Καλλυντικά Vegan & Cruelty-Free

Καλλυντικά Vegan & Cruelty-Free

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NATURADaily, Vegan, Ομορφιά

Καλλυντικά Vegan & Cruelty-Free . Σε τι διαφέρουν και τι να προσέξετε; Η αγορά βίγκαν καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής μοιάζει με δύσκολη υπόθεση. Όμως δεν είναι!

Της Μαρίας Γκέκα

Πλέον μπορείτε να βρείτε στα καταστήματα και στην ηλεκτρονική αγορά, πληθώρα προϊόντων, που όμως χρειάζεται να είστε σε θέση να διακρίνετε τα προϊόντα που συμβαδίζουν με την βίγκαν ηθική!

Vegan & Cruelty-Free.

Συχνά χρησιμοποιούνται ως συνώνυμοι όροι. Όμως δεν είναι. Σημαίνουν διαφορετικά πράγματα. Εάν είστε αναγνώστης ετικετών (και ελπίζω ειλικρινά να είστε), τότε θα ξέρετε πόσο πολύπλοκες είναι οι ετικέτες στα καλλυντικά προϊόντα.

Υπάρχουν δεκάδες σφραγίδες, πιστοποιήσεις και φανταχτερές περιγραφές, που δηλώνουν γιατί ένα συγκεκριμένο προϊόν είναι υπέροχο και γιατί πρέπει να το αγοράσετε. Ένας από τους πιο περιζήτητους όρους αυτές τις μέρες είναι η ετικέτα «vegan». Σύμφωνα με τις πρόσφατες έρευνες αγοράς, οι πωλήσεις των vegan καλλυντικών είναι μόνο για φέτος 100% πάνω. Με βασικούς καταναλωτές την ηλικιακή ομάδα 16 έως 34 ετών, που μάλλον ανησυχεί περισσότερο για την καλή μεταχείριση των ζώων. Πράγματι, δεν χρειάζεται κανείς να είναι σκληροπυρηνικός ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ζώων για να αισθάνεται ενοχλημένος από αυτό που συμβαίνει σε πολλά εργαστήρια δοκιμών σε ζώα (μερικά από τα οποία έχουν εθνική εντολή, όπως στην Κίνα).

Καλλυντικά Vegan & Cruelty-Free

Τι σημαίνει όμως vegan καλλυντικό; Πώς μεταφράζεται; Και σε τι διαφέρει από το «cruelty-free » προϊόντα;

Οι δύο όροι τείνουν να χρησιμοποιούνται εναλλακτικά, αλλά σημαίνουν διαφορετικά πράγματα.

Vegan

H ετικέτα «Vegan» σημαίνει ότι ένα προϊόν δεν περιέχει ζωικά προϊόντα ή συστατικά ζωικής προέλευσης. Περιγράφει τα συστατικά και όχι τη διαδικασία παραγωγής. Πιστοποιείται ως «vegan» από συγκεκριμένους επίσημους φορείς, αλλά αυτό δεν σημαίνει πάντα πως για το προϊόν (ή τις πρώτες ύλες) δεν έχουν γίνει πειράματα σε ζώα. Για παράδειγμα μπορεί να υπάρχει vegan καλλυντικό που να μην είναι cruelty free, δηλαδή να είναι ένα καλλυντικό προϊόν φτιαγμένο 100% με φυτικά συστατικά, άλλα όλα ή κάποια εκ των οποίων έχουν δοκιμαστεί σε ζώα για την ασφάλειά τους.

Cruelty Free

Χαρακτηρίζεται το προϊόν για το οποίο δεν έγιναν πειράματα σε ζώα ούτε για το τελικό προϊόν, ούτε για τις πρώτες ύλες που περιέχει. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν περιέχει πρώτες ύλες που προέρχονται από ζώα. Ο όρος «cruelty free» έχει πραγματική αξία, μόνον όταν λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένες προϋποθέσεις, που θα δούμε και παρακάτω.

Έτσι λοιπόν είναι πιθανό ένα καλλυντικό προϊόν cruelty free να περιέχει μη vegan συστατικά. Όπως μέλι, κερί μέλισσας, λανολίνη, κολλαγόνο, αλβουμίνη, καρμίνη, χοληστερόλη ή ζελατίνη.

Καλλυντικά Vegan & Cruelty-Free . Λοιπόν, τι πρέπει να ψάξει κάποιος;

Η καλύτερη επιλογή είναι να αναζητήσετε ετικέτες στα προϊόντα ομορφιάς και φροντίδας του δέρματος που αναγράφουν στην ετικέτα τους και τους δύο όρους: vegan και cruelty free. Είναι πιο δύσκολο να βρεθούν αλλά όχι αδύνατο. Ειδικά καθώς η ζήτηση αυξάνεται και οι εταιρείες ανταποκρίνονται.

Διαβάστε επίσης ⇒ Πώς να γίνετε vegan: 9 συμβουλές από διατροφολόγο

Tι πρέπει να θυμάστε

Μια εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει οτιδήποτε σε μια ετικέτα, οπότε αναζητήστε διαπίστευση από γνωστούς και σεβαστούς οργανισμούς.  Select Cruelty-Free, The Vegan Society, PETA ή Leaping Bunny για να μάθετε ότι υποστηρίζεται η εγκυρότητα της σήμανσης.

Επίσης, να έχετε υπόψη σας ότι οι ετικέτες «Vegan» και «Cruelty Free», δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα εν λόγω καλλυντικά προϊόντα περιέχουν συστατικά που είναι «καθαρά», ασφαλή, πράσινα ή φυσικά. Πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά την ετικέτα για να βεβαιωθείτε ότι δεν βάζετε επικίνδυνα χημικά στο δέρμα σας.

Τέλος, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι υπάρχει το εξής παράδοξο: Ενώ σε έναν ιδανικό κόσμο, η ετικέτα «Cruelty Free», θα είχε επέκταση και στην παράνομη ανθρώπινη εργασία, αυτό δεν συμβαίνει πάντα! Για παράδειγμα, κάποια ορυκτά που αποτελούν κοινό συστατικό στις σκιές των ματιών, είναι γνωστό ότι σε χώρες όπως η Ινδία απασχολούνται παιδιά για την εξόρυξή τους.

Συγκεκριμένα, περίπου το 60 τοις εκατό της παγκόσμιας παραγωγής μαρμαρυγίας – ένα ορυκτό που λατρεύεται για τη λάμψη του, ειδικά από τη βιομηχανία καλλυντικών – προέρχεται από δύο φτωχές πολιτείες της Ινδίας. Το Μπιχάρ και το Τζαρκάντ. Αλλά προτού το συστατικό καταλήξει σε γυαλιστερά κραγιόν και άλλα προϊόντα μακιγιάζ, διασχίζει πολλά σύνορα, μέσω δικτύων μεσαζόντων και χονδρεμπόρων. Αυτή η έλλειψη ιχνηλασιμότητας συμβάλλει στην απόκρυψη μιας σκληρής πραγματικότητας.

Την παιδική εκμετάλλευση παιδιών που εργάζονται από τα τρυφερά τους χρόνια και δεν φοιτούν ποτέ σε σχολείο.

Πηγή: Naturanrg#118owww.naturanrg.gr

Δείτε επίσης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *