ή και περισσότερα γλυκά μονομιάς και να μην μοιράσεις αυτήν την απόλαυση σε 2,3 ή και περισσότερες ημέρες;

Πηγή: Naturanrg131o, www.naturanrg.gr

Εγγραφείτε σήμερα!

Αποκτήστε απεριόριστη πρόσβαση στο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Περιεχόμενό μας

NaturaBUZZ

- Advertisement -

Νεα

Δείτε Επίσης