Καλλισθενική: Δε θέλει κόπο, θέλει κάλλος και σθένος!

Καλλισθενική: Δε θέλει κόπο θέλει κάλλος και σθένος!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Fitness, NATURADaily, Ευεξία

Για να γυμνάσετε το σώμα σας, δεν είναι απαραίτητο να κλειστείτε σε μια αίθουσα με βαράκια και όργανα γυμναστικής. Μπορείτε να γυμναστείτε εξίσου αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας μονάχα το βάρος του σώματός σας. Καλλισθενική: Δε θέλει κόπο θέλει κάλλος και σθένος!

του Χάρη Μπίτζα, Personal Trainer & Fitness Coach

Ζωντανά παραδείγματα αποτελούν όσοι έχουν επιλέξει να γυμνάζονται με ασκήσεις καλλισθενικής, που δεν είναι άλλες από απλές ασκήσεις όπως βαθιά καθίσματα, push-ups, κοιλιακοί, άρσεις κορμού, προβολές ποδιών. 

Ο όρος καλλισθενική προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «κάλλος» (ομορφιά) και «σθένος» (δύναμη). Είναι η μέθοδος που είχαν οι αρχαίοι Έλληνες πολεμιστές για να γυμνάζονται.

Πρόκειται για γνωστές, οικείες ασκήσεις όπου ως αντίσταση λειτουργεί μόνο το βάρος του σώματος και η βαρύτητα. Ασκήσεις που όμως μπορούν να μεγιστοποιήσουν τη δύναμη, την ευλυγισία, την ισορροπία, αλλά και τον νευρομυϊκό συντονισμό σας.

Τέτοιες ασκήσεις είναι:

Κοιλιακοί
Push-ups
Burpees
Βαθιά καθίσματα
Προβολές ποδιών
Άρσεις κορμού σε μονόζυγο
Άσκηση με σκοινάκι

Μύθοι & Αλήθειες

Κυκλοφορούν πολλοί μύθοι γύρω από την καλλισθενική, που σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για ορισμένους στο να δοκιμάσουν αυτή τη μορφή εκγύμνασης ή να την προσθέσουν στο πρόγραμμα άσκησής τους.

Μύθος 1ος : Η καλλισθενική δεν είναι για γυναίκες

Αλήθεια: Επειδή πολλές από τις ασκήσεις καλλισθενικής είναι ασκήσεις ενδυνάμωσης του άνω κορμού όπως οι άρσεις κορμού, λέγεται ότι οι γυναίκες δεν μπορούν ή δεν πρέπει να τις κάνουν. Η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες έχουν σημαντικά λιγότερη μυϊκή μάζα στον άνω κορμό από τους άντρες, που σημαίνει ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χτίσουν δύναμη ώστε να μπορέσουν να κάνουν τις ασκήσεις της καλλισθενικής. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να τις κάνουν, αλλά ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο, υπομονή και αφοσίωση.

Μύθος 2ος : Δεν μπορείς να αυξήσεις τη δυσκολία της άσκησης

Αλήθεια: Επειδή στην καλλισθενική όλες οι ασκήσεις γίνονται με το βάρος του σώματος και δεν υπάρχει η επιλογή αύξησης του βάρους προοδευτικά, κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί να υπάρξει πρόοδος στη διαδικασία ενδυνάμωσης. Στην πραγματικότητα όμως, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να αυξηθεί η αντίσταση και η δυσκολία στις ασκήσεις, όπως: η χρήση ενός λάστιχου, η αύξηση των επαναλήψεων, η αύξηση της δυσκολίας μιας κίνησης (π.χ. στις άρσεις κορμού μπορεί ο αρχικός στόχος να είναι να περάσει το κεφάλι το ύψος του μονόζυγου, ενώ αργότερα η άρση να είναι μέχρι το ύψος του θώρακα), η χρήση ενός γιλέκου με βάρος, ή ακόμα η εκτέλεση των ίδιων ασκήσεων σε συνδυασμό με αλματάκια, με στόχο την αύξηση του καρδιακού ρυθμού (π.χ. αντί για απλά βαθιά καθίσματα, να γίνονται καθίσματα με άλμα σε κάθε ανασήκωμα του σώματος).

Μύθος 3ος : Δεν μπορείς να χτίσεις μυς με την καλλισθενική

Αλήθεια: Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η καλλισθενική δεν επιτρέπει το χτίσιμο μυϊκής μάζας όπως το κάνει η γυμναστική με βαράκια. Η αλήθεια είναι ότι η άσκηση με βαράκια επιτρέπει το γρήγορο χτίσιμο μυϊκής μάζας. Η καλλισθενική αποτελεί επίσης έναν αποτελεσματικό τρόπο για την ενδυνάμωση και το χτίσιμο των μυών, απλώς όχι τόσο γρήγορα.

Καλλισθενική: Δε θέλει κόπο, θέλει κάλλος και σθένος!Καλλισθενική VS Άσκηση με βαράκια

Υπάρχει μία διαρκής διαμάχη ανάμεσα στο ποια μορφή άσκησης επιτυγχάνει τα καλύτερα αποτελέσματα: η καλλισθενική ή η άσκηση με βαράκια; Στην πραγματικότητα, υπάρχουν οφέλη και στις δύο μορφές ενδυνάμωσης. Και οι δύο είναι σημαντικές και μπορούν να χρησιμοποιηθούν συμπληρωματικά στο ασκησιολόγιό σας.

Διαβάστε επίσης ⇒Χάστε βάρος και πόντους με τα … βάρη!

Οι ασκήσεις με βαράκια έχουν το πλεονέκτημα ότι σας επιτρέπουν να ενισχύσετε γρήγορα τη δύναμή σας, χάρη στην επιλογή να αυξάνετε συνεχώς το βάρος που σηκώνετε. Η καλλισθενική, από την άλλη μεριά, δεν χρειάζεται συγκεκριμένο εξοπλισμό, αλλά αποτελεί καλό σημείο αφετηρίας για τους αρχάριους, προκειμένου να μάθουν τον σωστό τρόπο εκτέλεσης όλων των ασκήσεων. Παραμένει ένα είδος άσκησης με αντίσταση – όπως και η άσκηση με βαράκια – απλά χρησιμοποιεί το βάρος του σώματος αντί για άλλο εξωτερικό βάρος. Η καλλισθενική είναι αναμφίβολα ένας τρόπος για να δυναμώσετε, να χτίσετε μυς και να «στεγνώσετε» από λίπος.

Καλλισθενική: Δε θέλει κόπο, θέλει κάλλος και σθένος!Τα οφέλη της καλλισθενικής

  • Μπορείτε να κάνετε τις ασκήσεις παντού

Αφού στην καλλισθενική χρησιμοποιείτε το βάρος του σώματός σας ως αντίσταση, δεν υπάρχει ανάγκη εξοπλισμού. Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά μπορείτε να γυμναστείτε οπουδήποτε: στο σπίτι, στο πάρκο, στις διακοπές, στην παραλία.

  • Είναι ιδανική άσκηση για αρχάριους

Πολλές ασκήσεις καλλισθενικής είναι απλές και συνηθισμένες. Αν ξεκινάτε τώρα να γυμνάζεστε, τότε μπορείτε να ξεκινήσετε με την καλλισθενική που θα σας βοηθήσει να μάθετε τον σωστό τρόπο εκτέλεσης βασικών ασκήσεων προτού αρχίσετε να προσθέτετε βάρος.

  • Έχει ασκήσεις για όλο το σώμα

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές ασκήσεις με τα βαράκια που εστιάζουν κάθε φορά σε μία συγκεκριμένη μυϊκή ομάδα, στις περισσότερες ασκήσεις καλλισθενικής συμμετέχει σχεδόν όλο το σώμα στην κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνετε τη δύναμη όλου του σώματος συνολικά, αντί να επικεντρώνεστε σε μεμονωμένες περιοχές κάθε φορά.

  • Βελτιώνει την καθημερινή σας κινητικότητα

Οι ασκήσεις της καλλισθενικής είναι λειτουργικές κινήσεις, που σημαίνει ότι βοηθάνε στον συντονισμό, τη δύναμη, την αντοχή, την ισορροπία και την κινητικότητα στην καθημερινή σας ζωή – εντός και εκτός γυμναστηρίου!

Καλλισθενική: Δε θέλει κόπο θέλει κάλλος και σθένος!

Πηγή: naturanrg.grNatura Nrg #116

Δείτε επίσης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *