Καλός ο ήλιος του Μαγιού, τ’ Αυγούστου το φεγγάρι

Καλός ο ήλιος του Μαγιού, τ’ Αυγούστου το φεγγάρι

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Μάιος: Το καλάθι της φύσης

Επιλέξτε πάντα εποχικά φρούτα και λαχανικά για το τραπέζι σας!

Λαχανικά: Αβοκάντο, βλίτα, φασολάκια, πρώιμα αγγούρια, πρώιμες μελιτζάνες, άνηθος, αντίδι, αρακάς, καρότο, κολοκυθάκια, λάχανο, μαϊντανός, μάραθο, μαρούλι, παντζάρια, πιπεριά, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, σπαράγγια και μπρόκολα (τελευταία).
Φρούτα: φράουλες, κεράσια, βερίκοκα, μούσμουλα, πρώιμα πεπόνια, καλοκαιρινά πορτοκάλια (Βαλένσια).

peasΑρακάς

Αν αποφεύγουμε τον αρακά εξαιτίας της σχετικά υψηλής θερμιδικής του αξίας, κακώς πράττουμε, γιατί ίσως αγνοούμε ότι μπορεί να προστατέψει τα κύτταρά μας από τη φθορά του χρόνου. Είναι μια από τις καλύτερες πηγές πρωτεϊνών και υδατανθράκων, ενώ περιέχει κάλιο, φώσφορο (σημαντικό για την καλή λειτουργία της καρδιάς και του νευρικού συστήματος), καροτίνη (προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες) και φυτικές ίνες απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του εντέρου.
Ο αρακάς περιέχει επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο αλλά και αντιοξειδωτικές φλαβόνες, που προστατεύουν τα κύτταρα από την υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία, καταπολεμούν τις φλεγμονές, ελαττώνουν τον κίνδυνο θρομβώσεων και βοηθούν στην εξουδετέρωση ιών και καρκινογόνων ουσιών. Συστήνεται ιδιαίτερα σε άτομα με αυξημένη αρτηριακή πίεση και υψηλά επίπεδα χοληστερόλης αλλά και σε αυτούς που υποφέρουν από δυσκοιλιότητα.

dark-sweet-cherriesΚεράσια

Αντιστρέφοντας τη λαϊκή παροιμία υποστηρίζουμε πως «Όπου ακούς πολλά κεράσια… κράτα και μεγάλο καλάθι!», γιατί τα κεράσια δίνουν στον οργανισμό ποικιλία θρεπτικών συστατικών, ικανών να συμβάλλουν στην πρόληψη και άλλοτε στη θεραπεία πολλών εκφυλιστικών παθήσεων. Το κεράσι περιέχει μεταλλικά άλατα, φυτικές ίνες και ελαγικό οξύ. Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη Α, C, B, σε κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, μαγνήσιο και χαλκό. Ακόμη, είναι πλούσια σε φυτοστερόλες, ουσίες που βοηθούν στη μείωση των επιπέδων ολικής χοληστερόλης στο αίμα, ενώ  μειώνουν αισθητά την πνευματική και σωματική κόπωση. Επίσης, αυξάνουν τη φυσική άμυνα του οργανισμού και διαθέτουν αντισηπτικές ιδιότητες. Έτσι, ο χυμός τους αποτελεί αντιβακτηριακό παράγοντα ενάντια στην τερηδόνα των δοντιών. Ένα κεράσι αποδίδει μόνο 4 θερμίδες.

blitesΒλίτα

Το βλίτο ή βλίτρον ή γλίντρος είναι μια μικρή μονοετής πόα που δεν ξεπερνάει σε ύψος τα 80 εκ. Κατέχει εντελώς ξεχωριστή θέση στις βραστές καλοκαιρινές σαλάτες της χώρας μας. Φυτρώνει μόνο του ή σπέρνεται ανάμεσα στα κηπευτικά των καλοκαιρινών περιβολιών. Έχει έντονη, καμιά φορά γλυφή και μαζί δροσερή γεύση και γι’ αυτό συνήθως βράζεται σε συνδυασμό με άλλα λαχανικά. Όπως όλα τα χόρτα, περιέχει μικρές συγκεντρώσεις βιταμίνης Ε και C και πολλά ιχνοστοιχεία. Συγκεκριμένα: κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο, φώσφορο, που έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Πηγή: NaturaNrg #06

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *